bugün

yaşadıkları dönemlerden ve olaylardan dolayı gördükleri onca acı, ölüm ve gerçekleştiremedikleri amaçlar sürgün hayatları çarpık yaşamları sebebiyle yüreklerindeki coşkuyu kağıda daha iyi yansıttıkları tartışılamaz bir gerçektir ''muhafazakar'' bir türk genci olarak düşüncelerini her ne kadar benimsemesemde yazdıkları ile çoğu zaman gönüllerimizi feth ettikleri yaşadığımız aşk lara katkıda bulundukları şiir leri, ve kendi amaçları için sarf ettikleri çaba her zaman saygı duyacağımız yanlarıdır.

nazım hikmet
ahmet arif
can yücel
yılmaz odabaşı
(bkz: allah biyerden alıyo biyere veriyo)
içten yazıyor olmalarından kaynaklanıyordur herhalde.
hüseyin nihal atsız 'ı okumamış bünye saçmalamasıdır.

Stalin'in komünizm'i edebi alanda da elle tutulur bir duruma getirmek için özellikle desteklediği Nazım hikmetof 'u büyük şair sananların Faruk Nafiz çamlıbel, Ahmet Muhip dıranas, Arif Nihat asya, Necip Fazıl kısakürek, Cahit Sıtkı tarancı gibi Nazım hikmetof 'tan çok daha iyi şiir yazanları ideolojilerine ters olduğu için okumamasından kaynaklanır...

sonra hav hav hav hak tu

ya da

trrrrum,
trrrrum,
trrrrum!
trak tiki tak!
Makinalaşmak
istiyorum,

veya,

Şiirlerim içilmez
ingiliz tuzu gibi.

veya,

Bana bak:
Hey!
Avanak!

şeklindeki şiirlere üff şiire bak demesiyle daha da komik duruma düşerler...

gelsin eksiler.
Pek çok kuramcıdan ve disiplinden etkilenip ve onlarla kendi kültürünü harmanlayarak ortaya çıkartıkları şiir sanatından olsa gerek bu,velhasıl Nazım Hikmet Ran Meyerhold'un şiir kalıbından çok etkilenmiştir ve bazı şiirlerini bu tekniğe göre yazdığı biliniyordur.
ülkesinin insanını tanıyan, sokağın nabzını bilen kimseler oldukları için güzel yazıyorlar. fabrikada tütün saran fatma da okuyup kendini bulabiliyor, tek derdi aşk olan bir burjuva da. herkese açık eserleri fakat öncelikli kesim tabi ki halkın ezilen kısmı ve alt sınıflar.
(bkz: yetenekle siyasi görüş arasında bağlantı olduğunu sanmak)

hemen mehmet akif ersoy geliyor akıllara. daha sonra necip fazıl, ve niceleri...

nazım hikmet de büyük şairdir bence. ancak bu genellemeyle alakası yok.
necip fazıl'ı mehmet akif'i hiçe sayarak bunu söylemek ne kadar akıl işidir diye düşündüğümdür.
sosyalist gerçekçilik ile ilgilidir. komünist şariler şiirlerinde daha gerçekçidirler, anlatımları daha yakındır, melankoliye kaçmazlar pek, elle tutulur şeyler anlatırlar. ve tekil değildir şiirleri çoğu zaman.
önermenin sıçtığı nokta.

http://galeri.uludagsozlu...1-ger%C3%A7e%C4%9Fi-3770/
ne olursak olalım hepimizde isyan kültürü vardır. kimimiz bunu bastırırız, kimimiz ifade ederiz. bu doğal varlıktan kaynaklı olsa gerek öylesi şiirler bizi bizden daha çok alır ama bu asla şu şundan daha iyi yazıyor demek değildir. mesele bizim algılayış biçimimizle ilgilidir. ancak sanatla ilgili kesimdeki sayısal dengesizlik de belirleyici bir unsur olarak orada uzun zamandır öyle durmaktadır.
tamamen ideolojik saplantı sonucu dillendirilen önermedir. necip fazıl,mehmet akif,yahya kemal,sezai karakoç,ismet özel,abdurrahim karakoç,ibrahim tenekeci'yi ve daha nicelerini bilmemekten kaynaklanır.
Komünist yazarlarda uatnma duggusu biraz daha az olduğu için, daha serbest yazarak ilgi çekiyor fakat yazarlar yazdıklarını sanat çerçevesi içinde yayınlamak için biraz daha uğraşıyorlar işin gerçeği budur.
yok ya dedirtecek iş. bir kere sadece şiirlerin karşılaştırılmasın da ortaya çıkan farktan böyle birşeyin asla gerçek olmadığı anlaşılır.
necip fazıl'ın şu şiiri sanırsam bu gerçeği yerle bir etmeye yeter. şair nasıl olunurmuş görülsün.

ben şairim, gaibi kurcalayan çilingir;
canlı cenazelerin başında münker-nekir..
liberal şairler olsaydı onlar tabusuz olurdu. komünistlerde tabu nun karl marx ı vardır.

sağ görüşlü yazarların kullandığı din teması insanlığın varlığından bu yana olduğundan daha ruhani,daha geleneksel,daha birikimlidir. solcu şair ise 200 yıllık başarısızlığa uğramış bir ideoloji nin yarattığı sığ kültürden beslenir...duruşu fes in altına capri şortlu bir görünüm arz ettiğinden bu topraklara çok uyumlu değildir.köksüzdür bir defa.yabancı ideoloji sahibidir.
nazım hikmet bir çok şiir yazmış ama mükemmeliği ancak bir kaç şiirinde yakalayabilmiştir.

can yücel'in yeri bende ayrıdır. ister komünist olsun ister "açıklarda bulunsun leşi".

ama bir necip fazıl kısakürek üstad vardır ki, tespiti tümüyle çürütmeye yeter.
türkiyede komünistler için herşeyi doğru söylüyolar ama komünistler diye bir olgu vardır. ne yaparlarsa yapsınlar sevimlidirler hoşdurlar doğru söyleyendirler ezilenin yanındadır kalemi satılmamış insanlardır. bundan dolayıdır onlar kadar mükkemmel olmalarına karşın komünist olmadıkları için onlar kadar göze batmamış sağ görüşlü şairleer vardır. sağ görüşlü veya dindar şaiirlerinde cazibesi vardır ama o siyasi görüşe hitap eden adamlardan başka sevileni pek görülmez komünistlerde bu yokdur. komünistlerin herzaman bi cazibesi vardır ama gel gelelim komünistdir. öcüdür kakadır ehh dir

kendisi şerefsiz ama süper şarkı söylüyo diyen ülkücülerin (bkz: ahmet kaya)hayranı olması gibi.
peki siz hiç (bkz: ismet özel) okudunuz mu? diye açıklanması gereken konu.
tabi ismet özel eski bir komünisttir şimdi hala komünist ama müslüman aynı zamanda.
nasıl oluyor demeyin amına koyim olmuş işte ben ne bileyim.
komunist şairlerin ön plana çıkan ender yeteneklerindendir. piyasa yapma konusunda üstlerine olmadığı günümüze dek süren rivayetlerden olup; aynı mekandan birden fazla çıkarma gibi üstün yazış tekniklerini sergilemeriyle bu ünvana hak kazanmışlardır.

Muhafazakar şairlerin ise bu konuda gayet ilkel kalmaları, otobüste fordçuluktan öteye gidememeleri ise onları ulusalcı yazarlarla aynı ortamlarda takılmaya, piyasa adabı görmeye zerkediyor...
güncel Önemli Başlıklar