bugün

Yü­cel Ba­ra­ka­ziBin­gö­le AK­Pden Be­le­di­ye Baş­ka­nı se­çil­di. Be­le­di­ye baş­kan yar­dım­cı­lı­ğı­na ve be­le­di­ye baş­kan ve­kil­li­ği­ne ka­dın ge­tir­me­yi dü­şün­me­di­ği­ni açık­la­dı. Di­nen sa­kın­ca­lı­imiş!Pe­ki Sem­ra bint Nü­heyk el-Ese­diy­ye kim? Hz. Mu­ham­med dö­ne­min­de Me­di­ne­de muh­te­sip/de­net­le­yi­ci ola­rak gö­rev yap­tı.Çar­şı ve pa­zar es­na­fı­nı din ku­ral­la­rı­na gö­re de­net­le­yen Üm­mü/Ba­yan Sem­ra be­lin­de kır­baç ta­şı­yor­du. Ku­ral­la­ra uy­ma­yan­la­rı, hak­sız­lık-hır­sız­lık ya­pan­la­rı kır­baç­la ka­dın-er­kek de­me­den dö­vü­yor­du! De­mek ki, Hz. Mu­ham­med dö­ne­min­de bir ka­dın ken­di ka­ra­rı­nı alıp ken­di­si uy­gu­la­ya­bil­di. Ku­r­an-ı Ke­ri­m­de ne­re­de ge­çi­yor;ka­dın ça­lı­şa­maz ya da yö­ne­ti­ci ola­ma­zdi­ye. Yok.
Öz­be­kis­tan­lı Bu­ha­ri­nin zırvaladığı bir ha­dis­ten ne fır­tı­na­lar ko­pa­rı­lı­yor. Gü­ya; iran kis­ra­sı/kra­lı Şi­re­veyh, tah­tı­nı Bu­ran adın­da­ki kı­zı­na ve­rin­ce Hz. Mu­ham­med, mu­kad­de­ra­tı­nı bir ka­dı­nın eli­ne ve­ren mil­let fe­lah bul­maz!di­ye bu­yur­muş­tu. De­dik ya, hu­ra­fe di­n­den de­rin­dir.
Hz. Mu­ham­me­din eşi ayak­ka­bı­cıy­dı
Hz. Mu­ham­med dev­rin­de Müs­lü­man ka­dın ha­ya­tın için­dey­di. Ça­lış­ma-ti­ca­ret, si­ya­set ve sa­vaş­ta er­kek­le­rin ya­nı ba­şın­day­dı.
Hz. Mu­ham­med dö­ne­min­de er­kek­ler­le tar­tı­şa­bi­len on­la­rın yan­lış­la­rı­nı çe­kin­me­den söy­le­yen yol gös­te­ren ka­dın­lar var­dı.
Hz. Mu­ham­me­d­in ka­dın­lar­la is­ti­şa­re et­ti­ği­ni ibn Ku­tey­be kay­det­mek­te­dir. Ör­ne­ğin; Hz. Öme­r­in kı­zı Haf­sa­nın evin­de, Es­ma Bint Umeys ile tar­tış­tı­ğı­nı ve Hz. Mu­ham­me­din Üm­mü Es­ma­ya hak ver­di­ği bi­li­nir.Keza ibn Sa­d, Hz. Mu­ham­me­din eşi Se­le­me’nin ka­dın ko­nu­sun­da Hz. Ebu­be­kir ve Hz. Ömer ile tar­tış­tı­ğını yaz­dı. Ka­dın hak­la­rı ko­nu­sun­da Ay­şe ile Se­le­me­nin kat­kı­la­rı göz ar­dı edi­le­bi­lir mi?
Si­ya­si tu­tuk­lu­la­rın af­fı için ara­cı­lık ya­pan ka­dın­la­rın is­tek­le­ri­ni Hz. Mu­ham­med ye­ri­ne ge­tir­me­di mi?
Hz. Mu­ham­me­d­in ilk eşi Ha­ti­ce ti­ca­ret­le uğ­raş­ma­dı mı? Mek­ke­nin en zen­gin tüc­car­la­rın­dan bi­ri de­ğil miy­di?
Hz. Mu­ham­me­d­in eş­le­rin­den Zey­ne­pin ayak­ka­bı ya­pıp pa­zar­da sat­tı­ğı bi­lin­mi­yor mu?
Me­di­ne­de Ya­hu­di­le­re ait Kay­nu­ka Çar­şı­sı­n­da ti­ca­ret ya­pan Müs­lü­man ka­dın­lar yok muy­du? De­ri­ci­lik ya­pan Üm­mü Ray­ta­nın,za­na­atım­dan el­de et­ti­ğim ürün­le­ri sa­tı­yo­rum bu se­vap mı­dı­r; di­ye sor­ma­sı üze­ri­ne, Hz. Mu­ham­med el­bet­te se­vap­tı­r ya­nı­tı­nı ver­me­di mi?
Hz. Mu­ham­med dev­ri ka­dın­la­rının ev dı­şın­da ça­lış­tık­la­rı bi­li­ni­yor. Ör­ne­ğin, Üm­mü Mü­beş­şi­r­in ken­di­sine ait hur­ma bah­çe­si var­dı.
Üm­mü Za­fer ve Üm­mü Uma­ra gi­bi Müs­lü­man ka­dın kua­för­ler er­kek­le­rin bi­le saç­la­rı­nı ke­si­yor­lar­dı.
Üm­mü Mu­ley­ke ve Üm­mü Es­ma gü­zel ko­ku­lar sa­tan ilk Müs­lü­man par­füm­cü­le­r de­ğil miy­di?
Hz. Mu­ham­med sa­vaş­ta is­tih­ba­rat için ka­dın­la­rı gö­rev­len­dir­me­di mi? Uhud Sa­va­şın­da Hz. Mu­ham­me­d­in ha­la­sı Sa­fiy­ye gi­bi 14 Müs­lü­man ka­dın gö­rev yap­ma­dı mı? Süt tey­ze­si Üm­mü Su­leym ha­mi­le iken ka­tıl­ma­dı mı Hu­neyn Sa­va­şı­na?
Aka­be­de Ne­si­be (Üm­mü Uma­re) ko­ca­sı ve iki oğ­luy­la sa­vaş­ma­dı mı? Omzun­dan ya­ra­lan­ma­dı mı? iyi­le­şip Uhud Sa­va­şı­na ka­tı­lıp bu kez vü­cu­du­na 12 ya­ra al­ma­dı mı?Han­gi­si­ni ya­za­yım; Üm­mü Es­ma, Yer­mük Sa­va­şı­da; Üm­mü Han­sa, Ka­di­si­ye sa­va­şın­da harp et­ti. Hz. Mu­ham­me­d­in süt ha­la­sı Üm­mü Hı­ram Kıb­rı­s­a çı­kar­ma ya­pan is­lam Or­du­su için­dey­di; şe­hit düş­tü. Müs­lü­man ka­dın­lar is­lam hu­ku­ku ge­re­ği sa­vaş ga­ni­met­le­rin­den pay da al­dı­lar. Hz. Mu­ham­med, Hay­be­r­de sa­va­şan Ku­ay­be, Sah­le, Umey­ye gi­bi 20 ka­dı­na, Be­nu Ne­zar Ka­le­si ga­ni­met­le­ri­ni er­kek­ler­le eşit pay­laş­tır­dı.Es­ma bint Umeys dok­tor­luk yap­ma­dı mı? Ha­be­şis­ta­n­dan öğ­ren­di­ği ilaç­la­rı Hz. Mu­ham­me­d­e ve­re­rek iyi­leş­tir­di­ği bi­lin­mez mi? Pey­gam­be­rin öl­dü­ğü­nü mu­aye­ne et­tik­ten son­ra ilk açık­la­yan o de­ğil miy­di? Bu ka­dın düş­man­lı­ğı ne­re­den çık­tı?

