bugün
- icardi190517
- ali erbaş13
- türkiye işçi partisi11
- chp'li o tekin'in öcalan'ın fotosu ile pozu35
- çin halk cumhuriyeti8
- ellerim bos gonlum hos9
- arda güler13
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır10
- karınıza range rover alır mısınız21
- anın görüntüsü15
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı18
- ruh okuzu9
- 31 mart 2024 cumhuriyet halk partisinin zaferi8
- sözlük kızlarının don renkleri14
- aynı dizileri tekrar tekrar izlemek8
- icardi1905 silik olsun kampanyası16
- karımın çok mutlu olacağı gerçeği14
- xdearm9
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı8
- boşuna yaşıyorum hissi16
- patiswiss23
- evlilik9
- kadınların boşanmış erkeğe bakışı9
- merfulu8
- sözlük kızlarının ayakkabıları18
- 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı15
- bir kadında ilk baktığınız yer neresi28
- ups boobss nerelerde ramazan da bitti8
- akrep burcu8
- siklememenin getirdiği huzur12
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler16
- türk kızlarının beğenmediği erkek tipi20
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi9
- futbolcu ismiyle nick almak11
- escort fiyatlarının güncellenmesi8
- eloande'ye koca buluyoruz kampanyası10
- evlenmezsek yaşlanınca ne yapacağız sorunsalı11
- her yaptığı yemeği paylaşan kızın amacı10
- murat kurum kurudu gitti8
- haçta iken sevgili ile sevişmek günah mıdır11
- yunanistan bizden çalsa rahatsız olmayacağınız şey11
- akp seçmeni16
- online olup entry girmeyen yazarlar9
- bebek kokusu10
- fenerbahçe'nin bu sene de şampiyon olamaması23
- susmayan durmayan israile gemi ticareti10
- bülent uygun15
- chp genel merkezi önündeki aşırı üks araçlar10
- çirkin erkeği yakışıklı gösterecek şeyler10
- belediyeler el değiştirince bütün foyalar döküldü23
hayatın ta kendisidir, ne fazla ne eksik... Giovanna Mezzogiorno'nun güzel gözleriyle bizlere veda eden film.
ve tabi Andrea Guerra eseri harika soundtracki unutmak mümkünmü...
http://www.youtube.com/watch?v=T1RVvPtYOxM
ve tabi Andrea Guerra eseri harika soundtracki unutmak mümkünmü...
http://www.youtube.com/watch?v=T1RVvPtYOxM
değişiklik isteyenlerin yaşamlarından kesit anlatan bir film.
ayrıca bu film yüzünden tüm dükkanları gezip o şahane pastalardan yapmak için gıda boyası aradığımı söylemeden geçemeyeceğim.
--spoiler--
bir sabah onu bulmaya çıkmıştım. ama sonra bir daha düşündüm.
belki de bilmemek ve hayal etmek daha iyidir.
--spoiler--
ayrıca bu film yüzünden tüm dükkanları gezip o şahane pastalardan yapmak için gıda boyası aradığımı söylemeden geçemeyeceğim.
--spoiler--
bir sabah onu bulmaya çıkmıştım. ama sonra bir daha düşündüm.
belki de bilmemek ve hayal etmek daha iyidir.
--spoiler--
sevişirken konuşmamak gerektiğini öğretmiştir.
(bkz: la finestra di fronte)
(bkz: Leonard Hofstadter)
(bkz: Dünyanın en yüzeysel adamı)
(bkz: Düz adam)
(bkz: la finestra di fronte)
(bkz: Leonard Hofstadter)
(bkz: Dünyanın en yüzeysel adamı)
(bkz: Düz adam)
yıllar evvel ilk kez izlediğimde sinemaya bu denli sinefil gözlerle bakmıyordum diye derin derin düşündürmüş, yakın zamanda 2. kere izleyip doyamadığım, 2003 yapımı kanımca özpetek külliyatının cahil periler 'le beraber en olmuş filmi. hangisi daha iyi tazı gibi yarıştırmanın manası yok. en iyi 2 diyelim arkalarından da Mine vaganti ve saturno contro gelsin , no problem.
