1. 1.
    islam dinini seçmesine rağmen herhangi bir mezhebe dahil olmayı reddetmiş kişidir.

    mezhepler arasındaki çatışmaya tanıklık ettikçe içi acıyan ve belkide bir mezhebe dahil olan birçok insandan daha samimidir inancında.
    özellikle mezhepler arasındaki farkları belirleyen "alim kişiler" ve "aktarma hadisler" mezhepsiz müslüman kişiye göre tamamen ikinci planda kalır. kur'an-ı kerim'den başka hiçbir kaynağın sağlam olmadığı inancındadır, körü körüne kabul etmeyi kesinlikle reddetmiştir.
    yinede mezhepsiz müslümanlar bazı mezheplerin uygulamalarına katılabilir.* ancak tamamen bir mezhebe göre hareket etmektense objektif olarak birkaç mezhebin uygulamalarına katılabilir. ve ya hiçbirine katılmayabilirde.
    bugüne kadar oluşmuş algıda ise mezhepsiz kişiler dinsiz, inançsız, kafir, gavur şeklindeki yaftalamalara maruz kalmıştır.
    elbette mezhepsiz müslümanım diyen insanların içinden art niyetliler çıkabilir. ancak ben falan mezheptenim diyen kişiler arasındanda net bir şekilde art niyetliler çıkmıştır. bu yüzden şaşılmamaladır. mezheplere dahil olan kişiler mecburen "alim" ilan edilen art niyetli ve yüceltilmiş kişilerin sorgusuz sualsiz izinden gitmiştir. ancak mezhepsiz kişiler herhangi birini alim ilan edip yüceltmeyeceği için bu konuda her zaman daha sağlam bir duruş sergilerler. mezhepsiz müslümanları dini afyon olarak kullanarak kandırmak zor olacaktır. çünkü bu kişiler kur'an'ı baz alarak düşünüp yaşayacaktır. ancak bu mezhepsiz kişilerde hiç günah işlemeyecek hiç hata yapmayacak anlamına gelmez. allah ile kulun arasına kimsenin giremeyeceği akıldan çıkarılmamalıdır. allah affedendir allah bağışlayandır. allah tövbeleri kabul eder. önemli olan öğrenme isteği, araştırmak ve içtenliktir. önemli olan kişinin kendine olan dürüstlüğüdür.

    tamamen uydurma ve ya işine geldiği gibi yorumlanan hadisler ve "alim ilan edilen art niyetli kişiler" mezhepsiz müslümanlar üzerinde çok zor etki edebilecektir, hatta edemeyecektir.

    islam dinini seçmiş kişilerin kur'an'da bir kere adı geçmeyen mezheplere dahil olmamayı seçmesi gayet normaldir.



    (bkz: peygamberin mezhepsiz olması)
    (bkz: insanları bölmek için dini kullanmak)
    (bkz: DiN AFYON OLARAK KULLANıLABiLiR)
    8 -2 ... fotoselli adam
  2. 2.
    selefi vehhabilerin kendilerini kamufle etmek için kullandığı kavramlardan biridir.
    mezheplerin zaruretten doğduğunu aslında çok iyi bilirler.
    ama amaçları ehl-i sünnet tahrip edip,
    buraya suud vehhabiliğini sokmaktır.

    (bkz: mezhepsiz ibne)
    3 -6 ... tahin ile pekmez
  3. 3.
    gerçek müslümandır. islam dininin mezheplere ayrılmasının sonuçlarını islam coğrafyasına bakarak çok rahat bir şekilde görebilirsiniz. Kuran ayetlerinden görüyoruz ki çoğunluğa veya toplumda hâkim olan görüşe uymak, insanları doğruya götürmeye yetmemektedir. Oysa bugün insanların, dini adeta bir geleneğe dönüştürdüklerini, din adına birçok kabulün kökenini araştırmadan, bu kabullerin dinin bir parçası olup olmadığını sorgulamadan, yaygın görüştür diye, şeyhleri dedi diye, falanca hoca dedi diye kabul ettiklerini gözlemliyoruz. Zuhruf suresinin 21. ayeti kitaba dayanılmadan din adına ortaya konulanların geçersiz olduğunu net bir şekilde söylemektedir. aşağıda sıralanan ilgili diğer ayetler ise atalardan gelen mirasın, nasıl Allah’ın kitabının önüne konulduğunu göstermektedir.

    - Yoksa onlara bundan önce bir kitap verdik de ona mı yapışmaktadırlar?

    - Hayır dediler ki: “Biz atalarımızı bir ümmet üzerinde bulduk, onların eserlerini izleyerek doğruya varacağız.”

