1. 1.
    Not: Amcası dayısı, referansı, adamı, kurumlarda tanıdığı olanlar alınmasınlar. Hayatın gerçeklerine değineceğim. Ben bizzat yaşadım, test ettim onayladım! Masal değil tecrübelerimi aynen paylaşıyorum.

    Türkiye'de iş yaşamında özellikle de bilişim sektöründe amcanız, dayınız kısaca adamınız varsa yaptığınız yamuk yumuk projeler bile takdir toplar. Kusurunuz ayıbınız örtülür. Ayda en az 2000-3000TL arasında işe başlarsınız.

    Ama arkanızda tanıdık kimsecikler yoksa o zaman ne kadar kabiliyetli ve düzgün karakterli olursanız olun sizi o kurumda asla barındırmazlar. Size en fazla asgari ücret verirler. Onuda verirlerse ne ala. "Gözünüzün üstünde kaşınız var." Derler size havadan sudan bahane bulurlar ve işinize son verirler.

    Eğer iş ahlakı, adalet buysa ben çay demlemeye gidiyorum.* Türkiye'deki iş ahlakındaki adalete bak çay demle.

    Neyse sözün özü, benden size 2 tane altın tüyo;

    1- "Yurtdışı düşünüyorsanız. Kendinizi ciddi ciddi hem mesleki hem de gideceğiniz ülkenin yabancı dili olarak geliştirip (özellikle ingilizce) yurtdışında iş bulmaya bakın." Maddiyatı sorun etmeyin eloğlu uyanık sizin masraflarınızı karşılıyorlar. Çünkü ülkelerine "Beyin" göçü transfer ediyorlar.

    2- "Yurtiçi düşünüyorsanız. Sadece üniversiteyi bitirin. Programlamanın p sini bile bilmenize gerek yok. Sadece size amca, dayı, referans olacak birilerini bulmaya bakın. Adamınız varsa bu sayede 2000-3000TL arasında hatta 4000 TL'ye bile hiçbir şey bilmeden iş başı yapabilirsiniz! "

    NE YAZIK Ki, TÜRKiYE BU KAÇAN BEYiNLERi DEĞERLENDiREMEDiĞi iÇiN ŞU ADALETSiZ TORPiL SEBEPLERiNDEN DOLAYI, SÜPER DEVLETLERiN VE ÇAĞININ GERiSiNDEN GELEREK NAL TOPLAMAK ZORUNDA KALMIŞTIR!

    VESSELAM.
    4 ... emredb
  2. 2.
    Bilişim sektörü bilişimden anlamayanların çoğunlukta oldu insanların elinde, potansiyel var. Ancak yönetici sıkıntısı var. Kalifiye elemana yüksek maaş vermek yerine az para ile daha çok eleman çalıştırıp bir bok elde etmemeyi tercih ediyolar. Geldiğimiz nokta sektörün %50'si iki sene içerinde batar yada küçülür kalan kısımda akıllı davranırsa kaymağı yer..
    1 ... hengame
  3. 3.
    (bkz: ilgiyle takip ediyoruz hocam)
    ... aberystwyth