bugün

bir tür manzara fotoğrafçılığı. akşama kadar deniz kenarında beklenir. buluttu, gökkuşağıydı bilmem neydi manzara öğesi oluşunca ucuza kiralanan ve oyunculuk bilmesi şart olmayan oyunculardan birisinin yanağına kamera dayanarak manzara çekilir. bu şekilde 15 dakika öldürülür. bunun gibi 5-6 manzara daha yakalanınca film kotarılmış olur.
fotoğrafa damlatılan canla perspektifin dile gelmesi, seyirci beynine ulaşmasıdır. sessiz ve dingin, huzursuz ama kuytusuzdur.
uzun kadrajlar, yakın plan yüz çekimleri, az diyalog ve fotoğraf sanatının montajlanmasıdır nuri bilge ceylan. bergman, tarkovsky, angalepoulos ve iran sinemasından etkilendiği aşikardır ki kendiside kabullenmektedir. (bkz: uzak) (bkz: mayıs sıkıntısı) (bkz: üç maymun) (bkz: iklimler) (bkz: kasaba) (bkz: koza)
'nuri bilge ceylan sinemasını okumak' adlı kitap okunursa daha iyi anlaşılabicek olan sinema

http://www.dr.com.tr/Product.aspx?pid=0000000180426
dakikalarca sessizce bir pencereye, yola, bazense bir ağaça odak yapılan filmlerdir.
olaylar yavaş ilerler, diyaloglar azdır.

adamın tarzı budur zaten
gerekli detaylara odaklanmaz, gerekli gereksiz her şeyi çekmeye çalışır.
Gayet saran filmleri var. Sıkıcı falan değil. Abartılan hollywood filmleri daha sıkıcı ve boş.