1. .
    dinin insanları sevgiye barışa ve kardeşliğe taşıması gereken bir olgu olması gerekirken, tarih kitaplarını ve bu gün tv kanallarını açtığımızda bütün savaşların ve acıların altında din ve dinsel ayrımcılığın yattığını görmekteyiz.
    insanların dini arkalarına aldıklarında ne denli vahşi ve acımasız olabildikleri aşikardır. bu çok büyük bir ironiyi de beraberinde getirmektedir.
    din insanları düzene mi sokmaktadır, yoksa canavara mı dönüştürmektedir. düşünmek gerekir. bu bir genelleme değildir pek tabi. binlerce hiristiyanı ülkelerinden kaldırıp osmanlı üzerinden kudüse sürükleyen dindir. milyonlarca insanın ikinci dünya savaşında fırınlarda yanmasına gazlarla boğulmasına neden olan da dindir. mezhep farklılıkları yüzünden ölenler birbirine düşman kesilenler sadece ülkemize özgü değildir. bu dan dinin bir getirisidir. öldürmek biryerde din için bir ibadete dönüşmüşse bunu yapan insan olmamaz. olmamalıdır.
    4 ... maribaturu
  2. .
    (bkz: sivas katliamı)
    4 -1 ... tralliani
  3. .
    kesinlikle doğru ve kaçınılmaz bir önermedir. hatta din ile ilgili bir terim geçmese bile dinle bağdaştırılıp kötüye yorumlanarak üzerine balıklama atlanılır. karşısındaki kişi artık kafir konumundadır ve kendisini dinin en kral koruyucusu zanneden zatlar gerek delikanlılık gerek de elikanlılık taslayarak olaya müdahale ederler. bu tip durumlar bulaşıcıdır da. bunu duyan diğer hedeler de sazanlamasına olaya atlarlar ve bazı kişiler amacına erişmenin mutluluğu içerisinde arkadan kıs kıs gülerler. tebriklerdir. birbirine düşürmenin en güzel ve en kolay yolunu bularak insanları birbirine düşürmüşlerdir. bu tarih boyunca böyle değil midir.

    (bkz: sivas madımak oteli nde yaşanan katliam)
    (bkz: alevi sünni çatışması)
    (bkz: menemen olayı)
    (bkz: davos olayı)
    ... hipotalamus