1. 1.
    hüseyin bin ali'nin başlatmak istediği ayaklanmanın henüz başlamadan bastırılması ile sonlanan olaydır.

    Emevi hanedanı hilafeti ele geçirip saltanat haline getirdikten sonra muaviye bin ebu süfyan'ın dört halife döneminde şam valisi olması ve valiliği boyunca suriye etrafında oldukça sevilmesi sebebiyle bu dönemler başkent şam'a taşınmıştır. henüz islamiyet gelmeden önce bir roma şehri olan şam, müslümanlar tarafından istila edildikten sonra araplar ticaret için daha yoğun bir şekilde bu şehre uğramaya başladılar. şehir başkent olunca daha da önem kazandı ve ticaret rotaları zamanla değişti. Bu değişen rotalardan birisi de Küfe şehri üzerindeydi, bu yüzden Küfeliler git gide fakirleşmeye başlamıştı. Eninde sonunda buna dayanamayan küfeliler, yezid bin muaviye zamanında ümeyyilerin (emevilerin) en büyük muhalifleri olan haşimilerin hilafeti ele geçirmesini istemişler, bunun için hüseyin'e kendisini halife olarak tanıdıklarını ve şehre davet ettiklerini bildirmişler. Bu fikir Hüseyin'e cazip gelmiş ve daveti kabul etmiştir. fakat kendisi devlet işleri ve savaş stratejisi konusunda pek bilgili değildi, bu yüzden harameyn'den çıkarken yanında güçlü bir kuvvet toplamak veya küfe'ye gizlice gitmek yerine yalnıza 70 adam alıp açık ve seçik bir şekilde yola çıkmıştır. durumu haber alan yezid, hüseyin'i durdurmaları için 4500 asker gönderir. kerbela'da hüseyin'i durduran askerler hüseyin'i, ailesini ve yanındakileri öldürmüş ve hızını alamayan vahşi araplar hüseyin su içerken yanağına ok atmak, kafasını kesip top oynamak gibi insanlık dışı eylemlerde bulunmuşlardır.

    araplar henüz daha yeni yeni gelişiyorlardı, sistemli ve dayalı döşeli bir devletleri islam öncesinde hiç olmamıştı. Dolayısıyla bu cinayet ile sonlanan taht kavgalarının ilklerinden birisiydi. Bu yüzden bu olay karşısında dehşete düşen araplar farklı mezhepler kurmuş ve tarih boyunca birbirleriyle savaşmışlardır. günümüzde dahi savaşları sürmektedir ve kerbela'daki vahşetleri aratmayan hayvanlıklarda bulunmaktadırlar.

    Araplar kerbela olayına ne kadar dini boyut kazandırıyor olsalar da aslında ne yezid ne de hüseyin islam nezdinde kutsal insanlar değillerdir. sıradan müslümanlardan farkları yoktur. bu yüzden bu olaya arapların iç çatışması olarak bakmak daha doğru olur. Kerbela olsun, harameyn'in yezid'in ordusu tarafından yağmalanması olsun, hiç biri 1. dünya savaşı'nda halep'de arapların hastaneyi basıp yaralı türk askerlerini öldürmesi ve şehirdeki türkmen nüfusu ingiliz desteğiyle katletmeleri/sürmeleri, filistin'de 2 sterlin karşılığında türk kellesi getirmeleri, hindistan'a hintli müslümanlara yardım için gönderilen 300 kişilik filonun hintli müslümanların ingilizlerle birleşerek katledilmesi gibi olaylar kadar acıklı ve vahşi değildir. Arapların bu olaylar yüzünden mezhepleşmelerinin sebebi dediğim gibi bu olayları tarihte ilk defa yaşadıkları ve yeni çıkan peygamberin etkisiyle her olaya dini olarak bakmaları yüzündendir. biz türklerin bu tür olayları umursamaması lazım. mezhep dediğimiz şey ictihad, dini fikir ayrılığı değil arapların siyasi farklılığıdır.
    -3 ... alagur noyan
  2. 2.
    Peygamberlerin katlinden sonraki en ağır cinayet.
    4 ... d i n o z o r u s
  3. 3.
    Her yıl muharrem yası olarak anılır. Zeynelabidin'in kurtuluşunun hatrına da aşure dağıtılır.
    ... selia
  4. 4.
    Bu olayı savunmak için uydurulmuş hadisler mevcuttur.
    ... ktm li aynasiz