bugün

başlıklarda türkçe karakter kullanılamamsından en müzdarip özlü söz.
-kör ölür badem gözlü ölür (herkez ölür gibi özsüz bir söz)
-kör olur badem gözlü olur (hepsi olur göz seçmem gibi abazan özlü sözü olabilecek nitelikte)
-kör olur badem gözlü ölür (tıbbın ne seviyede olduğunu anlatan bir özlü söz)
tamamı "kel ölür sırma saçlı olur, kör ölür badem gözlü olur" olan atasözü.
körün badem gözlü olması kör olmasına mani olmayacağından anlamlı atasözlerimizden biridir.
(bkz: öldükten sonra değerlenmek)
Yaşamında normal biriyken , ölmesi ile beraber göklere çıkarılan insanların durumunu anlatmak için kullanılan bir deyimdir. Toplumumuzun bolca yaptığı bir şeydir bu deyimde anlatılan hareket.
ecevit öldükten sonra karaoğlan'la ilgili yayınlanan programların neticesinde aklıma gelen ilk cümleydi.
elden gidenin kiymeti anlasilir. (bkz: gelen gideni aratir)
gidenin değerinin geç anlaşılmasıdır. daha beteri için.. badem gözlü ölür, adamın ciğerini yakar..
hayattayken yüzüne bakılmayan kimsenin ölünce kıymete binmesidir.
(bkz: saddam hüseyin)
(bkz: kel ölür sırma saçlı olur) *
(bkz: idam edildikten sonra kahramanlaşan diktatörler)
toplumun vicdan borcunun olduğu bazı kişilerin kıymetinin öldükten sonra anlaşılması halinin -ki toplumun bunun farkına varması çok karmaşık süreçleri gerektirse de umudu kesmemek gerek- toplum tarafından abartılmış durumunu ve kiminde de hak etmeyen kişileri ölümleri sonrasında abartılı övgülere boğmayı anlatan özlü söz.
(bkz: barış akarsu)
bu ülkede her gün en az bir şehit ölürken,bu kadar haber olmaz,bu kadar insan cenazeye gitmez...
eleştiri kültüründen yoksun iki yüzlü doğulu toplumların sıkça içinde yuvarlandığı durumu gösterir söz grubudur.

fikirlerimiz ve değerlendirmelerimiz bireysellikten olabildiğince yoksun, cemaat ve grup eksenli bir anlayış içinde şekillendiğinden; zaman içinde içinde bulunulan güruha uyarak eksi yönleriyle değerlendirdiğimiz kişi ya da olayların, şartlar değiştiğinde ya da deyişin işaret ettiği anlama yönlenirsek kör öldüğünde değişip yine aynı güruhun da etkisiyle daha pozitif söyleyişlere odaklanması durumudur.

ehh tabi bunda geleneksel "ölünün arkasından konuşulmaz" kelamının da büyük bir etkisi olduğu yadsınamaz. ki bu ifadenin bile nesnel eleştiriden yoksun iyi yüzlü bir bakış açısıyla soslandığı aşikardır.
(bkz: barış manço)
tamamı, "kör ölür badem gözlü olur, kel ölür sırma saçlı olur" şeklinde olan, bazı şeylerin değerlerinin kaybettikten sonra anlaşılmasını ve kaybedilen şeye methiyeler düzülmesini eleştiren atasözümüz.

atalar ne de güzel söylemişler, değeri asla yitirilmeyecek bir sözdür. her ayrı günde tecrübe ediyoruz bunu...
kel ölür sırma saçlı olur, kör ölür badem gözlü olur.

zamanında kıymeti bilinmeyen birisinin, gittikten sonra değerinin anlaşılması ile ilgili, güzel bir atasözümüzdür.
Dünya'da eksik özelliklere sahip insanların teselli edilme şeklidir.
-Abi bben körüm sıçarım böyle hayata
+öldüğünde badem gözlü olacaksın be oğlum
- he öylemi tamam o zaman
muhsin yazıcıoğlunun ölümünden sonra herkesin onun adına yapılan şarkıları yüksek sesle dinlemeye başlaması ve muhsin yazıcıoğlunu manevi babası olarak benimsemesi üzerine en sık kullandığım deyim olmuştur.
ölünün arkasından konuşmanın kötü karsılandığı, olgun erdemli sosyal topluluğun; işi abartma hali.
michael jackson ın cenaze merasiminin yapıldığı günlerde periyodik olarak tekrarladığım söz öbeğidir. ölmeden kısa bir zaman önce "pis sübyancı!" diyen herif, "yine de sonradan müslüman olmuş, allah taksiratını affetsin." demiştir.
pek hazzedilmeyen bir insanın ölmesi, köşeyi dönmesi, uzaklara gitmesi vb. bilimum durumda aslında çok iyi adamdı triplerine girilmesi durumu olarak açıklanabilecek özlü söz.
türkiye'de çok geçerli olan bir sözdür.
Ömür boyu iğrenç ve itici bulunan kişiler için öldüklerinde birdenbire sanki yaşamları boyunca hiç iğrenç ve itici olmamışlar gibi konuşulduğunu sık sık gördüm. Bu türden zevksizlikleri her zaman utanç verici buldum. Bir insanın ölümü, ondan bir başkasını yaratmaz... Thomas Bernhard*
(bkz: muammer kaddafi) adam meğersem ne kadar iyiymiş(!)