1. 1.
    dini tercihleri yaşamsal tercihlerinin üzerine daha etkili olan bireylere özetle muhafazakar denebilir. bunları siyasi ortamlarda temsil edecek olan siyasi yapılanmalar ülkemizde milli selamet partisi bünyesinde başlamış, bugün akp,sp ve kısmen bbp olarak şekillenmiştir.

    milli görüş olarak da bilinen bu siyasi görüş genellikle muhafazakar refleksleri güçlü siyasetçilerin oluşturduğu bir fikir dünyasını ihtiva eder.

    başlangıç olarak toplumun değişik bir kesimine siyaseten söz sahibi olma hakkı sağladığından demokrasi adına faydalı bir hamle olarak görülebilecek olan muhafazakar demokratlar kesimi, bugün toplumumuzdaki keskin kamplaşmaların merkezini oluşturan bir sürecin anahtarı olmuştur maalesef.

    bugün türkiye'de kutsal değerlere yapılan saldırının temelinde muhafazakar demokratların etkisi vardır. ironik bir durum olmakla birlikte bu bir gerçek.

    muhafazakarların iktidarı altındaki muhalif kesimler, ortaya çıkan her yolsuzlukta dinden, muahfazakar düşünceden dem vuruyorlar. bu yüzden de ülkemizde "arabın dini" , "pis araplar" gibi seviyesiz değerlendirmeler oluşuyor.

    şunun anlaşılması gerekiyor. hiçbir siyasi görüş, dini tercih, şahsi kanaat suç işlemeye engel değildir. suç işlemenin altında psikolojik nedenler vardır. evet din, ahlak gibi kurumlar hayatı düzenler ancak kimsenin başına da bekçi dikmezler.

    sözün özü; muhafazakarlar da suç işlerler ve hak ettikleri cezayı bulurlar. hukuk devletlerin de işler böyle işler. bunda şaşılacak bir şey yok.

    muhafazakar demorkatların iktidarları yolsuzluk, gayrımeşruluk, gayrı yasallık gibi yakışıksız durumlara tekabül eden uygulamalarda bulunduğunda yapılacak eleştirilerin hedefi iktidar olamalıdır. muhafazakar düşünce ya da dindar bireyler değil.
    tıpkı atatürkçülüğü kullanarak darbe yapmaya kalkanlar suç işlendiğinde atatürk'e hakaret edilemeyeceği gibi.

    işte muhafazakar demokrasi ülkemizde değerlerin kutsallığını ayaklar altına aldı. en büyük zarar budur. siyasetin tabanına bireysel tercihlerini yerleştirerek siyasetin toplumsallatırıcı etkisini ortadan kaldırdılar.

    özetle; türkiye'de muhalefet her kötü gidişte iktidara küfredeceğine dine,peygambere,kitaba küfrediyor. bu da dindar türk müslümanlarını üzüyor. muhafazakar demokrasi asıl amacı olan "dindar vatandaşın sesi olma" maksadını aşıyor, yoldan çıkıyor. değerleri açık hedef haline getiriyor.
    tabii bunda muhalif kesimin dar bakış açısı ve vizyonsuzluğu da son derece etkili. unutulmamalı ki siyasetçileri dini değil, farklı bir siyasi görüşü temsil ediyorlar.

    bugün başta sözlükler camiası olmak üzere, internet alemindeki hz. muhammed tartışmasının da temelinde de bu vardır.
    1 -1 ... onurude
  2. 2.
    ozgurluk cigirtkanligi icin yasasin ab deyip, lambda yi kapatmalarinda kendini gosterir. ab bizim icin bir aractir, istedigimiz yerde ayriliriz diyecekleri gunu bekliyorum.
    1 ... syme
  3. 3.
    muhafazakar demokrasi kavramını türkiye'nin ayrıştırılması için bir neden olarak ileri sürmek doğru değildir. muhafazakar demokrasiye statükocu yakıştırması yapmak hiç doğru değildir. şahsımca muhafazakar demokrasi olarak isimlendirdiğimiz ve özünde "kutsal değerlere" bağlılık ve yeni geliştirici modern düşüncelere açıklık olarak " radikal muhafazakarlıktan" değişiklik gösteren yüzünü avrupa'ya dönmüş bir siyasi duruşun ülkeye götürüsüdünden çok getirisi vardır.

    yıllardır tek parti iktidarı döneminden kalan alışkanlıklarla kemaslistlerin ilerici olduğu ve türkiye'yi çağdaş uygarlık seviyesinin üzerine çıkaracağı iddiası bizzat "muhafazakar demokratlar" tarafından çökertilmiştir. zira demokratikleşme hamlelerine üniversite telebesi tarzı kuru muhalefet anlayışıyla yaklaşan kemalist kesim demokratlığının ve yeniliğe olan yatkınlığının "imtiyazlarını ortadan kaldırmayacak noktaya kadar " izin vereceğini kendilerinin imtiyazının yok olduğu noktada bunun ülkenin sonu olacağı varsayımıyla ortaya çıkmıştır. kemalistlerin devrimciliği devrim sırası kendi imtiyazların ortadan kaldırma hareketlerine gelene kadardır.
    1 ... stratosfer
  4. 4.
    paşasının başbakanı argümanıyla bugünlerde kendini bir kez daha gerçekleyen güzellemedir. muhafazakarlığın bu coğrafyadaki kemalist yahut müslüman damarlarında herhangi bir fark gözetmeyenler içinse şaşkınlık yaratacak herhangi bir veri yok. ilericiliği tekeline alanların, çağdaşlığı camilerde yahut kışlalarda görenlerin muhafazakarlık tanımları her daim subjektivitenin ılık sularına mahkumdur.

    müslümanlığı da milliyetçiliği de en iyi biz biliriz diyenlerin yaklaşık 28 yıldır uyguladığı ve sonunda mahalle baskısı ve resmi ideoloji dediğimiz mucizeleri yaratmayı başardığı etkili projeye buradan sevgilerimi gönderiyorum.
    1 ... vernon sullivan
  5. 5.
    muhafazakar demokraside ögrenioruz ki
    - Ekonomik alanda yapılan ihaleler eş-dosta verilir.
    - Atama veya tayinlerde hiç teredtütsüz eş-dosta kıyak geçilir.
    - Medya devi olsun veya olmasın herhangi bir medya organı satımında eş-dosta kıyak geçilir.
    - Orman arazisine villa köy yapmak isteyen eş-dost ise hiç teretdtütsüz kıyak geçilir.
    - Şehiriçi otobüs işletmelerini kapsayan ihale hiç teredtütsüz eş-dosta verilir.
    - 14 yaşındaki kıza tecavüz eden eş-dost ise HiÇ TEREDTÜTSÜZ, DERHAL o eş-dost TECAVÜZCÜYÜ kurtarma çabalarına girilir.

    AMA MÜSLÜMANLIGI DA allaha şükür ögrendigimiz(!) demokrasi türüdür...
    -1 ... elianpack