bugün

bilirsin seni sevmiyordur, vazgecmek unutmak istersin ama olmaz bir kere o istemese, farkina varmasa bile butun kalbin onun olmustur coktan, odulun ise aci ve uzuntudur
sevgilerin en guzeli. hic bir karsilik beklemeden, saf bir sekilde, sadece sevmek.
en uzun süren sevgi..acıtır insanı, alışırsın yokluğuyla yaşamaya, sonra o da biter, gider; beraberinde senden bişeler de götürür ama olsundur yine de güseldir..olgunlaştırır insanı çoğu zaman..
(bkz: anne sevgisi)
gerçek sevgidir.
dünyanın en iç ısıtan sevgisinin, duygusunun insanı ızdıraba götüren halidir. karşılık bekleneilesi en önemli yerde yalnız kalma hali.
karşılıksız sevgi yoktur. dünyada karışılıksız yapılamayan yegane şeylerdendir sevgi. olsa olsa karşılıksız aşktır o. annen bile seni sevmezse sende onu sevmezsin. arkadaşın seni sevmezse sende onu sevmezsin bu kadar açık.
söz konusu kadın erkek ilişkisi ise imaknsız olan önermedir. Karşılıksız hiçbirşey yoktur. sizi severse seversiniz, sevmezse de seversiniz ama sevsin diye bekleyerek seversiniz.
seveni süründürür, sevmeyeni ürkütür. sevilmeyen kişi iradesiz ve zayıf karakterliyse karalama yoluna bile gidebilir. iki taraf için de zordur.
eğer sevilen kişiye ilan-ı aşk yapılmış ve yanıt, karşılık gelmemişse oluşacak olay. gereksiz bir durumdur, diğer seçenekleri gözden geçirmek gerekir. saf ve duygusal tavırlarla davranılırsa çok üzücü bir hal alan durum.
"sen elmayı seviyorsun diye, elmanın da seni sevmesi şart mı" şeklinde ki, nazım ustanın öğretisidir.
karşılıksız sevmek aynaya bakmak gibidir...

siz onda kendinizi görürsünüz, o sizi görmez bile, halbuki o siz olduğunuz için vardır, leyla ile mecnun gibi, mecnun olmadan leyla olmaz ya hani, o hikaye...
tahir le zuhre meselesi dir.
tahir olmak da ayip degil zuhre olmak da
hatta sevda yuzunden olmek de ayip degil.
butun is tahir le zuhre olabilmekte
yani yurekte

mesela bir barikatta savasirken
mesela kuzey kutbunu kesfe giderken
mesela denerken damarlarinda bir serumu
olmek ayip olur mu

tahir olmak da ayip degil zuhre olmak da
hatta sevda yuzunden olmek de ayip degil.

seversin dunyayi doludizgin
ama o bunun farkinda degildir.
ayrilmak istemezsin dunyadan
ama o senden ayrilacak
yani sen elmayi seviyorsun diye
elmanin da seni sevmesi sart mi
yani tahir i zuhre sevmeseydi
yahut hic sevmesiydi
tahir ne kaybederdi tahir liginden

tahir olmak da ayip degil zuhre olmak da
hatta sevda yuzunden olmek de ayip degil.

nazim hikmet (1947)
en güzelidir. zira karşılık beklemediğin için, üzücü bir durumu da yoktur. çünkü karşılık beklemediğin için her türlü sonuca olur dersin müspet menfi farketmeden. sonuç almak bile belki de mutluluktur.
saf'tır o sevgi, öyle herkese bahşedemez insan. sayılıdır hayatında bu tip insanlar.
salt iyiliğe endekslidir. karşısındakinin iyiliği için tüm çekincelerini kaldırır ortadan.

dünya üzerinde eşi benzeri yoktur. özü iyilik ve saf'lıktır. en güzel yanı da budur.
hayalin peşinden gitmektir. hayatında olmayan, sana senin ona baktığın gibi bakmayan, çoğu zaman başkalarının olandır. hayaldir, yoktur. ama yine de sever insan. zaten zor olan sevmek değildir, bunu sevince anlıyorsun, zor olan sevmekten ve düşünmekten vazgeçmektir.
karşılık beklemektir. her ne kadar karşılıksız sevsekte, karşılığını göremediğimiz için acıtır insanın içini. karşılıksız sevgi, kolay değildir.
karşılıksız sevgi = evlat sevgisi gerisi her zaman ikinci planda kalır, kabul etsek de etmesek de.
beşiktaş taraftarı olarak hep söylediğimiz durumumuz. sevdamız renklere. kupa'ya, başarı'ya, futbolcu'ya değil.

(bkz: sevinmek için sevmedik)
(bkz: beşiktaşlılık)
kaldırma kuvveti olan sevgi. *