1. 1.
    bir hoşgörü dinine yakışmayacak bir anlayışın dile, yazıya dökümüdür.

    oysa aynı hoşgörü dini uygulamada gayrimüslim savaş esirleri için "müslümanlara okuma yazma öğretenleri serbest bırakan" bir öndere sahiptir.

    bu durumda da kitabın çok ciddiye alınmadığı, zaman zaman yazılı kanunların esneyebileceği sonucu çıkıyor ortaya.
    1 ... poisonx
  2. 2.
    Savaş anı için inmiş bir ayettir.
    9 -5 ... min son
  3. 3.
    Savaş alanında geçerlidir. Nefsi müdafaa için.
    10 -2 ... selia
  4. 4.
    savaş esnasında nefsi müdafaadır. yapılması gerekendir.
    7 -2 ... seruven44
  5. 5.
    Kendi verdiği canı kendi alması, gerektiği durumda cezayı kendi vermesi gereken bir yaratıcının kimin kafir olduğu hükmünü insana bırakıp, öldürmek gibi vahşice bir cezayla cezalandırma yetkisi vermesi durumu.
    Ne kadar mantıklı di mi?
    3 -2 ... dinsiz kitapsiz kafir
  6. 6.
    Umarım karşıma çıkar dediğim biri var! Karşımda şahadet getirir korkusundan ondan eminim.

    Eğer karşıma çıkar şahadet getirmez ise yapacağım eylemdir. Sözüm söz olsun.

    Ed. Dinime saldırırken ayetler ile dalga geçerken senin dinin sana benimki bana demiyorsa hakediyor demektir. Allah, kafirlerin rahat durmayacağını saldıracağını bildiği için bu ayet nazil olmuş demek ki günümüzde bu gerçeği yaşıyoruz.
    5 -4 ... desifreleyici
  7. 7.
    savaş anı için ifade edilmiştir. kafirleri dost edinmek de iyi görülmemiştir. ama ticaret ve yakın dostluk harici ilişkiler serbesttir.
    1 -3 ... sevgikelebegi
  8. 8.
    ister savaş olsun ister uzaylı istilası bir tanrının savaşmayı emretmesi mantıklı mı sizce?
    3 -1 ... ciki ciki bum bum
  9. 9.
    kafir olduğuna dair alametleri bilmediğimden varsa anlayamadığım ayetlerdendir.
    1 ... morgandexter2
  10. 10.
    Bu ayetler normal savaş halini (müdafa yada cihad) anlatmaz. Müslümanlarla asayiş (emniyet) anlaşmasını bozarak eşkıya gibi baskın yapan, cana mala ırza ve namusa kasteden ve sonra da kaçan müşriklere karşı indirilmiş bir hükümdür ki (tevbe/5) harp ile ilgili ayetlerden farklı ve haklı olarak bu eşkıyaların (tıpkı pkk gibi) yaptıklarına muadil (denk) hakettikleri şedid (çetin) cezayı işaret etmektedir. Bunu alıp normal savaş yada barış hukuku (bir 3. Sü olarak bundan farklı, diğer her ikisinde de duruma göre değişir) zamanındaki gibi lanse etmek, --mevzuyu bilmeyenler için--, ancak kasıtlı olarak konuyu çarpıtmaktır.

    --spoiler--
    Bakara Suresi 191. Ayetin Tefsiri
    وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَاَخْرِجُوهُمْ مِنْ حَيْثُ اَخْرَجُوكُمْ وَالْفِتْنَةُ اَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِۚ وَلَا تُقَاتِلُوهُمْ عِنْدَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ حَتّٰى يُقَاتِلُوكُمْ ف۪يهِۚ فَاِنْ قَاتَلُوكُمْ فَاقْتُلُوهُمْۜ كَذٰلِكَ جَزَٓاءُ الْكَافِر۪ينَ

    "(Savaşta onları) yakaladığınız yerde öldürün. Sizi çıkardıkları yerden, siz de onları çıkarın. Bufitne (savaşateşi) adam öldürmekten ağır bir suçtur. Mescid-i Haramyanında onlarla savaşmayın, kendileri savaş açarlarsa başka.E ğer savaşırlarsa, onlar ıöldürün. O kâfirlerin cezası işte böyledir."(Bakara 2/191)

    Ayette geçen "yakaladığınız yerde öldürün" emri savaş meydanında Müslümanlara karşı bire bir savaşan kimseler için geçerlidir. Nitekim ceza, suçu işleyenin yaptığının dengini kendisine tattırmakla vuku bulacaktır. Konu savaş olduğu için ayette geçen "katl" kelimesine "kital" anlamı verilmiştir. Allah-u Teala şöyle buyuruyor; "Kendini doğrulara kapatanlarla (kafirlerle) savaşta karşılaşınca boyunlarını vurun. Onları etkisiz hale getirince sıkı güvenlik çemberine alın. Sonra karşılıksız, ya da fidye alarak serbest bırakın ki savaşın ağırlığı kalmasın. Allah’ın tercihi farklı olsaydı onların hakkından kendisi gelirdi. Böyle olması, birinizi diğerinizle denemek içindir. Allah, kendi yolunda öldürülenlerin yaptıklarını karşılıksız bırakmaz."(Muhammed 47/4)

