1. 1.
    türkiye nin sanayideki durumunu özetleyen cümle.
    siyasi eleştiri değildir.
    bu durum 1940 lardan sonra bütün iktidarlar döneminde geçerlidir.

    mühendisce baktığımda gördüğüm öncü birinin olmamasıdır.
    yav arkadaş adam yoksa ben rahatımı bozup öncü olmaya hazırım.
    motor, araba, uçak yapmak nedir ya. yeminle çocuk oyuncağı.
    şaka maka yapmıyorum. isteyene uzun uzun anlatırım.
    8 -1 ... pilotmont 1
  2. 2.
    aslında para yok çünkü elimnizdeki paranın yarısı borç ve bu paralar arge gibi uzun zaman isteyen yüksek teknolojik ürünler söz gelimi uçak araba vs. için değil etikisini hemen gösteren vfakat katma değeri olmayan yol köprü havaalanı için harcanıyor. mühendise gelince aslında ülkede gerçek anlamda mühendis yok gerçek anlamda mühendislerimiz amerika avrupa gibi gelişmiş ülkelere yada dubai BAe gibi paralı ülkelere gidiyor. ülkede kalanlar ise büro açıp projelere imza atarak geçiniyor.
    3 ... ebu zindik
  3. 3.
    Matematikten anlamayan bir milletiz. Yol yapıp hizmet sektörüne ağırlık vermemiz gerekiyor.
    3 -1 ... tenete
  4. 4.
    Devletin biz hevesli mühendis ve mühendis adaylarına destek olması durumunda biz gece gündüz çalışırız bu devletin çıkarları için.

    O durumda bunların hepsi de var durumuna geçer. Millet bahçesi yapacaklarına öğrenci ekiplerine adam gibi destek sağlasınlar.
    7 ... asyali praetor
  5. 5.
    paralar rizelinin saraylarına ve özel uçaklarına gidiyor.. cengiz inşaat, mapa, kolin, kanyon, folkart, seba inşaat doyuruluyor.. ilaveten her gün milyonlarca anadolu çomarının mama tası dolduruluyor.. bilime ve teknolojiye para kalmıyor..
    5 -1 ... arbutus unedo
  6. 6.
    para var.
    ülkenin dış ticaret hacmi 350 milyar usd.
    bunun %1 i 3,5 milyar dolar eder.
    yani bunu yerli bankalar pat diye verir ya da dışarıdan krediyle alır.
    bu paraya 1 tane araba markası, bir tane de helikopter markası yoktan varedilebilir.
    mühendis var kardeşim var. kimse yoksa yemin billah ben varım.
    kurarım ekibimi sana 3 senede hem araba hem helikopter yaparım sıfır patentle.
    bu savımı anadoludaki çoban kardeşimini "sudan elektrik ürettim" iddiasıyla karıştırma. ülkenin büyük kurumlarında müyendizlik yapmışım.
    kendimi öne çıkarma sebebim. mühendis var savımın kolay ispat edilemeyecek bi sav olması ama kendimi biliyorum. yaparım.

    bak ben mühendisim mucit değil. sıfır patent dediysem her şeyi kendim dizayn ederim demiyorum. efendice ve usulunca benden evvel yapılanlardan faydalanırım. kısacası kopyalarım. usulunce.
    zaten çoğu üretici böyle yapar. detaya girmiyim.