ben bu filme iki açıdan bakıyorum. bunu hatta ileriye götürerek özpetek'le de tartışmaya yatırmak isterdim. şimdi ev içinde Giovanna' nın özet geçtiği başlangıçta her şey farklıydı daha sonraları iş, güç, para - pul yani hayat gailesi derken bir baktık ki işler eskisi gibi duygusal mana da tıkırında değil. ilişkide bir geriye gidiş söz konusuydu. ekonomik durumlarda bu boşluk hissiyatını iyiden iyiye yaratıp betimliyordu. eyvallah, tümden hayat kokan doğru tespitler... fakat işin içerisine sokulan aşk sanki biraz zorlama. yani bu aile düzeninin yansıtıldığı kadar başarılı değil. üstelik hızlı da akıyor pencere takipleri falan... zira buradan ettore scola imzalı başyapıt Una giornata particolare 'e geleceğim. mesela o çok daha olmuştur her haliyle. kadının duygusal boşluğunu yansıttığı kadar, yeni filizlenen aşkta da başarılıdır. tutkuyu dibine dek verir. tabii oyuncular çok üst düzey, buna lafımız yok. sophia loren ve Marcello Mastroianni 'den bahsediyoruz. (bkz 1977- özel bir gün)
şimdi bu dipnot vurgum kadar altını çizmek istediğim bir argüman daha var. kaybedilmiş hayatlar teorisi... soykırım ve onca kurtarılan insan aşkı ziyadesiyle yaşamaya mani oluyor. bir şeyleri kazanırken, bir şeyler için mücadele verirken bazı şeyleri de yitiriyorsun. bu çok sağlam, harikulade bir alt metin.
son tahlilde geldik, Giovanna 'nın içindeki yeteneğin simone tarafından pekiştirilmesine. buralar da ferzan özpetek sinemasındaki kendine özgü tatlarla yemek fetişizmiyle yaratıcılık tandanslı bir başarı öyküsüne dönüşüyor. emek, çaba, sabır ve sonra kalite. ortak birliktelikler ve paylaşım...
bazı arızaları onu cahil periler'in gerisine atar mı bilemiyorum ama hakikaten iyi bir yapıt karşı pencere.
izlenmeli.
10 üzerinden 8!
ben bu filme iki açıdan bakıyorum. bunu hatta ileriye götürerek özpetek'le de tartışmaya yatırmak isterdim. şimdi ev içinde Giovanna' nın özet geçtiği başlangıçta her şey farklıydı daha sonraları iş, güç, para - pul yani hayat gailesi derken bir baktık ki işler eskisi gibi duygusal mana da tıkırında değil. ilişkide bir geriye gidiş söz konusuydu. ekonomik durumlarda bu boşluk hissiyatını iyiden iyiye yaratıp betimliyordu. eyvallah, tümden hayat kokan doğru tespitler... fakat işin içerisine sokulan aşk sanki biraz zorlama. yani bu aile düzeninin yansıtıldığı kadar başarılı değil. üstelik hızlı da akıyor pencere takipleri falan... zira buradan ettore scola imzalı başyapıt Una giornata particolare 'e geleceğim. mesela o çok daha olmuştur her haliyle. kadının duygusal boşluğunu yansıttığı kadar, yeni filizlenen aşkta da başarılıdır. tutkuyu dibine dek verir. tabii oyuncular çok üst düzey, buna lafımız yok. sophia loren ve Marcello Mastroianni 'den bahsediyoruz. (bkz 1977- özel bir gün)
şimdi bu dipnot vurgum kadar altını çizmek istediğim bir argüman daha var. kaybedilmiş hayatlar teorisi... soykırım ve onca kurtarılan insan aşkı ziyadesiyle yaşamaya mani oluyor. bir şeyleri kazanırken, bir şeyler için mücadele verirken bazı şeyleri de yitiriyorsun. bu çok sağlam, harikulade bir alt metin.
son tahlilde geldik, Giovanna 'nın içindeki yeteneğin simone tarafından pekiştirilmesine. buralar da ferzan özpetek sinemasındaki kendine özgü tatlarla yemek fetişizmiyle yaratıcılık tandanslı bir başarı öyküsüne dönüşüyor. emek, çaba, sabır ve sonra kalite. ortak birliktelikler ve paylaşım...
bazı arızaları onu cahil periler'in gerisine atar mı bilemiyorum ama hakikaten iyi bir yapıt karşı pencere.
izlenmeli.
