1. 1.
    gerek kaliteli yapımların olmaması, gerek olan kaliteli yapımların ilgi görmemesi, gerekse de izleyicinin ne istediğini tam olarak bilmemesi, devamlı gülmeye endeksli türk filmleri görmek istemesi gibi nedenlerin başlarında bulunduğu nedenlerdir.

    türk sinemasında hala bağırmayı oyunculuk zanneden bir mehmet ali erbil oynadığı sürece, hala eski yüzlere film çektirme çabası, hala sevgili, hısım, ahbap oynatma çabası olduğu sürece, başarılı filmlerin sinemasının çekilme ihtiyacının doğması, yabancı filmlerin uyrarlamalarının çekilmesi * * de türk sineması en fazla yılda 2 defa büyük bütçeli kaliteli film çıkarabilir...

    türk sineması gelişememektedir derken, özellikle son dönemde gelişmektedir ancak bu inanılmaz yavaştır... eşkiya türk sinemasını yeniden doğurmuştur, ancak, binlerce hikayesi olan bu halktan hababam sınıfı ve türevlerinden çok daha iyi filmler çıkar...
    4 ... paleface
  2. 2.
    mustafa altıoklar ve sinan çetin gibi popülizm peşinde koşan yönetmenler.

    mehmet ali erbil ve hülya avşar gibi yıllanmış ama oyuncu olamamış kişilikler.

    copy/paste tarzı filmler.
    7 ... disco inferno
  3. 3.
    türk kültüründeki ciddi hareketlerin alttan üste değil üstten alta olmasıdır. çok geriden yaklaştım ama türk sanatının genel olarak gelişememsinin asıl nedeni sayılabilir.
    ... yasakani
  4. 4.
    (#1447492) ek olarak senaryo ve hikaye ne kadar iyi olursa o kadar iyi film olur. eh bizde değil senaryo adini yazmayi bidiğinden süphe ettiğim senaristler coktur.
    ... mulayim
  5. 5.
    (bkz: magazin programları)
    ... gone with the sin
  6. 6.
    tv.de gösterilen binlerce dizi de sinemanın ekonomik yönden gelişememesinin sebepleri arasında verilebilir. çünkü insanlar artık o kadar üşengeç ki bir sinemaya dahi gitmek istemiyor lâkin tv.deki diziler onun evine geliyor ve de elektrik masrafı dışında bir ücret ödemeden. biliniyorki bütçe ne kadar fazla olursa, iyi oyuncular ve orijinal bir senaryo ile o kadar iyi bir film çekilebilir. bu sebeple sinema severlere de burada bazı görevler düşmektedir.

    tabiî bir de filmin şimdiki medya tarafından reklamının da yapılması gerekmektedir. örneğin bir gora filmi vizyona girmeden o kadar çok reklamı döndü ki kanallarda, anahaber bültenlerinde , seyirci kitlesi çoğaldı. örneğin bir komedi filmi olması önemli değil bu herhangi film de olabilir.
    ... dus pesinde dus pesime
  7. 7.
    türkiye'de senaryo eksiği falan yoktur. türkiye'de oyuncu eksiği de yoktur. eksik olan şeyler gerçek sinema tutkunu yapımcılar ve gerçek seyirciler.

    mesela arka sokaklar, yahu her bölüm iyi sonla biten şey 3 sene izlenir mi? izleniyor? ulan tamam iyilik kazanıyor halk seviyor eee arkadaş x karakterinin başına aynı olay 4.ye geliyor ve seyirci hala yiyor. sonuç olarakta yapımcı risk almıyor keriz gibi sövüşlüyor.

    mesela akasya durağı, çiçek taksinin kopyası. ulan avukatlıkta okuyan taksici bile aynı insan utanır başka bölümde okutur ama yok. avukatlıkta okuyacak kıskanç bir sevgilisi olacak. yediler mi? alayı yedi.

    adanalı, wasabi filmiyle başlayıp türkleşen dizi. ben hayatımda bu kadar boş sahnenin çekildiği bir dizi görmedim. yahu herif repliğe girecek 15 saniye bakışıyorlar(aslında daha fazla). çekimlerine de katıldım. yönetmen oktay elimizde birşey yok uzat diyor.

    daha neler neler hepimizin bildiği şeyler. oysa biz ne güzel diziler izledik. al ikinci bahar, sıcak saatler, süper baba. bir bakın şu an yayımlanan dizilerin hangisinde sıcak saatlerin sıcak repliklerinden var. hangi dizide babayı oynayan karakteri şevket altuğ kadar sevdik.

    kimse senaryo yok dizi yok film yok diye hayıflanmasın. hepsi var ama kaliteli seyirci yok. müşteri biziz, yani yemeği seçmek bizim işimiz.
    3 ... saggosteripsolturnikeatanadam
  8. 8.
    (bkz: şafak sezer)
    (bkz: mehmet ali erbil)*
    -2 ... buny
  9. 9.
    türkiye'nin halen gelişmekte olan bir ülke olmasıdır.
    1 ... passion
  10. 10.
    çünki bizde amerikan filmlerinde olduğu gibi fantastik, bilim kurku, aksiyon olan senaryolar yok. olsa bile bunları filmleyecek gelir ve teknoloji yok. olsa bile bunları bir araya getirecek ekip yok. olsa bile hakkını verip övecek medya yok. olsa bile hakkını verecek seyirci yok.
    ... mat olmayan sah