    şunu da söyliyim. ilk yaptığım dünyanın en iyi helikopteri olmaz. ortalarda gezer ama geliştiririm arkadaş.
    dayak yiye yiye dayak atmayı öğrendik derler ya o hesap.
    4 ... pilotmont 1
  7. 7.
    lan helikopter nedir ya.
    anadol dan zorsa gelin beni öpün.
    zaten şaseleri anadoldan farksiz hafif olsun diye.
    e bi tane pervaneyi üzerine takıp çeviremiyeceksek yuh olsun bizim gibi mühendise.
    2 -1 ... pilotmont 1
  8. 8.
    Atatürk ülkeyi 100 sene kilitlemeseydi olurdu. Bunu yunanlı yapmaz. Pardon selanikli.
    -3 ... reco teyyo erdo
  9. 9.
    öncü olsan ne olacak sayin yazar?
    hadi aldin bizi 12 ulkeden gelen malzemeleri birlestirdik ucak motor tank vs yaptik.
    eee?
    sonra?
    montaj isciligi oldu bizimkisi.
    ortada bir gec kalmislik soz konusu, bunu gidermek icin direkt tepeye oynuyoruz.
    ilk tanktan ucaktan başlıyoruz hemen.
    yapiyoruz da. reklamini yaptigimiz kadar guzel olmasa da, faydali olmasa da yapip reklamini yapiyoruz. gogsunu kabartiyoruz insanlarin.
    ama tankin bi montaji bize ait, onu da tam yapamamis oluyoruz.
    elbette tank ucak araba tren yapmayi denemeliyiz ama ayni zamanda sifirdan da baslamak lazim.
    almanya nasil yaptigi motorun malzemelerini de parcalarini da kendi uretiyor, bizim de yavas yavas teknolojiyle alakali urunlerin seri uretimine geçmemiz lazim.
    almanyadan al parcalari birleştir sat turk yapimi. fiyati bir bucuk kat kalite dortte uc.
    sonuc motor yapiyuz tank yapiyuz ucak bilem yapiyuz.
    tanklar elde patliyor ama.

    ne bileyim sanki bir koci beye ihtiyacimiz var.
    belki de koci beyler vardir da hala sorunlari cozmeye en tepeden başlanacağını düşünen vasıfsız yoneticiler aynidir.
    5 ... hala avcumda olmali yildizlar
  10. 10.
    anladığım kadarıyla mühendis arkadaş parçalar dahil yapımı kastediyor. öyle değilse yapabiliriz demek biraz fazla kolay kaçıyor çünkü. parayla al - birleştir - satış yap. olur mu öyle? alacağın parçanın maliyetini çıkarana kadar batarsın zaten. ya da ucu ucuna yetiştirirsin parayı, kârın olmaz.

    temelden yapılırsa iş kalkınmaya girer işte. hammadde dahil her şey senden olmalı bana kalırsa. tabii ilk başta dışa bağımlı olabilirsin ama bu aşılmalı.
    Türkiye'de çok iyi mühendisler yetişiyor arkadaş. ama o eğitimi almak ta her yiğidin harcı değil. ona göre seçiliyorsun zaten. geride kalanların değeri yok. insan değeri yok bu ülkede. eğitim zaten yerle bir, nasıl kaliteli olsun ortalama öğrenci? tabii herkes doktor olacak mühendis olacak diye bir kaide de yok. ara eleman açığı da var bu ülkede. adam param bana kalsın diye sokaktan çevirdiği adama makine öğretmeye çalışıyor. adam öğreniyor eyvallah sonra kaçırıyor eline ayağına makineyi al sana nur topu gibi iş kazası.

    Türkiye'de kimin ne işi yapacağına karar verilemedi bilmem kaç yıldır. koy işinin başına eğitim almış birini. koy bakalım o makinenin başına en azından daha önce makine görmüş bir teknisyeni. Sana mis gibi parça yapsın. emeğini ver eline sonra, şirkete bağlı kalsın. 3 kuruş verip satın al demiyorum. mükafat sadakati getirir, bunu diyorum. öyle olursa sana usta eleman yetişmiş olur. senelerce aynı adamın yaptığı parçayı kullanırsın, gözün arkada kalmaz.

    diyorsun ya hemen kendi üretimimi yapamam diye. e normal. her şey birilerini, bir şeyleri taklitle başlar. sonrasında özelleşirsin.

    çırpınıyorsun sayın yazar. takdir ediyorum. uçak araba yapabilecek birisi olamam okulum bitince. ama yardım ederim.
    11 ... lavandula