10 üzerinden 8!
2003 yapımı bir ferzan özpetek filmi sanırsam ortak yapım filmin girişinde sezen aksunun sesinden kısa bir şarkı var ve serra yılmaz oynuyor film standartların ötesinde değil ama soundtrackler ve görsel iyi.
sadece (bkz: massimo girotti)’nin muhteşem oyunculuğu için bile defalarca izlenebilecek bir film.
hatırladığım kadarıyla, filmin son kısmında, “gidenler sende hep kendilerinden bir şeyler bırakıyor. hafızanın sırrı bu mu?” diyordu.
zaman zaman herkesin yaşadığı bir kesiti, hayata tümden yabancılaşıp, mutsuzlaşıp, umudu karşı pencerelerde arayışı anlatan, hayata dair bir başyapıt.
ayrıca beni çok etkileyen iki adet mektup barındıran film. yazmazsam rahat edemeyeceğim.
--- spoiler ---
“senden sonra, kırmızı artık kırmızı değil, göğün mavisi mavi değil. ağaçlar yeşil değil. senden sonra, renkleri bizden kalan nostaljide aramalıyım. senden sonra, bizi utangaç ve gizemli yapan acının bile hasretini çekiyorum. bekleyişin, vazgeçişlerin, şifreli mesajların hasretini çekiyorum... görmek istemeyen körlerin dünyasındaki kaçak bakışlarımızın da... çünkü eğer görünseydik onların utancı, onların nefreti, onların zorbalığı olacaktık. senden af dilemeye yeterli cesaretim olmayışının acısını çekiyorum. bundan dolayı artık pencerenden içeri bile bakamam. daha ismini bile bilmezken, daima orada, seni gördüğüm yerdeydin. ve daha iyi bir dünyanın düşünü kuruyordun... bir ağacın bir ağaç oluşunun engellenmediği bir dünya. ve mavinin gökyüzü olabildiği bir yer. bu daha iyi bir dünya mı bilmiyorum. şimdi beni “davide” diye çağıran kimse yok artık... şimdi beni artık yalnızca “bay veroli” diye çağırıyorlar. nasıl söylesem, bu daha iyi bir dünya mı? sen olmadan nasıl söyleyebilirim?”
“lorenzo’yu düşündüğüm zaman, onun yüzünü unutmaktan korkuyorum. ve sesini bir daha hatırlayamamaktan. şu an ne yapıyor? kime gülümsüyor? halâ öğütlerine ihtiyacım var, davide... bir bakışına, bir jestine. ama sonra senin jestlerini benimkilerde buluyorum. seni kelimelerimden tanıyorum... seni bırakan herkes, sende kendinden de bir parça bırakıyor. ve anıların sırrı da bu değil mi? eğer böyleyse kendimi daha güvende hissediyorum. çünkü asla yalnız olmayacağımı biliyorum.”
--- spoiler ---
hatırladığım kadarıyla, filmin son kısmında, “gidenler sende hep kendilerinden bir şeyler bırakıyor. hafızanın sırrı bu mu?” diyordu.
zaman zaman herkesin yaşadığı bir kesiti, hayata tümden yabancılaşıp, mutsuzlaşıp, umudu karşı pencerelerde arayışı anlatan, hayata dair bir başyapıt.
ayrıca beni çok etkileyen iki adet mektup barındıran film. yazmazsam rahat edemeyeceğim.
