1. 1.
    müslümanlıktan atatürkçülüğe veya atatürkçülükten müslümanlığa geçiş sürecini saymazsak bu iki kimliğin bir insanda aynı esnada bulunması mümkün değil.

    ideolojilerin birbirine taban tabana zıt olduğunu göz ardı etsek bile mümkün değil.

    zira, hem atatürkçü hem müslüman olduğunu iddia eden birisi, misal hem kürt milliyetçisi hem müslüman olduğunu iddia eden birisiyle karşı karşıya geldiğinde ya anlaşamaz müslümanlıktan çıkar yada anlaşır atatürkçülükten çıkar.

    üçüncü bir ihtimal yok.
    2 -13 ... cilveloy nanayda
  2. 2.
    benimdir. sizin imkansız dediğiniz şeyler aslında nefes almak kadar gerçek ve doğal. iman edip haramdan kaçınarak ibadet eden bir insan neden atatürkçü düşüncede olamaz ? neden ?

    bunu söyleyenlerin argümanı atatürkçü insanlar şeriat istemezlerdir. evet şeriat istemiyorum ama şeriat hükümlerine karşı olduğumdan değil şeriat hükümlerini bu gezegende yaşayan herhangi bir insanın hakkaniyetli olarak uygulamasının mümkün olmamasından dolayı istemiyorum. şeriatın ne olduğunu gerçekten bilen birisi o hükümlerin gene insan eli ile insan aklı ile ve insan vicdanı ile hükme bağlanacağını bilir. şeriat ile yönetilen ülkelerden hangisini beğeniyorsunuz mesela bizlerde size bunu soralım. cevabı belli olan bir soru değil mi. en son şeriat ile yönetilen organizasyon ışid idi mesela. sen istediğin kadar ışid müslüman değildi de ancak kendin anlatır kendin dinlersin. başlarındaki tip kendisini halife ilan etti gücü ele geçirince. yaptıkları katliamları afrika savanalarındaki zebralar bile biliyor. üstelik adamlar yaptıkları katliamları kutsal kitabımızdan ayetler ile aklamaya çalıştılar. yani insanoğlu gibi bir varlık kuranı kerimi bile kendi çıkarları doğrultusunda yorumlayabiliyor iken herhangi bir insanın eline tüm müslümanların tabi olacakları ve sorgusuz sualsiz kabul edecekleri emirler verilir mi.

    velhasılı şeriatı istemiyoruz çünkü insanın elinde olan hiçbir şey alemlerin rabbinin emrettiği şekli ile kalamaz. mümkün değil. eline biraz güç geçiren herkes despotluğa evrilip diktatör olurken bir de şeriat hükümlerini yani bizzat alemlerin rabbinin emirlerini uygulama gücüne vakıf olursa gerisini varın siz düşünün. yani müslüman bir insan atatürkçü düşüncede olabiliyor değil mi. bizi yaradan rabbimiz bize akılda vermiş. eğer kullanmamızı istemese o aklı vermezdi. bu dünya herkes için kişisel bir sınav fazlası değil. o sınavı geçebilmen için sana kitap ve peygamber gönderdi evet ama sana akılda verdi. göz göre göre kötüye gidersen o sınavdan zaten kalırsın. bizler atatürkü kutsallaştırmıyoruz ona ibadet etmiyoruz. ancak ona minnet ediyoruz sevgi ve saygı besliyoruz. zaten vicdanı ve ahlakı olan bu ülke vatandaşı her insan ister müslüman ister hristiyan ister ateist olsun bu duyguları besler. adam bize kumar oynayın içki için fuhuş yapın allahın kurallarına uymayın dememiş ki. özgür iradeniz ile nasıl istiyorsanız öyle yaşayın demiş. bunun için hayatlarını feda etmiş bu insanlar. sadece atatürk değil yani mevzu bahis olan. minnet ile başka şeyleri karıştırmayın artık hepiniz kaç yaşında insanlarsınız beyniniz var aklınız var..
    11 -1 ... mel mel bakan gibson
  3. 3.
    müslümanlığı karaktersizlikle karıştıranlara göre mümkün olmayan durum.

    şeyhlerinin kucağından kalkıp, memba çeşmesinden emdikleriyle kafa bulmayı bıraksalar belki kendileride görecekler.
    3 ... narcomedian
  4. 4.
    Niye kardeşim? Hem atatürkçü olup hem müslüman olamazsınız diye kitapta mı yazıyor? Veya cumhuriyetin manifestosunda mı diyor atatürkçü müslüman olamaz diye? Siz hayırdır yani?

