bugün

sagopa kajmer'in yeni albümü olan "kötü insanları tanıma senesi" isimli albümün onuncu parçası.
lirikleri aynen şöyledir;

verse 1:
içinden geleni kağıda dök boşalsın ilham yağmuru
gezinsin ruhum derin sularında yunus mağduru
ümit varem düzelir belki belimin kamburu
duru göz yaşlarımın parıldar tenimde ruhum
çeşmi siyahım nedir bu derdin kirpiklerine saklanırsın
görünmek istedikçe saklanırsın yaklaştıkça harlanırsın
harlandıkça sızlanırsın yıkılmadan sallanırsın

sen dünyaya aydan yakınsın ben dünyanın sırdaşıyım
sen dünyalık rüyaların uykusundasın ben dünyalık kabusların bunalımlarındayım
sonumuz yakın mesafe
bak gönlümün etten sarayı kandan harabe
mutluluğumuu tehdit eder duyduğum her hurafe
insan üzgün taife yarın bayram dünüm arife
kaldıramayacağım yükleri almadım hafife
bana asla dostluktan bahsetme kendi inandığın yalanlarla aks etme
iblis her gözün göremediği hain kelle o kelleler kopmadan doğar olacaktır hile

-nakarat-
yalvarışım bahtıma güvenimden herşey kendiliğinden
içimdeki minik çocuk titrerken belki gün gelir aldanırım
sabır çile çektikçe dile bile bile attığın her adımım gelecek dile
bugünden mi yarınını satın aldın korkarım sonumuz yakın mesafe

verse2:
sana neden bahsetmemi istersin
hanım kızların iz bırakmadan yürüdükleri karlı yollardanmı
cemiyet aleminin ayaklarını kapan kapanlardanmı
orta okul çocuklarının ellerindeki renkli haplardanmı
bunuda çok şükür deme yıllar sonra olanlardan ötürü yüzüne tükürürse ufak çevir bebe geçmişin kahrı yakar bağırı demedi deme insan oğlu herşeyi deviremez bir bilekle
bu şehrin ışıkları gün geçtikçe loşlaşmakta erkekler hemcinslerinden hoşlanmakta
yasaklar izdivaçta örfe ters düşenler rövaçta
tavşanların aklı havuçta ne kaldı avuçta
ta derinlere kadar kadar yolu var ateşten terlik giydirirler
beynin fokurdar zebaniler homurdar et ile kemiğin sonu alevden murdar

-nakarat-
yalvarışım bahtıma güvenimden herşey kendiliğinden
içimdeki minik çocuk titrerken belki gün gelir aldanırım
sabır çile çektikçe dile bile bile attığın her adımım gelecek dile
bugünden mi yarınını satın aldın korkarım sonumuz yakın mesafe

şarkı sözleri genel anlamda her zamanki sago kalitesinde olsa da şarkının sonunda sago'nun ağzından çıkan "beyler bayanlar, merdivenden kayanlar" sözünü duymamış olalım. nitekim nasıl böyle bir hataya düştü gerçekten anlamak güç. hayır onca adam var yanında dinleyen onlar da mı söylemedi diyeceğim ama sanırım söz cambazıyla muhabbete bile girmeye çekiniyorlardır*
sagopa kajmer'in harika liriklerle kıyamet alametlerinden vs. bahsettiği, harika alt yapıya sahip bir parça. kötü insanları tanıma senesi'nin en iyi parçalarından bir tanesi.
sagonun kıyameti anlattığı ve kara kara düşündüren inanılmaz şarkısı..
(bkz: sözlüğün rapçilerin elinde bulunması)
beyler bayanlar merdivenden kayanlar repliğini duyunca şaşırmış olsam da içinde bulunduğumuz çiğliği ortaya çıkarması bakımından değişik bir imge olmuş. *
albümün * introsuyla altyapı olarak benzerlik gösteren sagopa kajmer şarkısı. dinledikçe daha çok kulağa oturanlardan. sago yapmış yine.
mükemmel bir kajmer eseri daha. özellikle ''orta okul çocuklarının ellerindeki renkli haplar'' kısmı ile vurmuş yine kajmer. fondaki bayanın hoş sesi de süperdir şahsımca. her zamanki gibi on numara bi kajmer eseri.
dinlenipte ders çıkarılması gereken şarkı. ölümü, kıyameti, cehhennemi hatırlatıyor.
mükemmel ötesi olan ve anlayanların düşünmesine sebebiyet veren sago parçası. yine mükkemmel yapmıştır.
sözleri ayrı müziği ayrı güzel olan sago nun yapmış olduğu eser.
Sagopa Kajmer'in K.i.T.S albümünde yer alan sözleri şu şekilde olan harika parça

