1. 1.
    Ruh hastası mısınız amk. Iki gramlık bilgiyle burada fetva vermeye çalışıyorsunuz. Kuran-ı kerim'de her bilgi açık açık yazmaz kısa ve özdür (mesela namaz kılın yazar ama nasıl kılınacağı yazmaz). Anayasa gibidir. O zaman bir cinayet işlediğimizde de şöyle diyelim "anyasada insanın vücut bütünlüğüne dokunmak suç denmiş ama kaç yıl ceza vereceği söylenmemiş beni içeri atamazsınız." Allah'ın kelamından mana çıkarmak size mi düştü? O zaman müfessir alimler boşuna mı dirsek çürüttü yıllarca kuran'ı anlayabilmek için? Yok bir de kelime manalarından bir şeyler çıkarmaya çalışıyorlar. Bunlar peygamberi eshab-ı kiramı müctehid alimleri de hiçe sayıyorlar. Hadisten ilmihalden bihaber cahiller sizi. Yazık...

    T: aslında hadislerde ve ilmihallerde açık açık belirtilmiş ama bazı çok zeki(!) ve dini bilgisi yüksek (!) Yazarın sırf kuran da yazmıyor diye inkar ettiği dini hükümlerdir.
    3 -11 ... kapi kolu piyadesi
  2. 2.
    kuran da kuran ın çok açık bir kitap olduğu anlamında cümleler mevcutken "kuran her şeyi açık yazmaz" dersek olmaz.
    3 ... pilotmont 1
  3. 3.
    Kuran'ın insan ürünü olduğunun kanıtıdır. Eğer bir insanüstü ilahi kuvvetin yazdığı düşünülecek olursa hiç bir eksik olmaması gerekirdi.

    Eksik var. Çünkü insan kusurlu. insan eksik. Eğer iddia edilen ilah doğru olsaydı kuran da eksiksiz, kusursuz ve tam olurdu. Böyle "yamalara" lüzum kalmazdı. Değil mi?
    2 -5 ... lesley mateas
  4. 4.
    Emevi saltanati dine eklenti yapmaya çalisti ve islamin özünü arka plana attilar senin alim dediklerin yüzünden islam ülkelerin de kan ve göz yasi eksik olmuyor.

    Dini menfate alet etmeyin.
    2 -1 ... karton toplayan cocuk
  5. 5.
    birinin «allah'ın kelamından mana çıkarmak size mi düştü? o zaman müfessir alimler boşuna mı dirsek çürüttü yıllarca kuran'ı anlayabilmek için?» diyebilecek kadar, kendisi yerine düşünmeyi başkalarına bırakabilmesi insanı utandırıyor; onları değil ama düşünmek için kendi beynini kullanan insanları utandırıyor.
    bu kişilere tanrının kur'an-ı kerim'de bizzat «düşünüp anlayasınız diye kur'an'ı apaçık indirdik» dediğini söylediğinizde genellikle münafık olduğunuzu söyler ve hadis(?) aktarıcıların sözünü tanrınınkinin üstüne koyarlar. ayrıca kendileriyle şöyle bir tartışma yaşamak da mümkündür:

    -öteki dinlere mensup olan kimseler neden cehenneme gitsin?
    -çünkü kur'an var ve onu bulup okumak kendi sorumluluklarıydı.
    -e ben okudum ama anlamazsın diyorsun?
    -alimlere sorman gerek, onlar kırk yılda anlıyor.
    -öyleyse bir kitabı anlamak için kırk yıl harcamalıyız.
    -tabii.
    -sen öteki dinlerin kitabını okudun mu?
    -niye okuyayım ki, benim inancım doğru elhamdülillah.
    -e onlar da böyle düşünmüyor mu? neden sen başkasının kitabını bir kez okumamışken onlar seninkini 40 yıl okumak istemediği için cehenneme gitsinler? hem ömür her kitaba 40 yıl ayırmaya yetebilir mi?

    burada küçük bir homurtu, yüz kaslarında hafif bir gerginlik ve ardından sorunuzla alakasız bazı hakaretler duyarsınız; sonra ortamdaki diğer insanlar havayı yumuşatmak için araya girerler.

    edit: evet kitapta nasıl namaz kılınacağı yazmıyor ama namaz vakitleri ve namazda uyulması gereken pozisyonlar yer alıyor. bunun haricinde, şu an kıldığınız namazın tek doğru olduğunu zaten iddia edemezsiniz; zira farklı müslüman ülkelerde farklı biçimlerde namaz kılınıyor ve bu konuda söyleyeceğiniz her şeyi onlar da kendi inançları için söyleyeceklerdir.

    (bkz: gg wp) *
    2 -1 ... bir mizantrop
  6. 6.
    Kurandan okuyarak nasıl abdest alınır, nasıl zekat verilir, oruç nasıl tutulur açıklayabilir miyiz peki? Hayır. Çünkü açık açık yazmaz. Peki imanlı bir insan bunları inkâr edbilir mi? Edemez ederse küfre düşmüş olur.

    Kuran-ı kerim çok derin manalara sahiptir. Ve onu <<<düşünüp anlamak>>> herkesin yapabileceği bir iş değildir.

    40 yıl okuyun da demiyoruz. 40 yıl okumuş manasını bizlere anlatöış alimler var. Onların kitaplarını okuyun diyoruz. Bu <<<aktarıcının sözünü tanrınınkinin üstüne koymak>>> değildir. Çünkü o litaplar da kuran dan farklı bir şey ya da ona aykırı bir şey söylemiyor. Kuran okumak farz değildir. Arapçasını okumak sünnettir. Türkçe çevirisini okumanın dinde yeri yoktur. Tamamen *tir. Ama fıkıh öğrenmek yani ilmihalî bilgileri öğrenmek her müslümana farzdır. ilmihalller de zaten bi nevî kuran ın açıklanmasıdır. Bu işin teknoloji ile internet ile alakası yoktur. Nasıl ki bugün Türk Medeni kanunun (ki dikkat çekmek isterim beşeri kurallar) ilk yedi tanecik maddesini dahi anlayabilmek için kemal Oğuzman gibi hukukçuların tuğla kadar kitaplarını okuyorsak, o zaman ilahi bir kelam olan kuranın binlerce ayetin anlattığını anlamak için de imam-ı azam gibi büyük alimlerin kitaplarını okumalıyız. Ne gerek var üniversitelere ezberletelim medeni kanunu hwrkes olsun boşanma avukatı Olur mu? olmaz. Beşeri bir mevzuda bu kadar hassasken dini bir meselede, hem de en önemlisimde, neden bu kadar rahatız.
    -2 ... kapi kolu piyadesi
  7. 7.
    Konuyla alakasız biraz ama dört kutsal kitabı da okumuş biri olarak şunu söyleyebilirim, hayata uzay, Evren, evrende yalnız mıyız VS geniş perspektif ile bilimsel açılardan baktığımızda tüm kutsal kitaplar Yetersiz kalıyor yani insan ürünü gibi.
    2 -1 ... realdeal
  8. 8.
    kuran da havva nın bile bahsi geçmez.
    1 -1 ... syme