--- spoiler ---
“senden sonra, kırmızı artık kırmızı değil, göğün mavisi mavi değil. ağaçlar yeşil değil. senden sonra, renkleri bizden kalan nostaljide aramalıyım. senden sonra, bizi utangaç ve gizemli yapan acının bile hasretini çekiyorum. bekleyişin, vazgeçişlerin, şifreli mesajların hasretini çekiyorum... görmek istemeyen körlerin dünyasındaki kaçak bakışlarımızın da... çünkü eğer görünseydik onların utancı, onların nefreti, onların zorbalığı olacaktık. senden af dilemeye yeterli cesaretim olmayışının acısını çekiyorum. bundan dolayı artık pencerenden içeri bile bakamam. daha ismini bile bilmezken, daima orada, seni gördüğüm yerdeydin. ve daha iyi bir dünyanın düşünü kuruyordun... bir ağacın bir ağaç oluşunun engellenmediği bir dünya. ve mavinin gökyüzü olabildiği bir yer. bu daha iyi bir dünya mı bilmiyorum. şimdi beni “davide” diye çağıran kimse yok artık... şimdi beni artık yalnızca “bay veroli” diye çağırıyorlar. nasıl söylesem, bu daha iyi bir dünya mı? sen olmadan nasıl söyleyebilirim?”
“lorenzo’yu düşündüğüm zaman, onun yüzünü unutmaktan korkuyorum. ve sesini bir daha hatırlayamamaktan. şu an ne yapıyor? kime gülümsüyor? halâ öğütlerine ihtiyacım var, davide... bir bakışına, bir jestine. ama sonra senin jestlerini benimkilerde buluyorum. seni kelimelerimden tanıyorum... seni bırakan herkes, sende kendinden de bir parça bırakıyor. ve anıların sırrı da bu değil mi? eğer böyleyse kendimi daha güvende hissediyorum. çünkü asla yalnız olmayacağımı biliyorum.”
--- spoiler ---
anlattığına göre sıkıcı bişey bizdeki Dabbe siccin serisi böyle aşk filmlerinden bin kat daha üstündür.
Türkçesiyle "karşı pencere"
"Sevgili simone,
Senden sonra kırmızı artık kırmızı değil. Gökyüzünün mavisi o eski mavi değil. Ağaçlar bile yeşile benzemiyor. Senden sonra ikimiz için duyduğum arzuyla renkleri araştırdım. Senden sonra acıyı bile özledim. Aşkımızı ürkek yapan o acıyı. Beklemekten, oluruna terk etmekten de, şifreli mesajlardan pişmanım. Körlerle dolu bir dünyada görmemizi istemeyenler bakışlarımızı bizden çaldı. Çünkü bizi görselerdi onların utancı olacaktık. Onların öfkesi ve acımasızlığı olacaktık. Beni bağışlamanı isteme cesaretim olmadığı için pişmanım. Bu yüzden artık pencerenden içeri bile bakamıyorum. Ismini bile bilmediğim zamanlarda seni hep orada görürsem ve sen daha iyi bir dünya hayal ederdin. Ağaçların, ağaç olmasının yasaklanmadığı bir dünya. Ya da gökyüzünün mavi olmasının yasaklanmadığı bir dünya. Bu dünya daha mı iyi, bilmiyorum.."
görsel
"Sevgili simone,
Senden sonra kırmızı artık kırmızı değil. Gökyüzünün mavisi o eski mavi değil. Ağaçlar bile yeşile benzemiyor. Senden sonra ikimiz için duyduğum arzuyla renkleri araştırdım. Senden sonra acıyı bile özledim. Aşkımızı ürkek yapan o acıyı. Beklemekten, oluruna terk etmekten de, şifreli mesajlardan pişmanım. Körlerle dolu bir dünyada görmemizi istemeyenler bakışlarımızı bizden çaldı. Çünkü bizi görselerdi onların utancı olacaktık. Onların öfkesi ve acımasızlığı olacaktık. Beni bağışlamanı isteme cesaretim olmadığı için pişmanım. Bu yüzden artık pencerenden içeri bile bakamıyorum. Ismini bile bilmediğim zamanlarda seni hep orada görürsem ve sen daha iyi bir dünya hayal ederdin. Ağaçların, ağaç olmasının yasaklanmadığı bir dünya. Ya da gökyüzünün mavi olmasının yasaklanmadığı bir dünya. Bu dünya daha mı iyi, bilmiyorum.."
görsel
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar