bugün
- evlilik10
- ali erbaş16
- demet akalın'ın zeka seviyesi9
- icardi190517
- türkiye işçi partisi11
- chp'li o tekin'in öcalan'ın fotosu ile pozu35
- çin halk cumhuriyeti8
- ellerim bos gonlum hos9
- arda güler13
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır10
- karınıza range rover alır mısınız21
- anın görüntüsü14
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı18
- ruh okuzu9
- 31 mart 2024 cumhuriyet halk partisinin zaferi8
- sözlük kızlarının don renkleri14
- aynı dizileri tekrar tekrar izlemek8
- icardi1905 silik olsun kampanyası16
- karımın çok mutlu olacağı gerçeği14
- xdearm9
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı8
- boşuna yaşıyorum hissi16
- patiswiss23
- kadınların boşanmış erkeğe bakışı9
- merfulu8
- sözlük kızlarının ayakkabıları18
- 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı15
- bir kadında ilk baktığınız yer neresi28
- ups boobss nerelerde ramazan da bitti8
- akrep burcu8
- siklememenin getirdiği huzur12
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler16
- türk kızlarının beğenmediği erkek tipi20
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi9
- futbolcu ismiyle nick almak11
- escort fiyatlarının güncellenmesi8
- eloande'ye koca buluyoruz kampanyası10
- evlenmezsek yaşlanınca ne yapacağız sorunsalı11
- her yaptığı yemeği paylaşan kızın amacı10
- murat kurum kurudu gitti8
- haçta iken sevgili ile sevişmek günah mıdır11
- yunanistan bizden çalsa rahatsız olmayacağınız şey11
- akp seçmeni16
- online olup entry girmeyen yazarlar9
- bebek kokusu10
- fenerbahçe'nin bu sene de şampiyon olamaması23
- susmayan durmayan israile gemi ticareti10
- bülent uygun15
- chp genel merkezi önündeki aşırı üks araçlar10
- çirkin erkeği yakışıklı gösterecek şeyler10
Kant sentetik a priorisinin olanaklılığını mümkün kılmak için nesnenin noumen alanını değil, fenomen alanını bilebileceğimizi ifade eder. Bunun nedeni aslında basittir.
Kant, görü ve duyu arasında kurduğu köprüde çok dikkatli yürümektedir. Ne görüyü tamamen duyudan soyutlayacak ne de duyuyu görüden bağımsız kılacaktır. Bundan ötürü görüye Müteallik söylediği hemen her şeyde "nesne bizde verili oldukça" ibaresini görürüz. Bu ifade duyuya işaret eder, yani nesne bize duyular ile verilir.
Sentetik a priori ise hem mevcut bilgiye yeni şeyler katan hem de zorunlu yargıdır. istemsizce "hadi oradan" desek de kantcığıma göre bu mümkündür. Fizik, metafizik ve matematiğe girmeden başlıkla ilişkisini ortaya koymak gerekirse, bir a priori için nesnenin verili olması şarttır, nesne duyular ile verilir; kavranan nesne duyular ile verili olduğundan biz nesnenin duyu-ötesi olarak kendinde olduğu'nu (ding an sich) değil, duyular ile kavranan halini biliriz; -nihayetinde - o halde "nesnenin bilebileceğim alanı fenomen alanı"dır.
işte kant bu zorunluluğu böyle serimler. Belirtmek gerek ki buna gerçekten inanıp inanmadığını ya da bunu doğru kabul ettiğini bilemeyiz ama bilebileceğimiz şey şu ki bunu daha çok sentetik a priorisini temellendirmek için ortaya koydu.
Bana kalırsa burada epistemolojik bir başarı görülebilir, evet ama ontolojik bir hata daha güçlü bir zevahirdir. Zira varlık koşulu akla uygunluk ya da gerekçeye bağlılık olan bir varolan (bu ister bir alet ister bir yargı-bilgi olsun) varlığının genel itibarıyla akla uygun değildir. Burada evrenin akıl tasarımından bahsetmiyorum, bir varolanın varlığının mümkün olma koşulu hiçbir suretle kendi varlığının başka bir varolana çelişmezlik bakımından uygun olması değildir.
Kant, görü ve duyu arasında kurduğu köprüde çok dikkatli yürümektedir. Ne görüyü tamamen duyudan soyutlayacak ne de duyuyu görüden bağımsız kılacaktır. Bundan ötürü görüye Müteallik söylediği hemen her şeyde "nesne bizde verili oldukça" ibaresini görürüz. Bu ifade duyuya işaret eder, yani nesne bize duyular ile verilir.
Sentetik a priori ise hem mevcut bilgiye yeni şeyler katan hem de zorunlu yargıdır. istemsizce "hadi oradan" desek de kantcığıma göre bu mümkündür. Fizik, metafizik ve matematiğe girmeden başlıkla ilişkisini ortaya koymak gerekirse, bir a priori için nesnenin verili olması şarttır, nesne duyular ile verilir; kavranan nesne duyular ile verili olduğundan biz nesnenin duyu-ötesi olarak kendinde olduğu'nu (ding an sich) değil, duyular ile kavranan halini biliriz; -nihayetinde - o halde "nesnenin bilebileceğim alanı fenomen alanı"dır.
işte kant bu zorunluluğu böyle serimler. Belirtmek gerek ki buna gerçekten inanıp inanmadığını ya da bunu doğru kabul ettiğini bilemeyiz ama bilebileceğimiz şey şu ki bunu daha çok sentetik a priorisini temellendirmek için ortaya koydu.
Bana kalırsa burada epistemolojik bir başarı görülebilir, evet ama ontolojik bir hata daha güçlü bir zevahirdir. Zira varlık koşulu akla uygunluk ya da gerekçeye bağlılık olan bir varolan (bu ister bir alet ister bir yargı-bilgi olsun) varlığının genel itibarıyla akla uygun değildir. Burada evrenin akıl tasarımından bahsetmiyorum, bir varolanın varlığının mümkün olma koşulu hiçbir suretle kendi varlığının başka bir varolana çelişmezlik bakımından uygun olması değildir.
Fularlarımı kısa yıkama programına attığım için henüz yorumlayamadığım mevzu.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar