bugün

neresinin gaf oldugunu anlayamadigim söz. recep tayyip erdogan nadir de olsa en azindan yadirganmayacak bir söz söylemistir, kendisi söyleyince pek inandirici olmasa da.
" Hem laik hem de müslüman olmak ters mıknatıslanmaya yol açacağı " için doğruluğu tayyipçe yalanlanan bir önermedir .
nasıl olsa rte söyledi. kesin gaftır.

doğruluk derecesi %100 olan cümle. % 99 değil, %100. Laikliğe din gözüyle bakan gerizekalılar, pardon beyinsizlerin 100 defa deftere yazması gereken cümle.
kendisine para din değildir şeklinde cevap verip; insanların laikliğe tapmadıklarını, kendileri için önemli olan bir değeri korumak için uğraştıklarını hatırlatıp; asıl kendisinin ve grubunun para ile aralarında olan ilişkilerini açıklamak üzere kürsülere tekrar davet etmek isterdim.
Laiklik hakkında iki tür yaklaşım söz konusudur .

1 - Laiklik dinsizliktir :

Bu düşünceyi savunan insanlar şeriat yanlısı teokratik oligarşiyi benimsemiş dinci zihniyetin ürünleridir . Laik devletin bütün inançlara , mezheplere eşit yaklaştığı için ve bütün inançların koruyuculuğunu ve inanç bazında kalmak suretiyle ibadet özgürlüğünü sağladığı gerçeğini göremeyecek kadar cahil ya da dini doktrinleri siyasal rejime yayma hevesinde olan takiyyeci dinci zihniyettin ucubesidir .

2- Laiklik de din gibi bir inanç sistemidir :

Laiklik kavramı temel olarak devletin bir yönetim ve anayasal ilkesidir . Aksine bilinçli olarak , son zamanlarda darbe ve muhtıra korkusu pompalayarak laiklik üzerinden prim kazanmaya çalışan dinci siyasetçilerin takiyyesine göre vurgulanması gereken konu demokratik laik devlet içerisinde tüm inançların ve mezheplerin birbirleriyle eşit imkanlar içerisinde yaşayabilmesi ilkesi olmalıdır . Bu konuda belki de yapılması gereken en objektif eleştiri laiklik konusunda dinciliği baz alarak tüm ülkede diyanet işleri başkanlığı doğrultusunda salt çoğunluğa dayanarak sünni müslüman inancın oligarşisini tarikatlar ve cemaatler ile destekleyerek yaratmak olgusudur . Belki de kavramları dinci ideolojilerine göre tekrar tekrar yorumlayarak kafa karıştırmaya çalışan insanların temel sorunu da budur .

Laikliği din ve devlet işlerinin ayrılması olarak sığlaştıran bir inanç sistemi de doğası gereği devletin laik yapısına sahip çıkacak vatandaşların sosyal yaşam alanlarında dinci mitler ve motifler yoluyla demokratik , laik ve dindar birey kavramını yıkmaya çalışmakta ve böylece laik , demokratik , sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti'nin tabandan tavana doğru hedeflenmiş bir dinci dayatmaya maruz kalmasına neden olmaktadır .
"Laiklik bir din değildir, islam bir dindir. islam ve laikliği aynı terazide tartamayız. Din üzerinden siyaset yapılamayacağı gibi laiklik üzerinden de siyaset yapılamaz. Biz, yola çıkarken dedik ki AK Parti, din eksenli bir parti değildir, insan eksenli bir partidir..!" rte

"Laiklik, yalnız din ve dünya islerinin ayrılması demek değildir. Tüm yurttaşların vicdan, ibadet ve din özgürlüğü de demektedir." M. Kemal ,(1930).

"Laiklik asla dinsizlik olmadığı gibi sahte dindarlık ve büyücülükle savaşma kapısı açtığı için gerçek dindarlığın gelişmesi olanağını sağlamıştır. Laikliği dinsizlikle karıştırmak isteyenler, ilerleme ve canlılığın düşmanları ile gözlerinden perde kalkmamış doğu kavimlerinin fanatiklerinden başka kimse olamaz." M. Kemal,(1930).

"Bunun dışında bir de devletin dinsel bir siyaset izlemesi ve yönetimindeki ulusal toplulukların vicdan özgürlüklerine maddi olmasa da manevi baskı yapmasını istemek takdir buyurursunuz ki akil ve mantıkça doğru olmaz. iste bunun için din ile dünya islerinin birbirinden ayrılmasını istedik." M. Kemal,(1923).
laikliği din olarak görüp * de karşı ataga gecenler asıl fanatik değil mi sorunsalı.
ülke laiktir, birey değil.
birey laik olmaz ama laikliğin ülkesinde olmasını isteyebilir.
belli ritüelleri, tabuları olan, aşkın bir güce sahip olduğu kabul edilen, moral değerlere sahip sistemdir.

bu durumda;

şikayet ve bağlılık bildirme mekanı olarak; anıtkabir.
geleceğe yönelik emir ve direktif çıkartma olarak yazılı kaynak; nutuk.
her daim iman tazele metni olarak; andımız.
imanın şartları olarak; 6 ok.
her an biz gafilleri yukarıdan izlediğini söyleyen müridlere sahip bir kurtarıcı fenomeni.