1. ?.
    dinler hakkında bi bok bilmeyen, asosyal dediği insanları seri üretim ürünü tek tip sanan troll ün marjinallik, tanınma çabaları içerisinde yaptığı söylemdir. ateist desen değil, deist desen değil, müslüman desen hiç değil... öncelikle bir kimlik kazanmasını, ne olduğuna karar vermesini, sonrasında da -namaz kılması şart değil- bir cami önüne gidip giren çıkan insanları gözlemlemesi istediğim kişinin sözleridir.

    edit: (bkz: sosyal ibneler rahatsız)
    (bkz: başlık başıma başlık başıma)
    22 -7 ... wildr0se
  2. 1.
    cemaatle kılınan namaz insanı nasıl asosyal yapar ki?
    tanım: toplu halde namaz kılınması nedeniyle pek de mümkün olmayan durum.
    31 -3 ... gulhan seven adam
  3. 2.
    iki kavram arası bağlam kurana hayal gücüne şapka çıkartacağımız hededir.
    (bkz: bluevelve in kesin bu dediğiniz başlığın altından başka bir ... çıkması)
    5 -1 ... cavit
  4. 3.
    en zorakisinden tanım : namaz kılmayan insanın asosyal olduğunu belirten durum.

    zoraki olmayanından kişisel yorum : namaz kılmazsın namazın asosyalliğinden dem vurursun.

    1,5 Milyar müslüman + diğer tek tanrılı dinlerin popülasyonu = inanan sayısı

    yukarıda ki denklem sonucunda ki inanan sayısı olan Allah'a mal deme cüretini kendinde bulursun, formata uydurmak adına gizli bakınız içerisinde ironi şekli verirsin. yer mi anadolu çocuğu? yemez. Yemezse gargara mı yapar? onu da yapmaz.

    Gelelim namaz'ın asosyalliğine. Senin sosyallik anlayışın günün büyük çoğunluğunu "ben aydın bir yazarım" nidaları ile sözlükte entry sıçmaksa eğer, o namaz kılan entry sıçanlardan daha sosyal. En azından günde 2-3 kere 40-50 tane insan yüzü görüyor. efendim bir de bu namaz kılanların bir de oy hakkı oluyormuş breh breh breh. Kendini sosyal diye nitelendiren insanların oyundan daha mantıklı oy kullandıklarına eminim. Ayrıca her namaz kılan kişi de akp liymiş gibi de yaftalanmıyor mu? gelde ifrit olma.

    (bkz: asosyal sensin namaz kılanlarda sana girsin)
    8 -3 ... cirkinordekyavrusu
  5. 4.
    Namaz kılmak asosyallik getirmez. insan sevdiği için birşeyler yapıyorsa bu asosyallik olarak değerlendirilemez. inanan için de Allah bir sevgilidir ve kılınan namaz da onunla buluşmadır. Sosyallik dediğimiz şey bir olgudur ve kişiden kişiye de değişir. O yüzden namaz kılan kişi asosyal değildir.
    6 ... shadowise
  6. 5.
    ya bu sosyalligin ne oldugunu bilemiyorum. üniversitede arkadaslarda bizim memleketi sosyal yaşam yok diye sevmiyorlar. sokaklar adamdan geçilmiyor, nereye gitsen selam verip oturup istediginle sohbet edebilirsin. karı kız muhabbeti desen zaten üniversite ortaminda her şekilde var. eglence mekanı desen var ama sosyal yaşam yok diyen ibneleri goremedigimiz için zar zor işletiliyor. bu konuda uzun tartışmalar sonucu anladım ki sosyal yaşam yok dedikleri şey kendi istedikleri gibi bir sosyal yaşam olmamasıymış. kusura bakmayın herkes sizin istedigi gibi bir sosyal yaşam suremez. sizin sevdiginiz sosyal aktiviteler bazılarının bilmedigi, sevmedigi sosyal aktivitelerdir.

    benim için sosyal yaşam halı saha maçı yapmak, ailemi alıp piknige gitmek, ikindiden sonra hobi bahçesine gidip orda yeri olan arkadaslar ve akrabalarla oturup sohbet etmek, beraber organik tarım takılmak, akşamları akrabalarımı arkadaslarımı ziyaret etmek, dügün dernek, mevlid, cenaze gibi toplantılara katılmak. internete geceleri sabah ezanına kadar oturup burda insanlarla kaynaşmak, namaz için camiye gidip fakultede derslerimize giren hocalarla yada mahallede komsularla yakınlaşmak. aklıma gelen bunlar. bazen yalnız kalabilmeyi özluyorum. böyle bir yaşamın neresi asosyal anlayamadım.
    3 ... rush
  7. 6.
    günde 2 dakikadan 5 defa abdest 10 dakika, günde 5 dakikadan 5 namaz 25 dakika...

    10+25 dakika = 35 dakika. gerçekten büyük bir asosyallik getiriyor. oturup ağlayalım 24 saatin 35 dakikasını maneviyatımıza ayırdığımız için...
    8 -2 ... enes
  8. 7.
    evvela bana savunma hakkı doğurduğunuz için yazdığımı bir dipnot geçiyorum. kutsal değerlerle dalga geçtiğimi düşünen arkadaşlardan özür dilerim. buraya yazmak ne kadar doğru bakın onu da bilmiyorum. niyetim namaz kılmak asosyallik getirir mi sorusundan yola çıkarak kendimce bir kurgu çizgisi yakalayabilmekti. yani allah mal mıdır? hmmm şundan şundan şöyle kaçıncı ruidir eğer böyleyse böyle gibi gibi.... oturup hesap yapmadım, kendi görüşümden yola çıkarak açıklamaya sorunun yarattığı durumu biraz da mizahi bir yönde açıklamaya gayret ettim.
    "namaz kılmak farzdır. bu farzı bilerek yerine getirmeyen de ebesinin amını tersten gorecektir." biraz kanıma dokunan ve yahu benim de söz hakkım var dediğim nokta da esasına bakarsınız bu tarz yazılardır. kim için ne için farzdır değinmeyeceğim. ama katlimin vacip olduğuna kadar gider sanırım yazının "ton"u. yani bu altta yazılanlar görüşte benim ki kasımpaşa tatlısı mı? yalnızca bir örnek vermek istedim tek tek her yazılanı da taşıyamazdım. ayar vermekse evet saygı duyarım ama olayı hooo sana giren çıkan ne müdürüm gel bakayım sen bir alalım paçanı aşaa durumunu hazmedemiyorum evet. benimki saygısızlıkta sizin ki başbakan forsu mu?.
    -2 ... elwic
  9. 8.
    (bkz: sözlükte başlık sıçmanın getirdiği sosyallik)

    - vay be namık.. neler dönüyor görüyo musun?..
    + öyle valla abi, engel olamıyosun adamlara. döndürüyorlar işte.
    - öyle tabi biliyolar onlar her şeyi! neyse ben kaçar.
    + nereye abi?
    - öğle namazını kılmaya..
    + abi son günlerde çok asosyalleştin! sünnetleri kılma bari. sözlüğü boşluyorsun. bu denli sosyal bir yeri..
    - şş karışma sen.

    ayrıca: (bkz: fanzin) komikmiş. gözlerimden yaş geldi. ağlıyorum lan, yapma bir daha öyle. ha ayrıca nesile bakınca şu başlığı hatırladım: (bkz: altıncı nesilin trollük sevdası)
    4 -1 ... maydonez
  10. 9.
    ezan aralarının fazla yakın olmasıdır olay. oysa birleştirerk kılmak zaman yaratıcaktır kafayı kaldırmamıza da.
    4 -2 ... demeteren