içinden geleni kağıda dök boşalsın ilham yağmuru Gezinsin ruhum derin sularında yunus mağduru ümit varem düzelir belki belimin kamburu duru göz yaşlarımın parıldar tenimde nuru. Çeşmi Siyahım nedir bu derdin kirpiklerine saklanırsın görünmek istendikçe saklanırsın yaklaştıkça harlanırsın harlandıkça sızlanırsın yıkılmadan sallanırsın .Sen dünyaya aydan yakınsın ben dünyanın sırdaşıyım sen dünyalık rüyaların uykusundasın ben dünyalık kabusların bunalımlarındayım sonumuz yakın mesafe.Bak gönlümün etten sarayı kandan harabe mutluluğumu tehdit eder duyduğum her hurafe insan üzgün taife yarın bayram dünüm arife kaldıramayacağım yükleri almadım hafife bana asla dostluktan bahsetme kendi inandığın yalanlarla aks etme iblis her gözün göremediği hain kelle o kelleler kopmadan doğar olacaktır hile.
Yalvarışım mahtime güvenimden herşey kendiliğinden içimdeki minik çocuk titrerken belki gün gelir aldanırım.sabır çile çektikçe dile bile bile attığın her adımın gelecek dile
bugünden mi yarınını satın aldın korkarım sonumuz yakın mesafe
Sago Kaf...Kef...
Sana neden bahsetmemi istersin hanım kızların iz bırakmadan yürüdükleri karlı yollardanmı cemiyet aleminin ayaklarını kapan kapanlardanmı orta okul çocuklarının ellerindeki renkli haplardanmı Bunuda çok şükür Deme yıllar sonra olanlardan ötürü yüzüne tükürürse ufak çevir bebe geçmişin kahrı yakar bağırı demedi deme insan oğlu herşeyi deviremez bir bilekle .Bu şehrin ışıkları gün geçtikçe loşlaşmakta erkekler hemcinsinden hoşlanmakta yasaklar izdivaçta örfe ters düşenler rövaçta tavşanların aklı havuçta ne kaldı avuçta .Taa derinlere kadar kadar yolu var ateşten terlikler giydirirler beynin fokurdar zebaniler homurdar et ile kemiğin sonu alevden murdar
Sabır çile çektikçe dile bile bile attığın her adımın gelecek dile
bugünden mi yarınını satın aldın korkarım sonumuz yakın mesafe
Sago kafkef sonumuz yakın mesafe Beyler Bayanlar merdivenden kayanlar
(bkz: aramaya inanmak)
(bkz: sence sago bir parça yaparda boş kalır mı)
ikinci bölümünde kötülüğü anlatır ve sona geldiğinde yapılanların sonucunun ne olacağını anlatır. düşünen insanlar için güzel bir şarkıdır.
--spoiler--
sana neden bahsetmemi istersin?
hanım kızların iz bırakmadan yürüdükleri karlı yollardan mı?
cemiyet aleminin ayaklarını kapan kapanlardan mı?
orta okul çocuklarının ellerindeki renkli haplardan mı?
--spoiler--
diyerek döktürdüğü bir başyapıtıdır sago nun.
beni anlatan, sonumun yakın olduğunu her dinlediğimde farkına vardığım şarkıdır.

(bkz: allah ım sana geliyorum)
her şarkısı ayrı bir güzellikte olan aşmış yazardır kendisi bir daha bu dalda böyle gelmez bence.

(bkz: uzat elini uzat öpücem)
tasavvufun etkisinde yazdığı harika, günümüzden kötü örnekleri gözler önüne seren harika bir sagopa kajmer eseridir. en çok sevdiğim kısmı;

Sana neden bahsetmemi istersin_?
hanım kızların iz bırakmadan yürüdükleri karlı yollardan mı_?
cemiyet aleminin ayaklarını kapan kapanlardan mı_?
ortaokul çocuklarının ellerindeki renkli haplardan mı_?
Buna da çok şükür deme!..
Yıllar sonra olanlardan ötürü yüzüne tükürürse ufakça bir bebe
geçmişin kahrı yakar bağrı demedi deme!
insanoğlu herşeyi deviremez bir bilekle.
Bu şehrin ışıkları gün geçtikçe loşlaşmakta
erkekler hemcinsinden hoşlanmakta
yasaklar izdivaçta, örfe ters düşenler revaçta
tavşanların aklı havuçta ne kaldı avuçta_?
Taa derinlere kadar yolu var
ateşten terlikler giydirirler beynin fokurdar
zebaniler homurdar, et ile kemiğin sonu alevden murdar!

ama en harika kısmı da;

ateşten terlikler giydirirler beynin fokurdar
zebaniler homurdar, et ile kemiğin sonu alevden murdar!
bağıra bağıra söylenen muhteşem eser.. ne deyim sago, kralsın..... helal...
An itibarıyla dinlediğim ve en çok sevdiğim şarkılardan biri.
an itibariyle dinlediğim sago parçası. müthişdir.
En çok dinlediğim sago parçasıdır. Toplumsal Yozlaşmayı en iyi anlatan parçalarından biridir ayrıca.

" bu şehrin ışıkları gün geçtikçe loşlaşmakta
Erkekler hem cinsinden hoşlanmakta.
Yasaklar izdivaçta örfe ters düşenler revaçta. "
https://www.youtube.com/watch?v=cNtjU9i0uIk