    Zaten böyle yapa yapa bu toplumu bu kutuplaşmış hale getirdiniz...isteyen istediği gibi olur...

    Ne demiş büyük üstad? Camide alkol alınmaz, meyhanede namaz kılınmaz...
    7 -1 ... oberst
  5. 5.
    kuran mümini şeriatı kendisine uygulamak için ister, başka insanlara dayatmak için değil.
    çünkü kuran'da isteyenin istediği hukuka göre yargılanmasının tavsiye edildiğini bilir.
    mücadelesi ateistlere ve başka din mensuplarına hukuk dayatmak değil, çok hukuklu sistemi "hayır benim dediğim olacak" çı bağnaz yobaz insanlara anlatmaktır.
    ayrıca müslümanım deyip insanlara şeriat dayatan imansız it sürüleri kuran müminini bağlamaz.
    evvela bunu bir tespit edelim.

    ikinci olarak, atatürkçülük, doğduğu çağın etkin düşüncesi öyle olduğundan, insanların milletlere ayrılarak refaha ulaşacaklarını söyler ki işte bu islama taban tabana zıttır.

    olay bundan ibaret.
    1 -4 ... cilveloy nanayda
  6. 6.
    Bir insan, hem Müslüman, hem Atatürkçü, hem milliyetçi hem de osmanlıyı seven biri olabilir. Bu konuda herhangi bir zarar olacağını sanmıyorum. Sonuçta hepsi bizim tarihimiz, hepsi bizim anlayışımız. Atatürkü seviyorsun diye dinden çıkmış olmazsın. Ya da Osmanlı'ya düşman olmak zorunda değilsin. Aklınız var, bir zahmet düşünün.
    4 ... b0rtecine
  7. 7.
    --spoiler--
    niye kardeşim? hem atatürkçü olup hem müslüman olamazsınız diye kitapta mı yazıyor? veya cumhuriyetin manifestosunda mı diyor atatürkçü müslüman olamaz diye? siz hayırdır yani?
    --spoiler--

    bizzat atatürk söylemiş:
    https://video.uludagsozluk.com/v/mustafa-kemal-atatürk-108402/


    bu söylem kısaca ,"bize, benim dinim şunu yapmamı söylüyor dersen uzak dur bizden kardeşim, çünkü senin dinini tanımıyoruz" demektir.
    -3 ... cilveloy nanayda
  8. 8.
    ülkemizde insanlar kişiliksizleştirildikleri için aynı anda her şey olabilme kapasitesine sahiptir.
    evet aynı anda her şey olabildiğini diliyle ifade edebilir insan.
    hatta diğer kişiliksizler tarafından yadırganmadığı için kesinlikle doğru söylediğine de inanabilir.

    fakat seçim yapmak zorunda bırakılıp, tarafını seçene kadar.

    o zaman gerçek bütün çıplaklığı ile ortaya çıkar.

    benim söylemim; kişilikli olan kimsenin o günü bu günden görüp ona göre tarafını belirleyeceğidir.
    -2 ... cilveloy nanayda
  9. 9.
    Bana göre de bir insan hem Müslüman hem şeriatçı olamaz.

    Çünkü şerhi hukuku götüne göre kullanacaktır 1500 yıl bunu gördük ilk Osmanlı halifesi babasına bile acımadı.
    ... karton toplayan cocuk
  10. 10.
    --spoiler--

    bizzat atatürk söylemiş:

    play
    current time 0:32
    /
    duration time 0:43
    loaded: 0%progress: 0%0:32
    fullscreen
    00:00
    mute

    bu söylem kısaca ,"bize, benim dinim şunu yapmamı söylüyor dersen uzak dur bizden kardeşim, çünkü senin dinini tanımıyoruz" demektir.

    --spoiler--

    Ee? Videonun neresinde dinden çıkın, müslüman olan türkiye cumhuriyeti ilke ve ınkılaplarına bağlı olamaz diyor? Devlet yönetiminde dini ve şeri hükümlere göre yönetim olmaz diyor...

    Saatlerce süren konuşmanın 1 cümlesini alacaksın, salak saçma bir argümanın temel taşı olarak kullanacaksın bir de aynı argüman sanki konuşmayı yapana aitmiş gibi karşındakine satacaksın... ne güzel istanbul be...
    ... oberst