1. 1.
    günümüz dindarlarında sıklıkla görülen ve beni derin düşüncelere saran olay.

    mesela adam kalkıyor bilmem ne peygamberin asayı yılana çevirdiğine bir başkasının kör adamı görür hale getirdiğine bir diğerinin balinanın ağzında denizleri gezdiğine inanıyor. onu da geçtim hz. nuh un gemi yapıp tüm hayvanlardan birer çift koyup yola koyulduğuna inanıyor inanıyor da inanıyor sormuyor da sormuyor nasıl oldu bu işler diye.

    adamın biri 30 yıl araştırma yapıp kardeşim kediler ile aslanlar , ayılar ile kurtlar ve köpekler, muhtemelen de insanlar ile insansı primatlar * aynı soydan geliyor diyince orada kıyamet kopuyor.

    tüm bunları da geçtim adam maymun benzeri bir canlıdan türediğine inanmaktansa çamurdan türediğine inanmayı tercih ediyor.

    beyin harbiden bedava ya.
    4 -4 ... delice
  2. 2.
    tercih meselesidir.
    ... pencereonucicegi
  3. 3.
    Birisinin dayanagi manevidir. Maneviyatta sinir yoktur denizde yarilir, ay da bolunur cunku bunlar maneviyat adi altinda inanilan allah'in mucizeleridir. inanmak yeter cunku dogmatiktir, sorgulamaya gerek yoktur.

    Bir digeri ise yani evrim bilimseldir. Eger idda ediyorsan ve temellerini bir maneviyata veya mucizeye baglamiyorsan ispatlamak zorundasin. Eger kesin ve suphe olmadan ispatlamazsan inanilmaz. Cunku hem bilimden yani kesin sonuclardan bahsedip hem başı sonu belli olmayan bir teori one surersen kendinle celisirsin ve inandirici olmaz.
    1 -2 ... mavinin tutkusu
  4. 4.
    Mesele ikisinden birine inanmak değildir. Konunun kökenine inmek gerekir. Yoksa böyle salak olursunuz. Birinde kutsal güce inanç var. Her şeyin yaratıcısina inanmak var dolayısıyla hiçbir şey sasirtmaz. Diğerinde ise inançsizlik var. Her seyin kendi kendine olduğuna inanç var. Allah deseydi ki ben sizi maymunla aynı kökten evrimleştirdim, biz buna inanırdık. Çünkü allah'in güç yetiremeyecegi iş yoktur. inanç mantık değildir gönül işidir.
    2 -1 ... zarri bis nefi
  5. 5.
    inançların getirdiği cehalet de olabilir. tam tersi de.
    ... 93ovk
  6. 6.
    Inanmakla bilmek arasındaki farktan dolayıdır. Mucizelere inanılır kanıt aranmaz aransa da bulunmaz zaten. Misal musa nın kızıldeniz i yarmasi ve firavun u ordusuyla denizin dibine gömmesi. E hani nerede kardeşim o ordudan geriye kalan onca silah kalkan vs zirh ya da diğer alet edavat. Bugün kızıldeniz in altinda bunların bulunabilmesi lazım öyle değil mi? Ama yok iste. Neyse diğeri ise bilimdir bilmekten gelir o yüzden evrime inanıyorum ya da inanmiyorum diye birsey yoktur zira evrim binlerce araştırma sayısız deney ve bu alandaki onca uzman tarafından kanıtlanmış bir gerçektir. Yercekimine inanmiyorum diyebiliyor musun ki evrime inanmiyorum diyebilesin.
    ... ecinni
  7. 7.
    Evrime inanıp Musa nın denizi yardığına inananmamak?
    5 -1 ... kartal 7
  8. 8.
    insanların bilinmezliğe ya da gerçeküstülüğe karşı hevesli tutumundan gelir.

    -di'li geçmiş zaman yerine -miş'li geçmiş zaman arzusudur.
    2 -1 ... emmo
  9. 9.
    Tamamen kişiye kalmış hangisine inandığı hangisine inanmadığı lakin bütün insanların tek sorunu şudur kendisinden farklı bir düşünceye saygı duymamak nedeni nedir bilinmez çiğ sütten desek memeli hayvanlar pişmiş süt içmiyo onlar kadar saygımız yok birbirimize yazık.
    ... hayiqya
  10. 10.
    anayasaya göre kişilerin vicdanına bırakılmıştır.
    (bkz: inanç özgürlüğü)
    1 ... high lord