bugün

nazım hikmet'in muhteşem ötesi şiiri.

Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil
bütün iş Tahirle Zühre olabilmekte
yani yürekte.

Meselâ bir barikatta dövüşerek
meselâ kuzey kutbunu keşfe giderken
meselâ denerken damarlarında bir serumu
ölmek ayıp olur mu?

Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.

Seversin dünyayı doludizgin
ama o bunun farkında değildir
ayrılmak istemezsin dünyadan
ama o senden ayrılacak
yani sen elmayı seviyorsun diye
elmanın da seni sevmesi şart mı?
Yani Tahiri Zühre sevmeseydi artık
yahut hiç sevmeseydi
Tahir ne kaybederdi Tahirliğinden?

Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.
yürek meselesidir.dumandan çalıntı yapıp şöyle diyelim aklı başından atıp
yanında aradığını önce içinde bulma meselesidir.
(bkz: Çok sevdik be abi)
Afşar Timuçinden okunulası şiirdir.
Hasan Yükselir'den dinleyince ayrı bir zevk veren Nazım Hikmet şiiri.
Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil,
bütün iş Tahirle Zühre olabilmekte
yani yürekte.
Meselâ bir barikatta dövüşerek
meselâ kuzey kutbunu keşfe giderken
meselâ denerken damarlarında bir serumu
ölmek ayıp olur mu?
Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.
Seversin dünyayı doludizgin
ama o bunun farkında değildir
ayrılmak istemezsin dünyadan
ama o senden ayrılacak
yani sen elmayı seviyorsun diye
elmanın da seni sevmesi şart mı?
Yani Tahiri Zühre sevmeseydi artık
yahut hiç sevmeseydi
Tahir ne kaybederdi Tahirliğinden?
Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.
Tahir olmak da ayıp değil, Zühre olmak da... Hatta sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.

En vurucu kısımlardan biri de burası.

Yani tahiri zühre sevmeseydi artık
yahut hiç sevmeseydi
tahir ne kaybederdi tahirliğinden?

Çok güzel bir şiir bu, en sevdiklerim arasında.
sözlük erkekleri yine uzunları yakmış geziyor, çalışın aferin.
“yani sen elmayı seviyorsun diye,
elmanın da seni sevmesi şart mı?”
Ayıp değildir.
tahir olmak da ayıp değil, zühre olmak da ama umut verip gitmek ayıp aslanım.
çaresizliği kabullenişin şiiri.
Seversin dünyayı doludizgin ama o bunun farkında değildir.
Ayrılmak istersen dünyadan ama o senden ayrılacak.
Yani sen elmayı seviyorsun diye elmanın da seni sevmesi şart mı?
Yani Tahir’i Zühre sevmeseydi artık
Yahut hiç sevmeseydi Tahir ne kaybederdi Tahir’liğinden
Tahir olmak da ayıp değil,
Zühre olmak da.
Hatta sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.
güncel Önemli Başlıklar