bu konuda fikrin mi var? buraya entry ekle. üye ol
  1. 1.
    nurculara saldırmak amaçlı öne sürülen martavallardan yek diğeri.
    --spoiler--
    vay anasını sayın seyirciler.. adam kuran'da kendisinin geleceğinin müjdelendiğini iddia etmekle kalmıyor, risale-i nur'un kuran'dan ileri ve güncel olduğunu iddia ediyor.
    --spoiler--
    (bkz: lafı kıçından anlamak) hamiş:nurcular doğru manasını yazacaktır bu benim işim değil
    Edit: eksileyen arkadaşlar gugıla girin yazın hangi risalesi ise çevirisi çıkıyor lise ayarında. sonra yok ben anlamadım falan yazık size. Arkadaş çamur atacan bari mantıklı at. adam gibi çevir. sonra çamur at. hatta özel mesaj at ben sana daha bariz mantık hataları olan nurcu önermeleri sunayım. ama makul ol.

    edit2: dıoğru yazarak yazım hatası yapmışım düzelttim doğru yazdım.
    5 -8 ... herpes simpleks
  2. 2.
    (bkz: saidi nursinin kıçından element uydurması)
    (bkz: hava su toprak tahta)
    3 -2 ... aangelicaa
  3. 3.
    açıkçası bir müslüman olarak saf türk ve müslüman insanların bunlara inandığını gördükçe kahroluyorum.
    1 -2 ... aquila non capit muscas
  4. 4.
    Hz.ali'nin kendisini rüyasında gördüğü ve kendisini işaret ederek yeni bir peygamber müjdelediği fikrine inanmasıdır. sonra da din alimi yaparlar bu adamı. din alimi olabilir ama kesinlikle islam alimi değildir.
    -1 ... kizilkafir
  5. 5.
    (bkz: atayızlar bunu da açıklasın)
    ... kurremkarmerruk
  6. 6.
    bir delinin hezeyanları sonucu kendini peygamber ilan etmesi şaşırılacak bir şey değil adam bildiğin deli. asıl önemli olan bu delinin yazdıklarına iman edip peşinden giden münafıklar.
    1 -2 ... kurtcebe noyan
  7. 7.
    Said nursi'nin peygamber olduğunu iddia etmek, buna inanmak kafir olmaktır.
    Diğer taraftan verilen alıntılarda peygamberlikle ilgili bir ifade geçmiyor. Cifir hesabı denilen yöntemle risale-i nurlara işaret edildiğini çokzayıf bir şekilde gördüğnü söylüyor, kesin bir şeyden bahsetmiyor.
    3 -1 ... endemik pandemi
  8. 8.
    Kur'an-ı Kerim'in mucizesi okuyan kişinin eğer gerçekten imanla okuyorsa Allah (c.c) kelamını çok rahat anlamasıdır. Tefsirler çok önemlidir yazıldığı dönemlere göre. Ancak, hiçbir tefsir ve yazarı ondan üstün tutulmamalıdır. Allah kelamı ile kul sözlerini bir tutmak şir koşmaktır. Said nursi döneminin alimidir eyvallah ama şuan onu öyle gösteriyorlarki sanki gerçekten haşa peygamber. Ben çok gördüm Kur'an-ı Kerimi eline almadan tamamen risale okuyan insanları. Benim nişanlım ve yakında evleneceğim kız Amerikalı ve islamiyeti tanıdı ve müslüman oldu elhamdülillah. Ben onu hiç zorlamadım sadece yaptığım ona dinimi tanıtmaktı. Eşim önce dinin dilini öğrendi ve sonra Kur'an-ı Kerim okumaya başladı. Şuan maşallah dinini çok güzel yaşıyor ve benim gibi doğuştan müslüman olan birini bile kıskandırıyor. Bizim milletimiz ise bunları yapamıyor, yazık. Risaleler mükemmel değil. Bizlerin önce yapması gereken yüzeysel değil, gerçekten dini öğrenip, onu yaşamak olmalıdır. isteyenler risale veya diğer kitapları okuyabilir ancak asıl kitabını neden merak edip okumuyorlar ben onu anlamıyorum. Bizim zaten bir peygamberimiz (s.a.v) var ve biz onun ümmetiyiz. Bende alimlere ve Allah dostlarına saygı ve sevgi duyarım ama onlara peygamber gibi davranmam. Açalım artık şu gözlerimizi. Allah herkesten razı olsun. Kandiliniz mübarek olsun.
