bugün

Dere boyu ise severim.

Oy bulancak bulancak, bu isler ne olacak?
sezen aksu 88 albümünde yer alan muazzam bir parça.

beni hoyrat bir makasla
eski bir fotoğraftan oydular.

orda kaldı yanağımın yarısı,
kendini boşlukla tamamlar.
insanın kendisini sorgulamasına neden olan şarkı.
cihan okan'ın vokaliyle tüyleri diken diken eden, gecenin içinde kendını kaybettiren.

https://www.youtube.com/watch?v=mUVdQ9R5urk
Dinlemeye başlanılan andan itibaren, mekan ve hal ne olursa olsun insanı büyülenmiş gibi hissettiren, içten içe ama oldukça derinden etkileyen şiir gibi şarkıdır. Sezen Aksu'nun buğulu sesi daha da hoş bir seda haline getirir bu şarkıyı.
ardımdan ıslık çalan, yüreğimin yarısını alan kadın için durmadan dinlediğim şarkı. ayrıca muhteşem bir metin altıok şiiridir, önceki linklerde kırıklık olacağı tahminiyle şarkıyı ekleyeyim; https://www.youtube.com/watch?v=mUVdQ9R5urk
sezen aksu'nun en sevdiğim şarkısıdır.

http://www.youtube.com/watch?v=zdngjh5cy5E
ihtiyac duyulan "duygu yogunlugu'nu" icinde fazlasiyla barindiran sezen aksu sarkisi.
Sezen Aksu'nun sesinden mükemmele ulaşmış şiirdir.

Bedenim üşür, yüreğim sızlar.
Ah kavaklar, kavaklar…

Beni hoyrat bir makasla
Eski bir fotoğraftan oydular.

Orda kaldı yanağımın yarısı,
Kendini boşlukla tamamlar.

Omuzumda bir kesik el,
Ki durmadan kanar.

Ah kavaklar, kavaklar…
Acı düştü peşime ardımdan ıslık çalar.

Metin Altıok
Öndeyiş
çok fazla söze gerek yok, anlatıyor dizeler yazanın duygularını okuyanlara... (#275499)
sizi intiharın kıyısına kadar götürüp orda bırakır. bitirseniz işinizi artık kavakların hüznünden mahrum kalacaksınız, yapamazsanız da eskisi gibi değilsiniz bir ömür.

kavaklar ölümle yaşam arasındaki müphem çizgidir. bu çizginin ne berisine ne de ötesine adım atamazsınız. bedeniniz üşür, yüreğiniz sızlar ve omzunuzdaki kesik kol hep kanar..
ardından ıslık çalar gibi yerinde bir betimlemeye sahip sanat eseri. bazı şarkılar vardır hakkında söyleyecek söz bulamazsınız sadece dinlemek gelir içinizden, onlardan biri.
sezen aksu '88 versiyonu kalbimin fon müziği olan sanat eseri.

kısık sesli söylediği yerlerde dahi sözler ciğerinin parçalarıyla beraber sökülüp geliyor. gece mezarlıkta yürüyüp korkmuyormuş gibi, ölümle ilintili ama ferah gibi, her şey çok önce olup bitmiş ya da hiçbir şey hiç gerçekten olmamış gibi. boşluk gibi.

metin altıok'un sivas'ta katledilmesinden sonra, sezen aksu bu parçayı söylerken ağlıyor.

sabahat akkiraz muhteşem bir sese sahip olmakla birlikte bu parçadaki yorumu "kınalı kar"ı anımsatıyor. sezen aksu yorumundaki tadı daha doğrusu acıyı vermiyor.
sezen aksu nun güzel bir parçası ,
yaşar kurt da çok güzel söylemiş
http://www.youtube.com/watch?v=eX9hqu3YLnI .
Denizli ilinin Baklan ilçesine bağlı bir köy.

ilçenin tüm köyleri için:

(bkz: Baklan)
en güzel sezen akşu şarkısı. türk şiirinin doruk noktalarından biri olan metin altıok'un öndeyiş isimli şiirinin bestelenmiş hali kıyıda köşede kalmış gizli bir hazinedir adeta.
(bkz: gavatlar) *
(bkz: intihar ederken dinlenebilecek şarkılar)
Sezen Aksu'nun ve tüm zamanların en iyi şarkılarından biri.
sabahat akkiraz ın söylemediği, yüreğinden akıttığı parça...

yapma be sabahat abla bize bunu...

ağlatma ya...
homegrown istanbul albümünde mutlaka sabahat akkiraz'la erkan ogur'un düetinin dinlenmesi gereken parca. kanimca sezen aksu'dan bile güzel bir yorum katmislar.
işinin erbabı üç elin nesi var? kavaklar...
(bkz: öndeyiş)
sözlerden mi, sezen aksu'nun yürek titreten yorumundan mı yoksa sivas'ta katledilen metin altıok'dan mı oluyor bilmiyorum ama bu şarkı çok üzüyor insanı, çok.

tartışmak yersiz, aksu'nun en iyi parçası.. yazanın, besteleyenin ve söyleyenin ellerinden tek tek öpüyorum.
fazla meşhur olmamış, dillerde sakız olmamış, gizli bir hazine gibi; bulunduğunda insanı kendine kilitleyen şarkı.
şiirinin sahibine benzer şarkı, git gide benzer.
ne fazla meşhur olmuştur şiir de şair de,
ne de etkilemediği bir insan olmuştur farkına varıldığında, hikayesi öğrenildiğinde.

artık şans mı denir sadece sezen aksu'nun seslendirmiş, onno tunç'un bestelemiş olması.
böylesi usta eller işlemiş böylesi, usta bir elden yazılmış şiirin büyük hüznünü, fazla dokunulmamış.

(bkz: evde yoklar)