bugün

allahın engin merhametinin en büyük kanıtı sensin zaten. mevlana gibi mübarek bir insana da kulum diyor sen gibi böyle şaçmalayana şirk koşana da kulum diyor!
mevlana celaleddin rumi allah dostudur. onun sırrına aşina olmuş birisidir.şüphesiz ki zaten bunları duyalım diye mevlanayı da bize ibretlik olarak göndermiştir . mevlana peygamber değildir, fakat o merhametin alasına erişmiştir uçarı bir zat dır mevlana .mevlana insandır öncelikle ve rabbimiz o insanı yaratandır. eğer mesneviyi okursanız onu iyi anladıktan sonra göreceksiniz ki mesnevi kuran ın yardımcısı gibidir hep kurandan bahseder. allah onlardan razı olasun mevlana gibi zatlardan.

dikkat edelim mesnevinin ilk beyiti dinle diye başlar, kuran ın ise ilk ayeti oku dur.

birisi yaratılmış birisi ise yaratandır. ve o çok merhamet sahibi denilen mevlana ise öldüğü günü kavuşma günü benimsemiştir ve buna şeb-i arus denmiştir. katılmadığım bir önermedir.
ziyan zihinlerin önermesidir. mevlana bu sözleriyle allah yolunun kim olursa olsun o kişiye açık olduğunu, kim olursa olsun kendini islam'a vererek o yolun yolcusu olunacağını ifade etmiştir efenm.
(bkz: sıçtı cafer bez getir)
mantığın sığ sularındaki insan deyimi.
o; merhametlilerin en merhametlisidir.
(bkz: sus ve yalovaya devam et)
allah'in kutsal kitaplari bir uyarici niteliginde gondermesi ve icerisinde mesajlar icermesi nedeniyle dusulen yanlistir. zira mevlana cagri yaparken hos goruyle yapmaktadir ama sonrasinda cekilecek olan acilar uyulmasi gereken kurallar vardir. buna uymayanlar dervis olamazlar. ama allah son anda tovbe eden birini dahi affedebilecek kadar merhametlidir. kim bilir hayatimizda yaptigimiz igne ucu kadar bir iyilik bile affimiza neden olabilir. bunu bilip ona gore merhamet kiyaslamasi yapmak gerekir.

(bkz: insan bilmedigi seye dusmandir)
Mevlana Allah'ın merhametinin boyutunu anlatmak için söylemiştir Allah'tan ümidini kesme demiştir. Bunu ona söyleten zaten Allah'tır. ve ahirette bizi kurtracak olan Allah'ın rahmeti ve merhameti olacaktır.
eğer yüce yaradan merhametsiz olsaydı şu anda senin başına mutlaka bişey gelmesi gerekirdi dedirten mantık.
o "en merhametli" dediğiniz insanların merhameti de allah'tandır. Allah merhametinin sadece %1 gibi bir kısmını dünyadaki kullarına vermiştir. yani bugüne kadar gelmiş gelmiş tüm insanların merhametli oluşu, allah'ın merhametinin zerresi ile olmuştur. %99'u ise kıyamet gününde kullanılacaktır inşallah.
her zaman gereksiz bir tartışma olmuştur olucaktır engellenemez.

(bkz: benim babam senin babanı)
belki de mevlana'nın allah olduğunu iddia edenden daha merhametli olmasıdır. düşünmek lazım gibi...
kuran uyarıcı bir kitap olmakla beraber ne olursan ol gel bizde umutsuzluk yok diyebilen mevlana zaten allah yoluna çagırıyor. mahşer günü tek merhamet edecek olandır allah. orda mevlan a yada başka biri kurtarımcak bizleri (inanlar için)
kuran okudundugu taktirde hemen hemen her ayetin sonunda merhametlilerin en merhametlisi geçer. sadece tövbe et ve dogruyu bul. ister 100 senelik kafir ol ama sadece gel ve tövbe et samimi ol denir. bunu mevlana yapmıyor yüce yaratıcı yapıyor ve söylüyor. rahmetim gazabımı geçmiştir kelamını unutmamak gerek ayrıca.
(bkz: yavan mizah anlayışı)
mevlana ya o merhameti veren allah tır. ondan yanlış olan önermedir.