    2 -1 ... kisa dmn atan masum apachi
  9. 9.
    onlar çok şey yazmışlar, yazık ki biz düşünerek kafa yorarak ve sürekli işleyerek anlayacak bir "kafa"dan mahrumuz. müteşabih ayetleri anlamadık. Bm. "Allahın eli onların ellerinin üzerindedir" dendi, Allahın kendi elini onların elinin üzerine koyduğunu zannettik. Bm. "Cenab-ı Hak sizin aklınızdan geçenleri de bilir" dendi, ama bizim aklımıza yalan makinesi benzeri bir şey geldi.
    islamda övmenin bile bir sınıra sahip olduğunu unuttuk. Üstelik onlar Atatürke Allah dedi diye, biz de kendi başbakanımızı peygamber yerine koyma ihtiyacı hissettik. "Fetullah Gülen neden Türkiyeye gelmiyor, demek ki korkak, korkak adamdan hoca olmaz" diyenler oldu, doğru bir şey söylediğini zannetti, doğru bir şey söylediğini zannettik.
    velhasılı, herşeyi yanlış gördük, herşeyi yanlış anladık. kendi dinimize de yazık ettik, kendimize de yazık ettik, şimdi o yanlış anladığımız iki gram bilgiyi yarımız unuttu, unutmayanlar da o çer çöple övünmeye devam etti.
    Said-i nursi peygamberliğini ilan etmiş. "risale"yi kurandan üstün tutmuş. zaten o da öyle değilmiş şu şöyle olduğundan ötürü de bu böyleymiş.
    4-5 aydır risale okuyan biri olarak (yine de risaleden çok başka şiir kitaplarını okuduğumu söylemeliyim, demek istediğim yanılıyor olabilirim.) üstadın kibirli biri olduğunu söyleyebilirim. kendisini son asrın en büyük alimi, risaleyi de kuranın en güzel açıklaması olarak tasvir eder. ve ister istemez, evliyadan biri de olsa, fazladır bu kadar övünmek. ama risaleyi kurandan üstün tutmak, kendi peygamberliğini iddia etmek! haşa summe haşa! bir kitabın açıklaması nasıl ondan üstün olabilir ve bir şahısın arkasından yürüyerek asla onun önüne geçmeyen bir kişi onunla nasıl denk olabilir!
    fazla uzattıysam affedin, diyeceğim o ki, Necip Fazıl'ın (ki o da diğer "üstad"dır) öğretisini nasıl kendi müritleri bozduysa ve yanlış anlaşılmasına sebep olduysa, Said-i Nursi de, Allahın türlü cefalarla sınadığı sadık kulu rahmetullahi aleyh, kendi müritleri ve öğrencileri tarafından aynı akıbete tutulmuştur.
    özetle:onlar doğrusunu söyledi, biz yanlışını anladık!

    edit: bir insanı kafir veya münafık olmakla suçlamak için yeterli deliller bile yetmez, onu ancak yüce yaradan bilir, ancak onun mahkemesinde belli olur.
    2 -2 ... zirdelisair
  10. 10.
    Said Nursi'ye ve risale-i nur'a laf atmak için ortaya atılmış görüştür. Ulan adamın yukarıda yazdıkları zaten herşeyi açıklıyor, herif ne yazdığını bilmiyor. Yazılan yazının az dikkatli okunmasıyla anlamı ortaya çıkıyor. Risale-i nur'a hayal meyal işaret ediyor diyor. Buna neden inanmıyorsunuz? Kur'an-ı Kerim'in işaret etmiş olduğu ve edecek olduğu bir sürü olay var. Ateistin biri ortaya bir cümle atıyor, bir sürü müslümanı günaha sokuyor. Yapmayın beyler gaza gelmeyin. Adamlar böyle böyle kandırıyor sizi. Bizim mukaddesatımızla bizim mukaddes günümüzde alay ediyorlar. Kanmayın bunlara.
    -1 ... yattarakosifff