bugün

Şehirleşme ve buna bağlı olarak büyük şehir sayısının artması, üniversite mezun oranının artması, ticaret ve eğitim gibi amaçlar nedeniyle yurt dışına gidiş gelişin artması, teknolojinin günlük hayatımızda merkezi bir yere sahip olması, ailelerin artık geleneklere bağlı bir şekilde çocuklarını yetiştirmemesi, çevre baskısının azalması, islamcıların aslında menfaatçi ve paragöz insanlar olduğunun özellikle son 15 senede daha net bir şekilde ortaya ortaya çıkması, toplumun-özellikle genç ve orta yaşlı nüfusun- seküler değerleri benimsemesinde etkili faktörler olmuştur. sekülerleşmenin güçlenmesi beraberinde bilime ve akla önem veren bir toplum yapısı ortaya çıkartacağı önemli bir tarihsel gelişmedir. nihayetinde batı dünyasının gelişmesinin temelini de doğal olarak kilise ve gelenekler değil, mantık ( eleştirel ve rasyonel düşünce) ile matematik (bilim) olmuştur. bugün sosyal bilimler alanında yapılan tezler de dahi siyasal islamcıların hayran olduğu arap dünyasının olmayan metodu değil, batı dünyasının metotları kullanılmaktadır.
günde beş vakit namaz kılıp işçinin emeğine, sigortasına, tazminatına çöken patronlar dün neydi ki, sadece cuma namazlarını kılmaları onlara inanılmaz bir rasyonalite, adalet duygusu katsın!

veyahut kim inançlı olmadığı halde maddeci duygularla işçileri sömüren bir liberalin temsil ettiği seküler kimlikle insanlığa büyük değerler kazandırdığını iddia edebilir?

yok böyle bir şey!

taptığınız sistem, toplumları halifelerle, krallarla, derebeyleriyle perişanlığa, sefalete, yoksulluğa sürüklemekten başka hiçbir boka yaramadı yüzyıllardır!
cep telefonları, bilgisayarlar, makineler daha fazla hayatımıza girdikçe,
endüstriyel kapitalizm ve kentleşme toplumsal yapıyı regüle edip ona bambaşka bir suret kazandırdığı sürece,
ekonomik faaliyetlere daha çok vakit ayırdıkça sekülerleşmeye devam edeceğiz.

sekülerleşme ateist olmak demek değil.

sekülerleşme liberal manada kapitalizmle,
özel mülkiyetle,
ticari yaşantıyla,
kentleşmeyle,
kentleşme ve sanayileşmenin doğurduğu yapıyla daha hemhal olmak ve değişmek demek.

bu değişim, sadece islamın değil, bütün doğaüstü inanışların reel yaşantıda daha az yer kaplaması anlamına geliyor! bir adamın her gün beş vakit namaz kılarken sadece cuma namazlarına gitmesi sekülerleşmedir!
https://www.youtube.com/watch?v=nCNrjAjfEyQ
biz ultra islam düşmanı azınlıklarla, ateistlerle ve deistlerle sekülerleşmiyoruz.

biz, ibadete hayatında daha az yer ayıran, gündelik yaşantısında, düşünsel dünyasında, ticari ilişkilerde dine daha az yer vermeye başlayan muhafazakar ve islamcı çoğunlukla beraber sekülerleşiyoruz biz.

yani anlayacağınız sekülerleşmenin temeli, ultra ateist,
ultra eşcinsel olmak demek değil!
türkiye hem dincileşen ve ırkçılaşan, hem de dine hayatta daha az yer veren dinci tayfayla sekülerleşen bir ülke.

boş beleş liberal sekülarizm martavallarıyla kendinizi aldatmaya devam edin.

liberal kapitalist sekülerleşme, holdingleşen cemaatlerin tarikatların sonu demekmiş. hassiktir ordan diyorum.
https://www.youtube.com/watch?v=nCNrjAjfEyQ
https://www.youtube.com/watch?v=qWfwbhBcMhA
https://www.youtube.com/watch?v=LN9us6X7EyI
https://www.youtube.com/watch?v=9_-TVrrv1C4
Sekülerleşme, holdingleşen cemaat, tarikat gibi milletin başına bel olan yapıların sonu demektir. Ancak cahil halklar sekülerleşmenin değerini bilemez.
insanın ahiret yerine fani dünyaya daha çok önem vermesi anlamına gelir..

Swh ..
- şu kız nasıl, güzel mi sence?
- seküler...
ona ebemizi s.... dolayı;

sikülerleşme diyoruz.

evet.
Akabinde anaya bacıya karıya kıza cinsel özgürlükte getirdiği için sevmediğim yönelim.

Basacağım takılmak kızda ve ailesinde aradığım özelliktir ayrıca.
bütün yobazların kaçmaya çalıstığı iskandinav ülkelerinde yaşanan durum.
(bkz: ütopya)
günde beş vakit namaz kılıp hakkınızı yiyen adi patronun, ibadeti cuma namazlarına indirgeyip hakkınızı hamuduyla yemeye devam ettiği sürece verilen isim.

yaşasın!

sekülerleşiyoruz!
insanın toplumsal hayatından dinin çıkarılması, bireysel alanda var olması durumudur.yani dünyevileşmedir.niyazi berkes perspektirifinde ise çağdaşlaşmaya eş anlam olmaktadır. fransa en belirgin model olarak karşımıza çıkmaktadır.
modern sanayi toplumlarında dinsel inanç- pratik- kurum- yerleşmiş değer yargıları ve olguların toplumsal önemlerini yitirmeye başlaması manasına gelen bir süreç. özellikle 20. yüzyılda modern toplumların bu süreçten geçtiği iddia edilir. aslında konu kilisenin toplumsal yaşam içinde önemini kaybetmeye başlamasıyla açımlanır.
ünlü sosyolog max weber 'in toplumların akılcılaşması teoreminde ifade ettiğine benzer sekülerleşmeyi modern bilimin geleneksel değerlerin önüne geçmesiyle veya yaşam dünyasının zenginleşmesiyle dinsel sembollerin azalmaya başlaması kentleşmenin bireyci bir dünya yaratıp aile kavramının sekteye uğramasıyla vs. açıklayabiliriz.
sekülerleşmeyi eleştiren bir yığın görüş olmakla beraber (bunlardan birisi, manasızlığın düzenli evren açısından bir sorunsal olduğunu ifadeler) ideoloji-milliyetçilik- toplumsal katmanlar ve değişim olguları arasındaki karmaşık bağ pek çok sekülerleşme modelinin varlığına da işarettir.
toplum içinde olanına karışmam da eğer bir yönetim rejimi olarak Türkiye'de laisizmin yerini alacaksa (bkz: getir getir getir)
bu tanım büyüdü büyüdü ''dünya'nın sekülerleşmesi''ne kadar geldi en son varyasyonları..

sebepleri hakkında bi çok şey yazılıp çizilse de, dışardan izlemek daha gerçekci sonuçlara götürüyor.

enerji işleyişi, füzyon, dubai, ley hatları, kutsal geometri, yıldız kapısı. simgesel, ökült, reel yahut mecazi... bi şeyler var ilerleyen, durdurulamayan. kimi zaman üzerimize peyderpey işleyen, kimi zaman işletilen...
toplumun engin kültüründen ve alışkanlıklarından dini motiflerin çıkartılması.
insanlarin yasamlarinda dini referans olarak gormemeye baslamasi, dinin toplumsal alanda etkinliginin azalmasi.