bugün

son günlerde tartışma konusu olan hede
kemalizm rantın en büyük kılıfıdır. ülkede yaratılan aristokratik seçkinci sultanın resmidir. ideoloji diyenin kuş kadar aklı yoktur. mesele rantın elden gitmemesidir. ama çoktaaaan gitmiştir.
(bkz: sus ve yalovaya devam et)
kemalizm vardı vardır da ama ölüyor. atatürk dönemi kemaliz ile şimdiki dönem kemalizm algısı tamamen farklıdır. yurtta sulh cihanda sulh anlayışı ve osmanlı mirasını kabullenme, laiklik anlayışı, modernite'nin yerini post modernite alması gibi vb... yani kemalizm değişime uğramış ve ölüyordur.
vardır ama ölü taklidi yapıldığı için gitmiştir.
ideoloji değildir. çünkü mustafa kemal bir filozof değil çok başarılı askerdir. askeri hareketlerin felsefik akımları olamaz. kemalist sözcüğü uydurma bir sözcüktür.
amaç atatürkü sevmek, onun yolundan gitmek, onu kendine örnek almak, emanetlerini korumak, ilkerine sahip çıkmak olduktan sonra ne farkeder ki izmler. ister kemalizm olsun, ister atatürkizm. önemli olan yüreğimizde hissettiğimiz sevgi ve duyduğumuz saygıdır. işin aslında kemalizm yoktur, atatürkü sevmek vardır.
--spoiler--
yeni dünya düzeni tartışmalarıyla ortaya çıkan günümüzün moda eğilimi, kemalizme yüklenmek, eleştirmek, hatta daha da ilen giderek saldırmaktır. bu nedenle. kemalizm modasının geçtiğini, geride kaldığını ileri sürenler bile, bu tutumları ile kemalizmi son derece güncelleştirmektedirler.
anıl çeçen
--spoiler--

--spoiler--
kemalizm, türkiye cumhuriyetinin kurucusu mustafa kemal atatürk ün düşüncelerinin ve yaptıklarının sistemli bütününü temsil eden siyasal akımın adıdır. bir anlamda, çağdaş türk devletinin var olmasını sağlayan kurucu düşünce sistemidir. türkiye cumhuriyeti devleti bu düşünce akımının sağladığı toplumsal düzen ve hukuki yapı sayesinde yirmi birinci yüzyıla ulaşabilmiştir. yeni dönemde küreselleşme aşamasına geçiş ile beraber, atatürk ilkeleri ve kemalizm, emperyal merkezlerin yönlendirmesi üzerine tartışılmağa başlanmıştır. bugün sürekli olarak tırmandırılan atatürk ve kemalizm tartışmalarının arkasında böylesine bir gerçeklik bulunmaktadır. konunun bilimsel açıdan ele alınmasıyla, arka plandaki plan ve programların emperyal hedeflere doğru atatürk ve kemalizm karşıtlığını tırmandırdığı anlaşılmaktadır.küreselleşme dönemine girişten sonra, emperyalizm sosyalist sistem sonrasında ulus devletleri de ortadan kaldırmayı hedeflediği için, işbirlikçi ve mandacı çevreler türk devletleri ile beraber atatürk e ve onun düşünce sistemi olan kemalizm e savaş açmışlardır. küresel sermayenin desteğinde basın ve medya organlarını ele geçiren yeni bizans, yeni ortaçağ ya da büyük i̇srail projelerinin dindar ve liberal taraftarları ortak bir işbirliği içinde hem atatürk e hem de kemalizm e saldırmayı ana görev bilmişlerdir. bu doğrultuda, o nun kurmuş olduğu laik ve üniter ulus devleti ortadan kaldırabilmek için ellerinden gelen her yolu denemişlerdir. bu yüzden küreselleşme dönemi türkiye de fazlasıyla tartışmalı ve çekişmeli geçmektedir. atatürk ve kemalizm, bu aşamada hiç hak etmediği kadar büyük bir saldırı ve karalama kampanyası ile karşı karşıya kalmıştır.elinizde tuttuğunuz bu kitap, küreselleşme sürecinin son on yılındaki, atatürk ve kemalizm saldırılarına karşı kaleme alınmış yanıtların topluca bir araya getirilmesinden oluşmaktadır. türkiye yi ve türk devletini sahipsiz zanneden emperyalizm işbirlikçilerinin, dışardan aldıkları desteklerle türkiye cumhuriyetinin kurucusuna ve o nun düşüncelerine karşı açtıkları haksız savaşa, bilimsel açıdan bazı yanıtların tarihsel ve jeopolitik gerçekler doğrultusunda verilmesi gerekiyordu. güncel kemali̇zm adını taşıyan bu yapıt bir anlamda, atatürk ve kemalizm e karşı sürdürülen yıkıcı kampanyaya karşı, türkiye de var olan bilimsel ve siyasal birikimin kamuoyuna