bugün

(bkz: bir melamet geldi vuuu)
Hz. Muhammed Mustafa'dan gelen emaneti simgeler. Sırdır kimse ne olduğunu bilmez...
neşet ertaş'tan dinlenmesi gereken muhteşem şarkı.
bir imge.

giyen şairler vardır.

(bkz: nesimi)
(bkz: melamet hırkası)
(bkz: melamilik)
"nesimi'ye sordular da, o yâr ilen hoş musun?
hoş olayım, olmayayım o yâr benim kime ne?"
sözlerini çok sevdiğim şey.
can gox yorumu dinlenmeli.
birçok türkü gibi bunu da en güzel rahmetli neşet ertaş söylemiştir. http://www.youtube.com/watch?v=bJ3p6-imVx8
http://www.afilifilintalar.com/kime-ne

tesadüfen rastlaştık kendisiyle. sesini birine benzetecem ama kime..
tuncay korkmaz'ın mızıkçı melodiler'inde mızıkasıyla seslendirdiği parçadır.
"önce fikir,sonra zikir " akımının mütevazı gidiş yolu.
Ruhi Su yorumuyla...

http://www.youtube.com/watch?v=kwjWXeRgSks
mecaz bir söylemdir efendim. melamilerin takındığı misyonu ifade eder.
(bkz: melamilik)
her mısrasının bambaşka bir anlamı olan nesimi eseri.

http://www.hakikatbilgisi.com/ns/mh.html
melamilik; '' ben hiçim, allah var '' demektir. melami nefsini yenendir. eski zamanlarda anadolu'da tarikat şeyhleri gurur ve kibire kapılınca onlara muhalif olarak kurulmuş bir tarikattır. melamilik tüm tabiat nimetlerinden vazgeçerek, kendini kınayıp kınatarak, her türlü şan, şöhret,itibardan , mevkiden vazgeçerek yaşamayı seçerek bu yoldan gidip olgunlaşmak yoludur. melamilik varilacak nokta değil, o noktaya varmak için geçilecek kapıdır. melamet hırkası ise; ibadet te ,kabahat de, inanç da gizli formatında bir anlayışa meyletmişlerdir. dışarıdan gözlemlendiğinde kimsenin, bu anlayışa bağlı insanların allah yolunda bir yaşam sürdüklerini anlaması mümkün değildir. zira böylesi bir imaj için kendilerince hal ve hareketler geliştirmişlerdir. mesela, yasak olan emirleri yapar görünmek gibi. işte melamet hırkası da kendini gizlemek için giyildiği varsayılan imgesel bir hırkadır.
''ar-ı haya şişesini taşa çaldım kime ne ''tipik bir melami mottosudur.
müzeyyen senar'ın muhteşem sesi ile dinlediğinizde insanı kendinden alan parçadır.
neşet ertaş'ın ve muzaffer ertürk'ün de yorumlarının dinlenilmesi gereken türküdür. çok efkarlı söyleniş biçimi vardır.
mızıkçı melodiler'in de oldukça farklı ve başarılı bir yorumunu yaptığını türküdür.
bu da linki: http://fizy.com/#s/1gr22x
ruhi su bir söyler dayak yemişe dönersiniz yemin ediyorum.
edit:eksile yiğit kardeş sana dayak işlemez eyvallah...
Nesimi'nin anlamlı şiiridir.
Günümüzde özellikle türkü olarak, rakı sofralarında bolca söylenmektedir.
'' Sofular haram demişler, aşkımın şarabına. Ben doldurur, ben içerim günah benim kime ne? '' Thm gibi söyleyen sanatçılar da var, tsm gibi söyleyen sanatçılarda. Türkünün iki hali de dinlenilesidir.
http://www.youtube.com/watch?v=pFPzaAz9FYA
--spoiler--
Sofular haram demişler bu aşkın şarabına
Ben doldurur ben içerim günah benim kime ne
--spoiler--
aaaaaahh..
ben melamet hirkasini kendim giydim eynime
ar namus sisesini tasa caldim kime ne
haydar haydar
tasa caldim kime ne
kah cikarim gokyuzune seyrederim alemi
kah inerim yeryuzune seyreder alem beni
haydar haydar
seyreder alem beni
nesimiye sormuslar
o yar ilen hos musun
hos olayim olmayayim
o yar benim kime ne
haydar haydar
o yar benim kime ne

şeklinde sözleri olan kul nesimi eseri.

eserde, ' kibarca siktir çekilmiştir' demek mümkün. neşet ertaş yorumu tavsiye olunur.

zahmet olacak ama;

(bkz: melamet)
(bkz: melamilik)
yanlış bir kullanımdır. doğrusu için (bkz: melamet hırkası)
sözlükte kafa karışıklığına sebebiyet vermiş hırkadır. bazı bünyeler tarafından tam karşıt denmese de anlam sapıtması olarak nitelendirilebilecek bir şekilde anlaşılmıştır. birileri de şöyle bir şey demiş zamanında,
(bkz: melanet hırkası)
güncel Önemli Başlıklar