1. 1.
    evet koskoca herşeye kadir yaratanın, herşey ol derse olan bir varlığın kendi yarattığı insana inktikam duygusu beslemesi çok gariptir. komiktir. örnekler:

    al i imran 4 : O, sana Kitab'ı hak ve kendisinden öncekileri doğrulayıcı olarak indirdi. O, daha önce Tevrat'ı ve incil'i insanlar için birer hidayet olarak indirmişti.Furkan'ı da indirdi. Şüphesiz, Allah'ın âyetlerini inkar edenler için şiddetli bir azap vardır. Allah mutlak güç sahibidir, intikam sahibidir.

    secde 22 :Kim, Rabbinin âyetleri kendisine hatırlatıldıktan sonra onlardan yüz çevirenden daha zalimdir? Şüphesiz ki biz suçlulardan intikam alıcıyız.

    ibrahim 47: Sakın Allah'ın, peygamberlerine verdiği sözden cayacağını sanma! Şüphesiz Allah mutlak güç sahibidir, intikam sahibidir.
    5 -13 ... markastrau
  2. 2.
    (bkz: fikir sahibi olmadan zikir sahibi olmak)
    askeriyede komutana isyan edene cezalar, emirlere uyanlara mükafat verilmesi mantığa yatıyor da, inkar edenlere azap iman edenlere mükafat verilmesi neden kafaya yatmıyor anlamak güçtür.
    3 -8 ... en zayif halka
  3. 3.
    evet, kısmen doğrudur. sonuçta dünya bir imtihan yeridir. uyulması gereken kurallar vardır dünyada. sonunda ceza olmadıkça kimse kuralları sallamaz. ve eğer kurallar olmasaydı, insanlar zıvanadan çıkardı. dünyanın yaşanabilir hale gelmesi için yaratanın koyduğu kurallar ve uyulmaması durumunda verilecek cezalar vardır. isteyen uyar, istemeyen uymaz.
    1 -1 ... filofobik
  4. 4.
    ah be cahil ateist kardeşlerim, o intikam niçin alınıyor zannediyorsunuz, daha doğrusu kimin adına? allah hakkı yenen kullarının intikamını alıyor burda, ki aynı yüce allah kuranda kendisine karşı işlenen tüm günahları affedebileceğini, yalnız kul hakkını affedemeyeceğini söylemiyor mu? e bu ne şimdi? götten element uyduruyorsunuz anladık da, götten fıkıh kitabı yazmak neyin nesi kuzum?
    6 -4 ... la maison bleu
  5. 5.
    öncelikle yaradanın bizler gibi duyguları olduğunu ve intikam duygusu beslediğini düşünmek ve bunu izah etmeye çalışmak ciddiye alınmamak için bir sebeptir.

    tdk arapça kökenli olan intikam kelimesini öç olarak yönlendirir ve öç de "Kötü bir davranış veya sözü cezalandırmak için kötülükle karşılık verme isteği ve işi, intikam" şeklinde tanımlanır.

    bir insan eğer embesil değilse şunu çok açıkça görebilir ki burada bahsedilen intikam, insanı duygulardan uzak olan ve yapılan kötü işler ile azgınlığın cezalandırılması manasına gelmektedir.

    bir de şu var ki, kuran -ı kerim de ve din de türkçe meal üzerinden ahkam keserek mantık hatası aramak en büyük embesilliktir zira hiç bir zaman sonuca ulaşacak bir eylem değildir.
    2 -1 ... ifrit
  6. 6.
    be akıl yoksunu...
    hayatında sana karşılıksız iyilik yapan kim var? annen baban bile yeri geliyor karşılık bekliyor bir şeyler için. ki rabbin senden karşılık da beklemiyor. böyle futursuzca konuşmana rağmen yaşıyorsun ya, sağlıklısın elin ayağın tutuyor ya. ama nankörlük başka bir şey böyle ileri geri konuşun anca. birine az bi kırılsanız gücenseniz lafı sokmayı biliyorsunuz. o kadar ileri geri konuşmanıza rağmen rabbim hala yaşatıyor sizi bunu göremicek kadar körsünüz. bari şunları yazmayın ya biz size saygı duyup susuyoruz sizde kapatın çenenizi. inançlarla dalga geçmeyin. siz ister inanın ister inanmayın ama alay etmeyin farklı inançlarla. sonra işinize gelmedimi islam hoş görü dini değil falan filan dersiniz. nerde sizin hoş görünüz?
    1 -4 ... jigsawgirl
  7. 7.
    götünü yidiğim ayağı denen bir deyim vardır, çok da severim, böyle niyetin karadır ama ak gösterirsin sonra kıvır kıvır kıvırırsın. bu başlıkta böyle işte, önce koskoca yüce allah, sonra giydirmeler. ne diyim, giymişsin, yakıştı mı bari?
    1 -1 ... la maison bleu
  8. 8.
    kurandaki intikamla, bizim kastettiğimiz intikam apayrıdır. sizin anladığınız intikam, lan bu benim bir şeyimi çaldı, ben de onunkisini çalayım. dişe diş intikam, kuranda bahsedilmez. kastedilen intikam, öbür dünyada farklı bir biçimde alınacak intikamdır.
    (bkz: kul hakkı)
    1 ... catstark
  9. 9.
    garipsenmemesi gereken durumdur. yaratanda bulunan özelliklerin sınırlı kısmı insanlara verilmiştir, ki bunlardan biri de intikamdır. neden insanın egosuna şeytan denir? çünkü yaratanın egosu şeytandır ve sadece sınırlı kurnazlıklarına karşı kendimizi savunmamız gerekir. yaratanın egosunu düşünmek yetersiz kalacaktır...

    ve ya, insanların üretmiş oldukları hayali karakterlere bakalım... genellikle kendilerinden daha üstün yetenekli karakterler yaratmaya çalışırlar. yunan mitolojisi en güzel örnektir. bunun sebebi nedir?

    insan, kendisinde var olan özelliklerin sınırlı olduğunun farkındadır ve hayal gücü ile tanrıya ulaşmaya çalışır. duvarların arkasını görmek ister, uçmak ister, muazzam büyüklük ve ağırlıktaki nesneleri kolayca kaldırmak ister, havayı, suyu vb kontrol etmek ister. neden? çünkü kendisinin eksik olduğuna tahammül edemez *...

    şimdi ise, genel bilgilerini aklına getirerek, yaratanın intikam duygusunu eleştirmek de gerekebilir. "eğer tanrıda var olmasaydı, bizlerde intikam var olacak mıydı?" sorusu da önemli sorulardan biridir...

    sengit: markastrau önemli bir noktaya değinmiş... kimseyi kırmamak amacıyla düzeltildi...
    -1 ... sekolo
  10. 10.
    allah'ı kafasına göre tanımlamaya çalışan art niyetli bazı şahısların söylemidir. ayrıca bu şahıslar eğer allah'a inanarak bu düşünceleri ortaya atıyorsa, zulüm gören fakir fukaranın, eziyet gören müslümanın hakkını allah'ın savunma ve koruma konusunun da böyle de nitelenebileceğini bir an olsun durup düşünüp düşünmedikleri merak konusudur.
    1 -1 ... usualsuspects