bugün

basarili türk yapimlarindan sayılabilir,ozellikle soundtrack albumu şukeladir.
soundtrack albümü süper olan,hele müslüm babanın sensiz olmaz'ı kafayı gözü yaran,insanda ölme isteği uyandıran güzide bir türk filmi..
çok güzel bir sinema olmasına rağmen sonu bağlanamamıştır. son kısmı daha güzel bitirilseydi en az iki katı kadar sevilecekti.
çok güzel içten bi filmdir. izlendiğinde hem hüzünlü hem de komik olduğu için insanın içini ısıtır, filmin en vurucu yeri de intihar etmeye çalıştıkları kısımdır.
(bkz: soru formatinda anket)*
çok bomba bir filmdir kendileri özellikle soundtrackindeki törki törki şahanedir bence.. cem özerin hayriiiiii zıçtııııııık deyişi televizyonun içinden dikiş makinası çıkınca verdiği japon teknolojisi cevabı da ayrı bir komedidir..fakat filmin en bomba sahnesi bence ata demirerin kayıt sahnesidir.. adam şarkının içine edince yüksek mertebeden bir siktir çeken haluk bilginer karnımı ağrıtmıştır gülmekten
soundtrack albümü çok iyi olan ragip savaş-janset yanlızım şarkısını ibrahim tatlıses den bile çok iyi söyledikleri iyi bir bir Türk filmi
güzel bir filmdir müzikler can alcıdır.dert çok hemdert yok düşman kavi tali zebun* sözünü felsefe olarak benimseyen kişilerle beraber olaylar gelişir..cem özerin canlandırdığı karakter her soruna bir çözüm bulmasıyla bitirmiştir beni.
rengarenk bir film. bütün renkler öyle güzeldi ki. kırmızı, kırmızı gibi, siyah hiç yok..

bi de, özcan deniz'in ahirim sensin i söyledigi sahne.. televizyon karşısındaki firüze gibi, elimden düştü kahve fincanım. düşüş o düşüş oldu.
cem özer in bile döktürdüğü filmdir. ne yazık ki, filmden çok müzikleri konuşulmuştur.
filmin renkleri, mask filminde de olduğu gibi çizgi film izliyormuşuz izlenimi doğuruyordu, ancak masalsı havaya çok uygundu. acele bir final yerine, bir devam filmi düşünülseydi daha yerinde bir seçim olabilirdi.
bence gelmis gecmis en iyi turk filmlerinden biridir. bir muzikal havasinda turkiye'deki kaset piyasasini anlatan sukela bir filmdir. hem komedidir, hem de dram. karakterler cok orjinaldir. kisacasi izlenmesi farzdir!

filmden bir replik: "cok delikanliyiz lan biz!" hakikaten cok delikanliyiz lan, hani boyle kasiliyoruz ya... bi yerden sonra insan yoruluyo be! ben yoruldum!
ezel akay 'ın coştuğu, renklerin yerinde kullanımı ile hoş tat bırakmış filmdir. tüm oyuncular adeta gövde gösterisi yapmışlardır.
eğer 20 tane ünlü kullanmak türk sineması için bu denli gerekliyse neredesin firuze filmi bu olgunun doğru düzgün yapılabirliği açısından baş vurulası yerdir.

zorba'nın notu: filmin müziklerinin arenjelerini yapan kişiler, filmde çalıştıkları müzisyenlerin içinde en çok ciguli'den etkilendiklerini katıldıkları bir röportajda belirtmişlerdir.
i ve r harfleri görülmez ise şöyle birdiyaloga sebep olabilir:
-nerdesin fuze?
*belirlenen güzergahta saatte 350 km/h hız ile ilerleyiyorum merkez
-kimsin sen?! fuze konuşur mu lan?!
*kusura bakma abi ben yeniyim.
-iyi iyi tamam. ee buldun mu hedefi bari?
*ahanda buld-..badabooooohm!
soundtrackinde kara sevda gibi muhtesem bir sarki bulunan film.
kıymeti bilinmemiş ve ezel akay gibi bir masal anlatıcısını bize tanıtan eşsiz türk filmi.. oyunculuklar süper, kurgu akıcı, hikaye vurucu, demet akbağ ve cem özer inanılmaz iyi.. ama müzikler bambaşka.. özcan deniz' i hiç sevmeyen biri bile ağlayabilir final şarkısında.. ragıp savaş' a da bir sözümüz var.. neredeydin be kardeşim bu filme kadar..
soundtracki aşağıdaki gibidir. *

arabesk senfoni
mavi maviydi gökyüzü : özcan deniz
bir adın kalmalı : özcan deniz ve ragıp savaş
ahirim sensin : özcan deniz
ya evde yoksan : haluk bilginer- özcan deniz- ragıp savaş- cem özer- ruhi sarı
çizdim : ata demirer
tavla : ata demirer
maskeli balo : ata demirer
yalnızım dostlar : ragıp savaş ve janset
sensiz olmaz : müslüm gürses
kara sevda : özlem tekin
inleyen nağmeler : erol büyükburç
gaip yol : burcu güneş
sabır : ciguli
aynı cemin bülbülüyüm : işın karaca
erkekler de yanar : emre altuğ
turkey turkey i love you : bulutsuzluk özlem

özlem tekin de bir güzeldir ki filmde aman derim...
özcan deniz'in yelizle yaşadığı aşk vesilesiyle yapılan film.
(bkz: vatoz)
bir orhan baba şarkısı olan 'ya evde yoksan' ı çok başarılı bir şekilde yorumlamış insanların oynadığı güzel film. hatta bunu dinlerken kafa ritmik hareketlerle -böyle titrer gibi- sağa sola sallanarak ritim tutulur.
üçte biri izlendikten sonra muhtemelen devamı getirelemez filmi. *
kendine özgü,kişilikli ve iyi bir ezel akay filmi.
müslüm babanın "sensiz olmaz"ı elinde sigarayla yorumladığı film.
tekrar tekrar izlenebilecek bir film. senaryo, oyunculuk, film müzikleri ..vs. oldukça güzeldir. özellikle çarşı içerisine asılan sanatçı/albüm isimleri kopartır.

(bkz: döndüm olmadı)
(bkz: bebek yüzlü haydar)
(bkz: çok ağladım bitti)
ilk sahnesinden itibaren yüzde beliren bir gülümsemeyle izlenecek film. "Yatcaz kalcaz yatcaz kalkcaz yatcaz kalcaz paramızı alcaz" sözleri akıllardan silinmez. Film müzikleri itibariyle de zıt şarkı ve şarkıcıları bir araya getirmesi yönüyle öne çıkmıştır.
yaran repliklerinden;

(bkz: sanki manitasını düdüklüyorlar kodumunu alamancısı)