    Ayette geçen "fitne" kelimesinin kökü "fetn"dir. Kuyumcuların altını potaya koyarak yabancı maddelerden ayrıştırıp, saflaştırma işlemine denir. işte bu ayrıştırma ve saflaştırma işleminde olduğu gibi; "fitne" insanın özünü bozup bozmayacağı üzerine imtihan edilmesi demektir. "Bilin ki, mallarınız da çocuklarınız da imtihan içindir. Büyük karşılık yalnız Allah katındadır. "(Enfal 8/28) Suçu işleyenin yaptığına dengi bir ceza verilmez de, yanına kar bırakılırsa, kaynayan pota gibi bir fitne ateşi ortaya çıkacaktır. Nitekim günümüzde suç ile ceza arasındaki uyum kaybedildiğinden dolayı fitne tüm dünyayı sarmış durumdadır.

    Anlam bütünlüğünden kopartılıp, Müslümanlara saldırmayan müşriklerin öldürülmesi için delil alınan bir ayet şöyledir; "(Dört) yasak ay çıkınca o müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün. Onları yakalayın, onları kuşatın, onlar için her gözetleme yerinde oturun. Ama tevbe ederler, namaz kılarlar, zekât verirlerse yollarını açın. Allah’ın bağışlaması çok, ikramı boldur.”(Tevbe 9/1-5) Günümüzde kimi grupların islam adı altında buldukları her müşriği öldürmelerinin farz olduğunu söyleyip uygulayanlar ayetin bir kısmını ayırarak kendilerine delil alanlardır. Oysa ayette geçen müşriklerin; Hudeybiye'de peygamberimizle yaptıkları antlaşmayı bozan müşrikler olduğunu ilk ayetlerin tümünü okuyarak şu şekilde anlayabiliriz; "Antlaşma yaptığınız müşriklere, Allah ve Elçisi tarafından yapılan ilişkiyi kesme duyurusudur. Bu topraklarda dört ay daha dolaşın. Bilin ki, Allah’ı çaresiz bırakamazsınız. Ama Allah, görmezlik eden kâfirleri rezil eder. Bu büyük hac gününde Allah ve Elçisi tarafından bütün insanlara bildirilen şudur: Allah’ın o müşriklere desteği yoktur; Elçisinin de öyle. Ey müşrikler, tevbe ederseniz hayrınıza olur. Sırt çevirirseniz bilin ki, siz Allah’ı çaresiz bırakamazsınız. Görmezlik eden kâfirlere acıklı bir azabı müjdele. Bu duyuru, sizinle antlaşma yapmış ve daha sonra bir kusur işlememiş, size karşı kimseye destek vermemiş müşrikleri kapsamaz. Onlara karşı olan andınızı süresinin sonuna kadar koruyun. Allah korunanları sever. (Dört) yasak ay çıkınca o müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün. Onları yakalayın, onları kuşatın, onlar için her gözetleme yerinde oturun. Ama tevbe ederler, namaz kılarlar, zekât verirlerse yollarını açın. Allah’ın bağışlaması çok, ikramı boldur.”(Tevbe 9/1-5) Ayette geçen duyuru, haram aylarının ikincisi olan Zilhicce’de yapılmıştı. Buradaki haram aylar (el-eşhuru’l-hurum) bilinen aylar değil, ikinci âyette belirtilen dört aydır. Haram denmesi, bu süre içinde muhatapların dokunulmaz sayılmasından dolayıdır. Ayetlerde geçen cezalandırma işlenen suça denk cezadır. Peygamberimiz Mekkelilerle antlaşma yapmış, fakat onlar antlaşmayı bozmuş Medine'nin dış mahallelerine baskınlar yapmış, insanları öldürmüş ve hayvanları alıp gitmişlerdir. işte bu bozulan antlaşma sonucu ilişkilerinin kesilmesi ayette anlatılmakta ve bu suçu işleyenlerin bulunduğu yerde öldürülmeleri emredilmektedir. Aralarında antlaşmayı bozmamış olanlara bir şey yapılmayacağı, ayrıca onlarla olan müsalahaya uyulması gerektiği ayette bildirilmektedir.

    https://www.suleymaniyeva...eali.com/Sura/Comment/198
    --spoiler--

    Edit: islamın hükümleri kafirlerin ve kafir kafalıların hoşuna gitmez. Hiç dert değil. Onlara kaale alan bile yok zaten ister varsın kudursunlar ister dağılsınlar..
    3 ... gazeloglu