bugün

kadınlarla tokalaştığında abdetslerinin bozulacağını düşünen bütün mal erkekleri potansiyel sapık, ırz düşmanı diye gözetim altına alınmasını istiyorum. el temasıyla bu hale gelenler, toplu taşıma araçlarında ki istemsiz temaslar sonucu tecavüze yeltenebilirler. bir kadının elinden tahrik olan adamın götünden kan almalılar bence. (bkz: adamın götünden kan alırlar kamil kan)
tokalaşmayla bile abdesti kaçıyorsa akıllara zarar abazandır.
(bkz: safilik)
şafi meshebine göre karşı cinsle ten teması sonucu abdest bozulur. imam Şafiî nin islam bilgisinden daha fazla islam bilgisine sahip olduğunu düşünen bir takım dalkavuklara göre hiçte mal olmayan kişilerdir. ha mal demişken içmeyin kardeşim o kadar sağa sola saldırıp duruyonuz sonra.
nasıl abdest alınacağını dahi bilmeyenlerin yapabileceği dışarıdan zorlayarak gelen tespiti muhteşemdir. bunun sebebini bilmek için önce islam ı sonra mezhebleri sonra şafiliği sonra da inanmanın ne demek olduğunu iyice kavramak gerekir. sadece kadına dokunmanın abdesti bozduğunu bilen birinin bu yorumu yapması abesle iştigaldir. bu bilgiyle ne fetva verilebilir ne de imam ya da önder olunabilir.
elhamdülillah müslümanım. başım da, beynim de açık. kuran-ı kerim'i de okudum.hiçbir yerinde kadının eline değdiğinizde abdestin bozulacağı yazmıyor. zaten abdestin hangi şartlarda bozulacağına dair tüm bilgiler mevcut. algılarım tam, aklım ve başım açık olduğu için hacılara hocalara gitmeden, amerikadan gelen seslere kulak vermeden, en ufak bir şey de "caiz midir hocam" diye akıl danışmadan, dinimin vecibelerini yerine getirmeye muktedirim çok şükür. çünkü islamın temelinde allah'la kulun arasına kimse giremez. hele kara yavşaklar, pardon kara çarşaflar asla ! başı açıkları dinsiz gibi algılayan kara beyinlere selam olsun.
kur'an-ı kerim de namaz kılın bile demezken (ayakta tutun yani ikame edin der) behey kendine aşırı güvenen deha sen namazını nasıl kılacaksın de bakalım. el cevap rasulullah efendimizden görülenler ve rivayetler ışığında eldeki hadislerin değerlendirilmesi sonucu büyük alimlerin çıkardığı dini hükümler yani bir nevi yasa kitapçığı sayesinde. hayatımızı o maddelere göre tanzim eder ona göre yaşarız burada yorum farklılıkları olabilir. mesela bu el değmesi olayını anlatayım. rasulullah efendimiz bir gün namaz kılarken mübarek annemiz peygamberimizin alnından kan geldiğini görüyor ve gidip oradaki kanı eliyle siliyor. bunun üzerine peygamber efendimiz namazını bozup tekrar abdest alarak eda ediyor. bunun ravilerle hadisini eline alan büyük mezheb alimlerinden ikisi farklı değerlendiriyor. biri annemizin eli değdiği için abdesti bozulduğunu bir diğeri ise kan aktığı için abdestinin bozulduğuna hükmediyor. olay bundan ibarettir. biraz olsun mezheblere yani itikadi noktada hiçbir farkı olmayıp sadece amellerde ufak tefek farklılıklar gösteren hak mezheblere önyargıyla yaklaşmayın bugünkü ordünaryüs profesörlere verdiğiniz saygıyı onlardan esirgemeyin mezheblerin bir zaruret olduğunu anlayacaksınız. ha yok ben kendim muamelatı çıkarabilirim bilgilerimden diyorsan hodri meydan yeni bir mezheb imamı olabilirsin Allah yolunu açık etsin.
bir de birileri abdesti kadına dokunmanın bozmayacağını iddia ediyorsa nelerin bozacağını söyleyebilmesi gerekir. hadi bakalım söylesinler de görelim. ya da onu geçtim nasıl abdest alınır onu söylesinler, bilmemeleri babında değil de nereden öğreneceklerini düşünmeleri hasebiyle soruyorum.
Tokalaşma eyleminin gerçekleştirildiği dişinin açık yahut kapalı olmasınının bir önemi yoktur. mesele namahrem olunması meselesidir. en azından (bkz: imam şafii) hazretleri böyle buyurmuş.. Bu konuda okyanus ötesi bir fetva mevzu bahis değildir.
(bkz: kıçından element uydurmak)
yuvarlak hesapla 1400 senedir islam da kabul gören 4 mezhepten en fazla mensuba sahip 2. mezhebin imamıdır bu beyanda bulunan. ve o mezhebe mensup olanların itikat anlayışı bunu gerektirmektedir.
Mevzunun çarşafa nasıl bağlandığı da anlaşılamamıştır.
(bkz: kara sensin çarşafta sana girsin) diyesi geliyor insanın.