    - işte böyle! Senden önce de bir memlekete elçi gönderdiğimizde, oranın servetle şımarmış elit tabakası mutlaka şöyle demişlerdir: “Biz atalarımızı bir ümmet üzerinde bulduk, onların eserlerine uyarak yol alacağız.”

    - O da “Ben size atalarınızı üzerinde bulduğunuz şeyden daha doğrusunu getirmiş olsam da mı?” dedi. Onlar da “Doğrusu biz seninle gönderileni tanımıyoruz.” dediler.

    Zuhruf Suresi 21-24

    Hakkında bilgin olmayan şeyin ardına düşme. Çünkü kulak, göz ve gönül, hepsi bundan sorumlu tutulacaktır.
    -isra Suresi 36

    Onlar sözü dinlerler ve en güzeline uyarlar. işte onlar Allah’ın doğruya ilettiği temiz akıl sahipleridir.
    -Zümer Suresi 18

    Şüphesiz, yeryüzündeki hareket eden canlıların Allah katında en kötüsü, aklını işletmeyen sağırlar ve dilsizlerdir.
    -Enfal Suresi 22

    Allah pisliği akıllarını kullanmayanların üzerine yağdırır.
    -Yunus Suresi 100

    Andolsun size hatırlatıcı bir kitap indirdik. Yine de aklınızı kullanmayacak mısınız?
    -Enbiya Suresi 10
    1 -2 ... albert rammstein
  4. 4.
    başka birinin imanına karar verebilen başka Müslümanlarca zındık ilan edilir.

    (bkz: kim birine kafir diyorsa ikisinden biri kafirdir)

    böyle de bir hadis olduğu söyleniyor, bilemiyorum artık.
    3 ... tembel adam
  5. 5.
    Şu an bir mezhebe mensub bulunmakla birlikte ileride tüm müslümanların olmasını dilediğim müslümandır.
    1 -3 ... useless
  6. 6.
    (bkz: hz muhammed)
    3 ... patentsiz marka
  7. 6.
    mezhepler insanların problemlerine pratik ve kolay çözümler üretebilmek için kurulmuş * ve yüzyıllarca süregelen bir birikim ve gelenek oluşmuştur. mezhepleri içine alan bu geleneğe ehl-i sünnet ve cemaat * denilmektedir. ehl-i sünnet tarafından 4 hak mezhep olarak kabul edilen mezhepler şunlardır:

    -Şafiilik (imam şafi-Mekke ve medine bölgesi)

    -Hanefilik (imam ebu Hanife-ırak, türkiye, kısmen iran)

    -hanbelilik (imam ahmed hanbel-mısır, kısmen Arabistan, kısmen ırak)

    -Malikilik (imam malik-kuzey afrika)

    bu mezheplerin ana konusu fıkıhtır. yani ibadet ve günlük işlerde dinin hükümlerine karar vermek, Müslümanlığı tanımlamak, iman esaslarını belirlemek, örf ve adetleri esas alarak helal ve haramın sınırlarını çizmek.

    dinde böyle bir kurumsallaşmaya gidilmesinin amacı, özellikle Yahudi ve hıristiyanların Müslümanlarla din konusunda tartışmasından dolayıdır. Yahudi ve hıristiyanlar, bizim inanç esaslarımız var, birine Yahudi dememiz için şunu şunu yapması gerekir, ya siz birine Müslüman demek için ne şartlar ileri sürersiniz...* sonra bizim haftalık aylık ibadetlerimiz var dediler.. peki siz Müslümanlar hangi ibadetleri ne şekilde yaparsınız... ve islam ritüelleri oluşmaya başladı... cuma mübarek gün ilan edildi, bazı günlere özellikler atfedildi.. falan filan...

    bu baskılar sonucu ilk elden çözümler üretilmesi güzeldi. yani müslüman'ın tanımı artık belliydi, şunu şunu yapana Müslüman denilecekti ya da şu şu ritüelleri yerine getirene.. zamanla bu kalıplaşmış algılara neden oldu. islam'ın beş şartını yerine getirenin ayrıca bir şey yapmasına gerek yoktu, ahlaki açıdan çok zayıf olsa bile bu önemli değildi... beş şartı yerine getiriyordu yaa, alimler yalan mı söylüyorlardı... ve ritüel ağırlıklı bir din anlayışı hakim olmaya başladı... namaz , oruç gibi ibadetlerin ağırlıkta olduğu ahlaki değerlerin ikinci plana itildiği bir din anlayışı. din bu haliyle tıpkı Yahudilerin ferisi mezhebine benzemişti. Allah'ın çokça kınadığı bu mezhep ahlaki nitelikleri ikinci plana itip, ritüelleri ön plana çıkarıyordu... yani kabuk sağlam ama içi boş ceviz gibi...

