bugün

bu iki sözlük yazarının aynı şehre, aynı bölüğe hatta aynı ranzaya - yok olmadı o askerde ranzalar çok dar yan yana yatamaz bunlar eheh - düşmeleriyle 5 ay ın nasıl geçeceğini ifade eden başlıktır. ** *

yer: türkiye nin güzide bir ili. *

palta ve montajelemanı aynı bölüğe düşerler.

- vayyy palta sen ha!! la olm süper ya!

+ amanın montajım kurdelam naber ya!

* doğru durun len!! (elinde çift şırınga olan gürbüz hekim)

- ahhhhhggrhhh!!!

+ ahhhhhggrhhh!!!

* nihahahahah yıkılın gidin botlarınızı alın!!! kime diyorummmmmm!!!askerrrrr!!!!
"bir palta, bir montajelemani ve bir askerlik aynı uçağa binerler ve olaylar gelişir.."
komutan : rahat!

montaj : (bkz: askerliğin çok rahat olması)

komutan : hazrol!

palta : (bkz: bi karar ver istersen)

montaj : (bkz: ehehe)

komutan : solaaaa dön!

montaj : sol ne taraftı lan. solum soğan sağım sarımsak.

palta : (bkz: sağını solunu bilmeyen zavallı tipler)

komutan : lan palta. sola dedim. sola dön.

montaj : (bkz: sağını solunu biliyorum sanan dallamalar)

komutan: siz ikiniz konuşmayın lan aranızda.

palta : biter mi lan bu askerlik.

montaj : (bkz: bitmez anuna koyim)

komutan : ben sana konuşma demedim mi lan. *çotaa*, *çotaa*

palta : (bkz: komutanın vurduğu yerde malesef gül bitmemesi)

montaj : (bkz: askerliğin ilk gününde dayak yiyen mal)

komutan : sen niye konuşuyorsun lan hala. *çotaa*, *çotaa*

montaj : (bkz: askerliğin ilk gününde dayak yiyen mallar) ühü.
komutan : rahat, hazır ol!!!!!

palta : (bkz: hazır olmanın dayanılmaz hafifliği)

montaj : ah (bkz: şu çılgın laikler)

komutan : yat!! 20 şınav!!

montaj : bu vatan için değil 20 şınav 20 000 entry girerim!!

palta : (bkz: erkek adam yere yatmaz)

komutan: mıntıka temizliği!!

montaj : vatan için (bkz: 26 ocak 2006 tertemiz yarınlar zirvesi). bursa ekibi : salca, yavuz...

palta : (bkz: ahaha diyim ben sana)

komutan : palta!! montaj!! şınavlarınız formata uymuyor siliyorum. baştan başlayın ahaha!!!
(bkz: her şey vatan için)
sınava girdiğim tuzla piyade okulunda komutan bağırarak:

-içinizde; ...., dershane öğretmeni, balıkadam, kameraman, montajelemanı, yönetmen var mı?

dediği an sözlükte diğer bir yazar olan kadim dostum engineerla göz göze gelerek gülmüştük. ulan bu montajelemanından burada da kurtuluş yok diye espriler yaptık. ne deyim o an öğrendim montaj elemanlığının bir meslek olduğunu. ihtimal ki montaj askerliğini bu vasfını kullanarak, montaj yapmayla geçirecek. benim kullanacak vasfım ise pek iç açıcı değil. askere giden arkadaşlarım bana diplomanı yak öyle gel demişlerdi. artık ben sırtımda kazma kürekle kışlanın içinde dolanırken, montajelemanı da montaj yaptığı bilgisayarın başında arada bir de entry girer. hatta benim kazma kürekli fotoğraflarımdan bir youtube videosu montajlar.
tanrının da yardımıyla bir çırpıda yaşanılıp, raflarda göreceğimiz kitap.
5 ay sürecek ve konusu askerlik hayatı olan palta filminin kars da çekilmesi sırasında montajelemani eksikliği hissedilmemesi için yapılan girişim..
montajlemanı: olum kim dedi sana izin kullan diye.
palta: ne yapiyim devrem çok bunaldım.
montajelemanı: sana 8 gün borum oldu. sarıkamışın 8 çamı sana armağan olsun.
palta: olsun bakalım.
Palta ve montaje aynı askerlik yerine düşerler montaj, paltayı görünce şaşırır ve sevinir montaj ve palta askeride çok...

Savaş çıkar savaş da palta ölür montaj da çok üzülür kahrolur.
Olup bitenleri kaçırma

İlk öğrenen uludağ sözlük kullanıcıları olacak.