Sü­mey­ye­ye ayıp

Din­ci­ler ka­dın­la­rı ne­den ­kin­ci sı­nıf var­lık­la­rola­rak gö­rü­yor?
Şu­ra­sı bir ger­çek:;Ka­dın­lar­la il­gi­li ha­dis ve ha­ber­le­ri bi­ze ak­ta­ran ra­vi, yo­rum­cu ve ya­zar­la­rın, ge­nel­de er­kek ol­ma­la­rı ve­ya ka­dın­lar ko­nu­sun­da men­fi fi­kir­le­re sa­hip bu­lun­ma­la­rı ya da için­de bu­lun­duk­la­rı şart­la­rın et­ki­si se­be­biy­le ka­dın­lar aley­hi­ne yo­rum­lar yap­tık­la­rı an­la­şı­lı­yor. Hz. Mu­ham­me­din baş­ta eş­le­ri ol­mak üze­re sa­ha­bi ka­dın­lar ha­yat­ta ol­duk­la­rı müd­det­çe bu­na kar­şı dur­muş­lar­dır. Da­ha son­ra az da ol­sa bu ka­dın­la­rın kız öğ­ren­ci­le­ri bu tu­tu­mu bir sü­re da­ha sür­dür­müş­ler­dir. Fa­kat bun­dan son­ra bu ko­nu­da bir ça­ba ol­du­ğu söy­le­ne­mez.(Asr-ı Sa­ade­t­te is­lam, c: 4 s: 367)

geri kafalı yobazlar gavur icadı bilgisayar ve internette beni eksilerlermiş yalan mı ulan yazdıklarımız.
hah gong sesi çaldı..

sözlüğü siz değerli siyaset istismarcıları ve trollere devretmekten gurur ve kıvanç duyuyoruz..
geri kafalı yobazlar gavur icadı bilgisayar ve internette beni eksilerlermiş yalan mı ulan yazdıklarımız.
bence kadınlar çalışmasınlar, ekonomiye de doğru düzgün katkıları yok zaten. anca hazır giyim sektörünü yükseltiyorlar.