1. 1.
    islamiyeti sadece kuranın ışığında gören, diğer din kaynaklarını (hadis, siyer vs.) toptan reddeden kişidir.

    akıldan, bilimden yanadır. hurafelerle işi olmaz.
    2 -1 ... system error
  2. 2.
    aynı zamanda peygamberimiz gibi mezhebi de yoktur..
    1 ... ne olursun guzelim sevsen beni
  3. 3.
    En güzel müslümandır. şirk (tasavvuf) batağına düşmemiştir.
    3 ... the azazel
  4. 4.
    olmayan müslümandır.

    keza yüzde doksan dokuzu kuran'ı okumamışlardır maalesef.

    öylesine müslümanı var türkiye'de bolca mesela.
    2 ... maria mole
  5. 5.
    aynı zamanda peygamberimiz gibi, kuranda yazmayan, kendi bilgisi dahil hiç bir şeye inanmaz..
    1 ... ne olursun guzelim sevsen beni
  6. 6.
    şu yazılanı cevaplayamayacak olan yeni moda din akımı heveslisi güruh;

    Eğer Kur’an’dan çıkardığın hükmün net olarak doğru ve isabetli olduğuna inanıyorsan bu bağlayıcıdır, yüz milyonlarca müslümanın çıkardığın bu hükme uyması beklenir. Bu durumda sen tüm Müslümanların uymak zorunda olduğu bir kuralın çıkarımını yapabilecek kapasite ve donanıma sahip misin?
    Eğer ‘çıkardığım hüküm yalnızca beni bağlar dersen’ bu da kişiden kişiye değişen sübjektif bir din anlayışı demektir. Hatta herkesin kendine göre farklı uygulama içinde olduğu bu duruma tek bir din bile denemez. Kaldı ki; ayrılık gerekçesi ile mezhepleri eleştirirken bu halde; insan sayısınca yeni ve değişik mezheplerin varlığını kabullenme zorunluluğu ortaya çıkar. Her insanın bir mezhep olduğu milyonlarcasındansa dört yine iyidir. Hem onlar birbirlerini yanlışlamıyorlar.
    2 -1 ... cahil ogrtmn
  7. 7.
    En güzel müslümandır. ilk emri oku olan kutsal kitabı okuyup kendi çıkarımını yapar. Allah' ın verdiği aklını kullanarak kendi doğrusunu bulur.

    Hacı hoca takımı ve cemaat insanları bu insanları sevmezler. Çünkü hocaların söylediği birçok şey Kur'an la çelişmektedir. Bu zümreler, dini rant olarak kullanır.
    11 -3 ... ekselanslari
  8. 8.
    Tarikat, cemaat müslümanından muhakkak daha iyidir.
    8 ... blackblackwhite
  9. 9.
    Doğru olan net önermedir, lakin kimse peygamber kadar kur an dan hüküm çıkaramaz.

    Misalin hadislere ve fıkıha bakmadan bir insan nasıl namaz kılabilir?

    Diğer taraftan da ayetlerin nuzul sebebi rivayetlere inanarak kur an tefsir et, lakin hadislere inanma. Yani sahabenin sözlerine inan ama peygamberin sözlerine inanma.

    Şu bir gerçek ki hadis kullıyatlarında kur an in ruhuyla alakası olmayan, ona zıt olan birçok hadis vardır. Kimileri islam i lekeleyen bu hadislere bakarak tüm hadisleri atalım gitsin der, kimileri de o kullıyatlarda ne yazıyorsa kabul etmek ister.

    islam dünyasına yararlı olacak davranış ise; kur an ın ruhuna aykırı, onunla çelişen hadisler derhal elenmelidir. Rivayet edenin çokluğuna göre değil kur an a göre Hadislerın doğruluk kategorilerı ayarlanmalıdır.

    " kimse bedevının malını kendi adına satmasın "

    " kardeşi bile olsa bedevının malını satmaktan men edildik "

    " işçiler sizin kardeşlerinizdir. Onlara gücü yetmeyecek yükü yüklemeyin, onlara yediğinizden yedirin, gıydıgınızden giydirin "

    " bize işçi olan bekar ise evlensin, evi yok ise ev edınsın, bileği yok ise binek edinsin"

    Gibi hadisleri çöpe atarsak hapı yutarız.
    4 -3 ... malazgirt40
  10. 10.
    her halükarda kadın dövmeyi hak olarak görecek gösterecek ve yine her halükarda kadını kapatmayı bir gereklilik bilecektir.

    dolayısıyla yine hoş görülecek yanı yoktur.
    2 -6 ... minerva thetis