bugün

halifeliğin osmanlı'ya geçmesiyle birlikte etkisini daha çok gösteren olgu. bu olaydan sonra bütün islam aleminin gözünün osmanlı imparatorluğunda olması, müslüman milletlerin ülkeye bağlılığının kesin olarak sağlanmasının istenmesi de bu durumu zorunlu hale getirmiştir.

osmanlı devleti küçük bir oba iken türklerle savaşmak yerine bizans üzerine gaza ve cihad politikası sayesinde türkmen beylerinin ilgisini çekip asker kazanmış, kazanılan zaferler sayesinde hem bulunduğu bölgenin hem de islam aleminin takdirini kazanmıştır. böylece evlilik yoluyla ve parayla toprak almaları kolaylaşmış, ahilerin de desteğini almışlardır. bu sayede karesi'yi ele geçirirken büyük bir direnişle karşılaşmadılar hatta karesioğulları'nın komutanları osmanlı'ya geçti. karamanoğulları hariç batıdaki bütün beylikleri yutan osmanlı devletinin bu beyliklerle olan mücadelesinin çok irdelenmemesi de bu bağlamda incelenebilir.

toparlayacak olursam: osmanlı obalıktan devletliğe gaza-cihat politikasıyla geçti, türk birliğini sağlayıp avrupa'ya yürüme isteği bütün anadolu'yu heyecanlandırdı ve bunu gerçekleştirebilen devlet yenilmesine rağmen timur'a baş eğmeyen ve hadislerde geçen istanbul fethine nail olan osmanlı devleti oldu. peygamberimiz ve dört halife'den gelen liderlik de eklenince padişahın unvanları katlandı ve kutsal bir nitelik kazandı. son dönemlerde de imparatorluk, müslüman toprakları kaybetmemek için de ümmetçilik politikasına sığındı.
zerre anlayamadığım durumdur.

selçuklu liderleri eleştirilirken ve türkiye'ye gelmiş liderler yerin dibine sokuluyorken neden padişahların hiçbirisi eleştirilmez ?
hepsini eleştiremeyiz tabi ki ama 19 kardeşini katleden ve oğlunun bile cenazesine gitmediği 3.mehmet ile akraba katili muhteşemi de mi eleştiremeyiz ?
veyahut sarhoş selim de mi eleştirilemez ?
kim bunlar ?
peygamber mi,ilah mı ?
bir deyin yahu !
güncel Önemli Başlıklar