    bunun böyle olduğunun en büyük ispatı islam ilmihal kitaplarıdır. ilmihal kitaplarına bakacak olursanız, sayfalarca ibadetlerin nasıl yapılacağını anlatır... son birkaç sayfaya da ahlakın, yalan söylememenin, iyi insan olmanın öneminden bahseder. bu ilmihal kitaplarını eleştiren ve yeni 'ahlak' temeline dayalı bir ilmihal yazan ankara ilahiyat hocalarından hayri kırbaşoğlu'dur.

    http://www.fikribeyan.net...-Dr-Hayri-Kirbasoglu.html

    hayri kırbaşoğlu bu eserinde sayfalarca iyi, ahlaklı, dürüst, merhametli, çalışkan Müslümanın özelliklerini anlattıktan sonra ibadetin ne şekilde yapılacağına geçilir.

    şimdi tüm bu anlatılanlardan mezhepsiz Müslüman olur mu olmaz mı sorusuna geçecek olursak, mezhep günlük hayatımıza pratik çözümler getirmesi bakımından gereklidir. yani birbirine benzer meselelere tekrar kafa yorup düşünmek yerine hazır kullanabiliriz ki, bazı mezhep imamları olmayan meselelerle ilgili kurgusal fetvalar da vermişlerdir. bunları okuyarak, eleştirerek, üzerine yeni bilgiler katarak, günümüz şartlarına uyarlayarak kullanabiliriz. fakat bazı kültürel, bölgesel fetvaları aynen günümüze taşımak, uygulamaya kalkmak çok sakıncalıdır. yani kafamızda bir sınır olmalı fakat bu sınırı genişletme veya daraltma hakkına biz sahip olmalıyız.

    örnek verecek olursam, imam şafiye göre bir kadın tek başına, yanında bir erkek yokken hacca gidemez. imam şafi bunu o günün güvenlik şartlarını dikkate alarak söylemiştir. fakat günümüzde diyanetin görevlileri eşliğinde topluca hacca gidilmektedir. bu topluluğa katılan bir kadın veya ona katılmasa bile tek başına -güvenli olması şartıyla- gitmesinde bir sakınca olmamalı diye düşünmekteyim...
    2 -1 ... jean piaget
  8. 7.
    mezhep islam alemini bölücü , sonrada uydurulma bir kavram olduğuna inanan Müslümandır.
    1 ... no tea no pee
  9. 6.
    muhtemelen zaten hanefidir, şafidir falan, ötede birileri de "ben ben" yazmış, hey allahım mezhepsizim dedin de mezhepsiz oldun sanki salak.
    Tabi bunlar mezhepten şiiyi sünniyi anladığından haklılar tabi,

    Dört hak mezhep vardır, şafi, hanefi, hanbeli, maliki, sanki açıp okuyacaksın evde bir ilmihal var oradan bakıyorsun ne mekruhmuş ne sünnetmiş, ne adabındanmış,

    Ha içtihad edecek ilme vakıfsındır kimse bir şey demez.
    2 -1 ... silinen hesap 014384
  10. 7.
    benim o arkadaş. herhangi bir mezhebe bağlı olmayı kabul etmiyorum gayet.
    şii bir aileden geliyorum, yıllarca şafiilerin yoğunlukta olduğu şırnak'ta yaşadım. daha sonra hatay'da önce sünnilerin, sonra alevilerin yoğunlukta olduğu bölgelerde yaşadım. evimizde hz. ali'nin temsili resmi hep vardı. babam hz. ömer'den, hz. ayşe'den hiç hazzetmez hatta bazen bizim yanımızda hoş olmayan sözler de kaçardı ağzından. bize sürekli ehlibeyt'i sevmemizi öğütlemenin yanında insanları bu sebeplerden ayırmamamızı öğretti. ve annem, ehlibeyt'e derin bir saygı ve sevgi duyan bir kadın ve asla kötü şeyler söylemedi. babamın hz. ali dışındaki halifeler için sarfettiği sözlerine kulak asmamamızı, sinir anında öyle konuştuğunu aslında onun da sevdiğini söyledi. büyüdükçe tam olarak öyle olmadığını anladık elbette.

    bana gelince, bütün bu karmaşada, sorguladığım ve ateizmin kıyısından döndüğüm zamanlar çok oldu. sonuçta içinde büyüdüğü aileden ister istemez etkileniyor insan, ben de ehlibeyt'e ve hz. ali'ye diğer üç halifeye nazaran daha çok sevgi besliyorum ama onları asla saygısızca anmadım, anmam. ibadetlerimi dört dörtlük yerine getirdiğim söylenemez ve bu da yalnızca beni bağlar. insanların kime ve neye inandıkları veya inanmadıkları da yalnızca kendilerini.

    kendi mantığımla sadece herkese saygılı ve hoşgörülü olmayı seçtim, pişman değilim.
    4 -1 ... betilalkol