1. 1.
    son yargıtay kararına göre oluşan durumdur.

    http://www.hurriyet.com.tr/gundem/28656128.asp

    malum, islam'a göre mümin kadınlar da, erkekler de ateist eş alamazlar. fakat diyelim ki söz konusu eş gizli ateist çıktı veya sonradan ateist oldu. islam'a göre evlilikleri geçersizdir ama yargıtay kararına göre söz konusu durum boşanma gerekçesi olarak ileri sürülemez.
    2 -2 ... rumeli71
  2. 2.
    Ateist koca boş ol demediği için olabilir. Tabi ki türbanlı kadın bunu düşünmekten men ve pis bir yobaz olduğu için buna karşı çıkamaz.
    1 -3 ... selahattin demirtas
  3. 3.
    Hukuka aykırı bir karardır. söylenen yalan ile ve birbirine aykırı dini fikirlerle evlilik birliği zaten yıkılmıştır.
    1 -1 ... yarmagul
  4. 4.
    haberle alakasız başlık.
    ve verilen karar hukuka aykırı. bir kere ortada evlilik sonrası değişen ağır bir durum var. adam kendi inancında biriyle evlenmişken bir anda kadın inanç değiştiriyor. kadınlara pozitif ayrımcılık yapacağız diye sistem ağır saçmalıyor. evlilik akdi bozulmuş. bir de kadına adam neden nafaka ve tazminat veriyor.
    1 -3 ... murattemur
  5. 5.
    zeka seviyesi malum olan kişilerin haberle alakasız buldukları tespittir.

    işte insan analitik düşünme kapasitesinden yoksun olursa böyle saçmalar. neymiş? yargıtay kararından kadınlara sözde pozitif ayrımcılık uygulanmış!... oysa alakası yok. uyduruyor işte!.. kararda "şikayet edilen kişi kadın olduğu için" filan denilmiyor. yehova şahidi olan kocası da olsa aynı karar alınırdı.

    sonra? karar hukuka aykırıymış! sebep? "evlilikten sonra değişen ağır bir durum var"... iyi de sana göre ağır bir durum var. yargıtay, muhtemelen aihm içtihatları doğrultusunda, kişinin dininin ve din değişikliğinin sadece kendisini bağlayan bir durum olduğuna karar vermiş işte...

    başka? adam kadına neden tazminat veriyormuş! haberde görüleceği üzere kadın da karşı boşanma davası açmış ve haliyle tazminat talep etmiş. o kısmın nasıl sonuçlandığı belli değil. fakat kocanın davası reddedilmiş...
    3 ... rumeli71
  6. 6.
    kişinin din değişikliği çevresindekileri de etkiler. kadın evi yehova şahitleri için bir merkeze dönüştürmüş. kişinin dini ve din değişikliği bir başkası ile bağlantısı yoksa evet sadece kendini bağlar. yani eşin bir tarikata girse ve evde zikir ayinleri yapsalar problem olmaz diyorsan o senin bileceğin iş.

    türk yargısı sınıfta kalmıştır. anatitik düşünce eksiklikleri olanlarda gelmiş buraya bize akıl öğretiyor. çünkü türban takan herkes dindar değildir. modadır diye takar hoşuna gider takar lakin bu dindar olduğuna delalet ve hatta müslüman olduğuna dairde işaret değildir.
    1 ... murattemur
  7. 7.
    haklı olan karar din değiştirme neden nafaka falan almasını sağlasın kadının. Hristiyan olmak veya dinsiz olmak bir kusur değil ki. Yani bu bir talep olamaz tabi boşanmaları lazım orası ayrı.

    entry habere göre değil başlığa göre yazılmıştır.
    1 ... gercekleracidir
  8. 8.
    En radikal musluman bile boyle bi evliligin karsi tarafin ateist oldugu ogrenildigi ilk anda zaten gecersiz oldugunu talak vs gerek olmadigini bilir.

    Ayrica aptallar kadin evlenmeden once tek esli olacagini ve bosanma hakkinin kendisine verilecegini talep ederse uzerine ne kuma gelir ne de bosanma hakkini yitirir.
    ... olabilitesiyuksekmumkunat
  9. 9.
    kimisinin okuduğu haberi anlamaya yetecek kapasitesi olmadığını görmemize vesile olan tespittir.

    analitik düşünme yeteneği ile kastedilen öncelikle haberin doğru anlaşılmasıdır. habere konu olan kararı beğenip beğenmemek ayrı bir meseledir. ne iddia ediliyor? efendim kadınlara pozitif ayrımcılık yapacağız diye sistem saçmalıyormuş! oysa alınan kararın pozitif ayrımcılıkla uzak yakın alakası yok. din ve inanç özgürlüğü, dinin, inancın kişiselliği prensipleriyle alakası var. önce bunu net olarak görelim.

    ha, onun ötesinde, "evlilik birliği açısından, inancın kişiselliği prensibinin bu kadar ileri götürülmesi yanlıştır" deniyorsa -ki dolaylı olarak da olsa deniyor- ayrı bir tartışma konusudur.

    başlıktaki "türbanlı" ifadesine yönelik itirazların ise bir geçerliliği yok. ne kastedildiği, kimlerin kastedildiği açık. tabi başlık "mümin koca ateist olan karısını boşayamaz" diye de açılabilirdi. fark etmez...

    velhasıl önce haberi doğru anla, itirazını doğru temele oturt, ondan sonra itiraz et...
    -1 ... rumeli71
  10. 10.
    Bazi gerizekali format bilmezler basliga gore entry girilmesi gerektigini bile ogrenememisken hala cahilce sozlukte nasil yazdigi sorusunu akla getirten durum.
    -1 ... olabilitesiyuksekmumkunat