(bkz: kırk yıllık sözlükçüyüm böyle tespit sıçmadım)
(bkz: merhametten maraz doğar)
aşırı merhamet de bir zaaftır. herşey gereğince.
mevlana hazretleri duysa çağırmayacağı kişi söylemi. (bkz: sen gelme)
bu tip söylemler şirktir.
kur'an ı okurken birşey anlamayan ya da yanlış anlayan bireylerden, mesneviyi doğru anlaması beklenemez.
kutsal kitapları okurken şüpheci ve taraflı yaklaşır, mesneviyi okurken hayranlıkla okursan böyle çıkarımların olması doğal olacaktır. hadi her iki kitabıda okudunuz birşey anlamadınız, en azından şunu bir düşününüz; mevlana ve nice derviş tüm ömürlerini ve benliklerini allah aşkına adayıp yıllarca bu konular üzerine düşünmüş ve aşkına aşk katarak bu çıkarımlarda bulunmamışta, biz en fazla 20- 30 yıllık hayatımızda ömrümüzün çok az bir kısmında bile dini aklımıza getirmezken böyle bir çıkarımda mı bulunuyoruz?
şöyle bir soru takılıyor o zaman akla; "bir sorun var gibi"?
yanlış önermedir. zaten bahsi geçen beyit mevlana'ya değil, Ebu Said Ebu'l- Hayr'a aittir. ve gelelim bu beytin anlamına. burada geçen şudur. zaten islam'a göre herkes fıtrat olarak müslümandır ve bu çağrı ile tüm insanları islam'a davet eder. evvelin ne ise ne sen tövbe et gel demektir. şunu unutmayın islam'ın en büyük tasavvufçularındna ve evliyalarından Bişr-i Hafi sarhoş bir kimseydi.
Allaha ortak koşulan söylemler şirktir, insanı cehennemin dibine götürebilecek söylemlerdir. Allah yarattığı bir şeyden nasıl olur da gerisinde kalır? bu önerme büsbütün yanlıştır.

Eğer allah'ın merhametini kavramak istiyorsan şuna bak: Aldığın her bir nefeste yüz trilyon çarpı oniki kez(hücrede) canını bağışlayan bir allah var ki senden istediği sadece onu hatırlaman. ona şükür de etsen rızıklanıyorsun, küfür de etsen rızkın kesilmiyor. bir oğul babaya küfür etse baba onun cebine harçlık koymaz ama allah kafirlere de rızık veriyor, müslüman katillerine de. onun merhametini kavrayabilmek için geniş bir açıda dünya alemine bakıp kur'an ı çok iyi öğrenmek gerekir. yoksa böyle başlıklar sıçılması olası bir duruma gelir.
yanlış bir kanı. merhametlilerin en büyüğü hz. allah c.c dur. mevlana hazretleri o güzelim duyguyu, merhamiyet tutkusunu nerden nasıl aldı zannediyosunuz. bunun kaynağı allah, kuran ve hz. muhammed (s.a.v) in sünnetidir. bu başlık allah a inanmamak için bahaneler üreten bir yazar başlığıdır.

(bkz: mevlana bunu duysa sana gelme derdi)
sohbetlerde söylenir.
yaradan merhametinin onda birini tüm evrene yaymıştır.
zıplamayın hemen bu sadece teşbihtir.
mevlana tüm kainatta yaratılmış olanlar arasında sadece bir kuldur.
üstün hümanist meziyetleri ve felsefesi ile öne çıkmış bir birey.
felsefesi ve bağışlayıcılığı tüm dünya tarafından bilinmektedir.
lakin kendisi haşa ne yaratandır nede peygamber.
yanlızca takvada ve yaşayışta üstün bir insandır.
burda mevzu bahis olunan usta çırak ilişkisi değildir.
boynuzun kulağı geçmesi söz konusu olamaz.
tüm vasıfları ile sınırı olmayan yaradan ile hiç birşey emsallenemez.
karşılaştırma yapılamaz.
ha diyecekseniz mevlana yaratılmışlar arasında en merhametlilerden biridir.
o zaman kimsede itiraz etmez.
"küfre düştün ey gebeş, cehennemin hayrola"
mevlana efendi neden kutsal sorusuna verilmiş salakça cevaptır. adam şiir yazan şiir çalan bir şair.
sapık bir adamın abartılmasıdır.