bugün

"Sakarya ilahiyat Fakültesi öğretim üyesi Faruk Beşer'in bir TV kanalındaki canlı yayında sorulara verdiği yanıtlar dinleyenleri şaşkına çeviriyor. Beşer, 'Namaz kılınmayan ev şeytanın hakimiyetindedir. Aldatan kocaya dayanmak da ibadettir' diyor"

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/11020957.asp

Allah şaşırmış alimin şerrinden korusun!
bildiğin yobaz söylemlerinden tek farkı söyleyenin akademik bir insan olması yani akademik yobaz söylemi olması durumudur.*
soran, sorulan, cevap, cevaplayan toplami programin sacmaligini verir. yani butun olarak bakıldıgında tum suc cevaplayan sacmada degildir; esini hangi kriterlere gore bosayacagini elin adamina soran sacmada da cevaplayan sacma kadar suc mevcuttur.
bu ne perhiz ne lahana turşusu denebilecek durum.
umarım erkekler için de geçerli bi cümledir. nede olsa islam da kadın erkek eşitliği vardı değil mi?

- lan hasibe yine mi aldatıyon beni ya bu kaçıncı mahallede tüpçü, sucu, sütçü kalmadı yatağa almadığın!
- kusura bakma abrurrezzak şimdi 2 rekat namaza durdum mu kapanıverir konu hem aldatsam nolur ki namaz kılınan evde ne yaparsan yap günah olmaz.
- ee hadi y,ne affediyom bak namaz kılmasan bu kadar boynuzu zor taşırdım ha.
- aferin benim yobaz kocama bak namaz kılıyorum evimiz nurlanıyor, hem sen de sevaba giriyon aldatan eşi idare etmek ibadettir.

yazarın kişisel notu: ben bu işe bayıldım!
boş ol, boş ol, boş ol yerine boşal, boşal ,boşal seçimi.
tezat içinde tezat olan konuşma. ulan evde namaz kılınmayınca şeytan egemen oluyor diyelim. kabul ettik varsayalım. peki zina da şeytana kanma değil mi? bu ne biçim öğüt?

tanım: ancak kendisi gibi dürrük olan insanlara hitap edilen konuşma metni.
peki allah da bizi görecek mi? diye sorulası hocanın kendine çalışması olsa gerektir.
şeriatla yönetilen ülkede olsaydı adam recme gidecek ve karısına da o sabretme sevabı kalmayacaktı. böylece kadın otomatikman boşanmış olacaktı. sormak isterdim hocama. şirazesi şaşırmış herhalde.
sonuç olarak; her türlü boku ye ama namaz kıl, bizdensin.
(bkz: namazda birbirine pandik atanlar var hocam)
+namaz kilmayani bosa aldatani bosama
-efendim bu sözün anlamı ne?
+geyiği sev bağrına bas
-teşekkürler
verilen link okunduğunda bu iki durumun farklı farklı değerlendirildiği görülmektedir aslında. namaz kılmayandan ayrılınması eşin namazın inkarı ya da gereksiz görmesi söz konusu ise geçerlidir. böyle birisi zaten müslüman değildir. inanan ve hayat yolunda kuran ı yol gösterici edinen bir bireyin zaten inanmayan biri ile evlenmesi ya da evliliğini sürdürmesi de her iki birey adına oldukça düşündürücü bir durumdur.

zina durumu için nur suresi 3. ayeti mümin bir insan için oldukça açıklayıcıdır:
"Zina eden erkek, zina eden ya da müşrik olan bir kadından başkasını nikahlayamaz; zina eden kadını da zina eden ya da müşrik olan bir erkekten başkası nikahlayamaz. Bu, mü'minlere haram kılınmıştır." ( nur, 3 )

"..muhakkak ki namaz ,hayasızlıktan ve kötülükten alıkoyar." ( Ankebut, 29/ 45) ayeti ile de namazın önemi vurgulanmıştır.
buna rağmen insan yine de hata yapamaz mı? namaza devam etse dahi ne kadar hakkını verebilir ki her insan? hatasız kul olmaz! ama hatalıyı günahkar olmaktan çeviren ise tövbesidir. işlediği hatadan ötürü tövbe edip sonrasında da salih davranacak bir kulun tövbesinin kabul edileceği kuran-ı kerim de defalarca yinelenmiştir.
aile, kurulması ve devam ettirilmesi oldukça güç olan, herkesin başaramayacağı, mukaddes bir müessesedir. düzelmesi ümit edilen bir durumsa affedebilmek de her kişinin değil er kişinin harcıdır kanımca.
islamin egitimini ve hakkinda konusma yetkisini diplomasiyla eline almis ilahiyet fakultesi ogretim gorevlisinden vecizeler.
güncel Önemli Başlıklar