sunulmasıdır. dünyanın merkezi alanında 1000 yıllık türk egemenliğinin temsilcisi olarak kurulmuş olan türkiye cumhuriyetinin, sonradan olma bir devlet olmadığı ve tarihten gelen siyasal birikimin bugünkü yansıması olduğunu cumhuriyetin yeni kuşaklarının bilmesi gerekmektedir. yirminci yüzyılın ortalarında doğmuş ve bir yarım yüzyılı türk devletinin başkentinde yaşayarak bu ülkenin birikimi ile yetişmiş bir bilim adamının, bir çağ değişiminin yaşandığı bu dönemeçte, gelecek kuşaklara ülkenin ve ulusun sahip olduğu birikimi aktarması gerekirdi. bu kitabın yazarı böylesine bir bilinçle kaleme aldığı çalışmalarını güncel kemali̇zm başlığı altında toplarken, atatürk ün ve o nun eseri olan cumhuriyetimizin eskimediğini, aksine yaşanan olaylar karşısında daha da önem kazanarak türk ulusuna yön gösterdiğini, bir kez daha türk kamuoyuna anımsatmak istemiştir. küresel emperyalizmin çıkarları doğrultusunda siyasal dinci yeni ortaçağ özlemcileri ile beraber, emperyalizmin truva atı olarak hareket eden neoliberal işbirlikçi ve mandacı çevrelere, türkiye cumhuriyetinin antiemperyalist bir çizgide verilen ulusal kurtuluş savaşı sonucunda kurulduğunu günümüzde yeniden anımsatmak gerekmektedir. yaşanmakta olan olaylar ve gelişmeler, atatürk ü bir kez daha haklı çıkarırken, kemalizm in günümüzdeki geçerliliğini de yeniden kanıtlamıştır. yirminci yüzyılda türkiye yi bağımsız bir ulusal ve üniter devlet olarak ayakta tutan kemalizm in, yirmibirinci yüzyılda ikinci dönemi başlamaktadır. birinci dönemde kemalizm tek ülke olarak türkiye de yirminci yüzyıl boyunca var olmuştur. yirmi birinci yüzyılda ise avrasya bölgesinin yeniden yapılanmasında kemalizm, türk ve i̇slam dünyası ile avrasya ülkelerine yön gösterecek ve kemalist avrasyacılık olarak öne çıkacaktır. kemalist türkiye, avrasya bölgeselleşmesinin merkez ve model ülkesi olarak öne çıkarken, bu doğrultuda komşu ve kardeş ülkelere de önderlik yapacaktır .
Güncel Kemalizm - Anıl Çeçen
--spoiler--
bazıları yıkmaya çalıştıkları ülkenin ve rejimin temeline bakarsa görecektir kemalizmi ve baktıktan sonra biraz incelemeye çalışırlarsa anlayacaklardır bu ülkeyi yıkamayacaklarını.
az votka vardır şeklinde devam edecek cümle başlangıcı.
maoculukla eş değerdedir. bana göre maoculukta yoktur. kemalistim yerine, atam izindeyim kelimesi daha anlamlıdır.
Yeni versiyonu kemal kılıçdaroğlu yalakalarıdır. bir partinin sıradan bir üyesi, başbakan olma sıfatı taşımayan birine bile her türlü iyi meziyetleri yakıştıranların grubudur kemalizm artık.
(bkz: kemalist değilim öyleyse varım)
kemalizm diye birşey olmadığını belirten cümledir. doğrudur. kemalizm diye birşey yoktur, kemalist kişilik bozukluğu vardır.
kemalizm diye bir şey yoktur. insanlar nasıl farklı olalım diye çabalarken aa bak atatürke çok bağlı taklidi yapalım da buna böyle isim koyalım farklı olalım diye düşünüp bulmuş böyle bir şeyi. siz atatürkü çok seviyosunuz da biz sevmiyo muyuz? siz çok bağlısınızda, biz bağlı değil miyiz? bırakın artık bu taklitleri. hepimiz atatürkü çok seviyoruz. insanları ayırt etmeyin kemalist felan ayağına.
atatürkçülük eşittir kemalizm. vardır efendim, memleketin ideolojisidir hatta.
Herhangi bir "izm" insanın düşünce yapısını, hayat felsefesini tek bir kalıba sokar, başkalarının fikirlerini dayatmaya götürür. Bakınız herhangi bir izm diyoruz yani kemalizm tek başına baz alınmıyor. Bazı insanların kemalizm maskesini takarak her şeyi yapabileceğini, her sözü söyleyebileceğini düşünmesi oldukça yaygın. Karşı çıkıldığı zaman saçma sapan söylemlerine "gerici, şakirt, mal, yobaz" gibi unvanlarla saldırıya geçmektedirler. Halbuki yaptıkları tamamen yavşaklıktır. Onlar Atatürk'ü kullanarak dokunulmazlık zırhı giydiklerini zannederler ancak bildiğin maldırlar. Bütün izm'ler kullanılır ve atılır.