Tanım:merak etmenin bokunun çıkması nihayetinde kendini tarikat ehli sanan şuursuzun mallaşma meyvesidir.

Edit 1:Müslüman ve Sûnni olduğunu söyleyip tefsir'i yok sayan birini kaale almak caiz değildir.
Edit 2:fetva okyanus ötesinden gelmemiştir.
Edit 3:bizzat kaba etimden uydurdum.
Edit 4: (bkz: göte giren şemsiye)
kuran'dan başka kitabı ( tüm dua ve bilgilendirici sözde hoca efendilerin yorumları ), peygamberimizden başka kimseyi kaale almıyorum. şafii değil müslümanın sünniyim. şafii mezhebiyle ilgili konuşanların iran'da hapis altına girmesini diliyorum.bir yerime girecek çarşafım olmasa da, kimin varsa ona girsin dileklerimi sunuyorum.
mezhep bilgisi olmayan kişilerin malca yargısı. bilmiyosun otur köşeye oku entryleri. yol verin liseliye kütüphaneye gidecek.
değişik imamların değişik yorumlar yaparak müslümanlığı böldüğü linkleri, yazıları, googlelamarı okuyup beynimi çürütmek, yapacağım en mantıksız eylem olacaktır. her zaman sürünün başından bir kara koyun gider. cahil topluluklar her zaman güdülmeye ihtiyaç duyar. allah'a inanmanın şekli, kuran'da ki vücudunuzu temizleyin sözünün şekli, insanlara örtünün ayetlerinin şeklini bile hocalara tarif ettirmeye gerek duyan insanlarız ne yazık ki. gerçekten yazık.
okullarda soru vardır. öğretmenler cevaplarını öğretir. soru bankalarıyla yardımcı kitaplarla da öğrenim işini hallederiz ama diploma alamayız. allah soru sormaz, kuran-ı kerim'de de soru işareti yoktur, direk anlatır. kaldı ki okullarda verilen eğitim 18 yaş altı ( çocuk ) lara verildiğinden hocaya gerek duyulması gayet normal. yoksa siz roman okuyunca başkalarına mı yorum yaptırıyorsunuz anlamak için. ya da hala cin ali serisini mi okuyorsunuz.
abdest beyinde kaçmadıkça sorun yok bence dediğim durumdur.
beyinden abdesti bozulmuş kişinin yaradanın yanında sanması kendini,gördüğü ritüel bir rüyadır.
abdestli bir elin kadına dokunması ve onun kirlenmesi,kadına yapılmış hakarettir.
kadın nedir.kadın da senin, huzruna temiz çıktıgın yaradanın bir kuludur.yaradan her kulunu temiz yaratmıştır.onu kirleten senin art niyetli baktığın kadın anlayışındır.kadını şeytan gören düşünce filizindir.diğer dünyaya göç eylediğimizde en kalabalık duruşmalarınız kadına bakış konularında olacak.ve ilk duyacağınız cümle--biz ne dedik,sen ne yaptın hacı-- olacak.
şafii olması muhtemel insandır ama mal değildir.mallığın ne olduğu ise cahilce başlık açanlara bakılarak öğrenilebilir.
önce kafalarında allah diye bir şey yaratıp sonra senin yarattığın allah benimkinden farklı diye kavga eden insanların tasası.
belki sapık değildir, kendisine öğretileni kabullenmiş biri olabilir.

şafi de olabilir. kolonya da kullanmayabilir.

belki sırf dişi olabilir diye balık veya midye yemiyordur.

belki dünyanın değişik yerlerinde boyunlarına kocaman halkalar takan ya da vücutlarına baştan aşağı dövmeler yapan veya ormandaki ruhlara tapan başka insanlar vardır.

belki değişik kültürlere karşı daha hoşgörülü olmalıyız.
"nerenle tokalaşıyorsun?" diye sorulması gereken maldır.
bu mallar şafi mezhebindeki inançlı erkeklerdir. ülkemizin daha çok doğu ve kırsal bölgelerinde görülürler.
başlığı açan canlı esasen cevabıda bilerek yada bilmeyerek vermiştir. konu fıkhi bir meseledir, şafi mezhebine göre böyledir. abdest namaz ibadeti öncesi ve devamı için bedenen ve ruhen hazırlanmadır.
tam manasıyla şafiî mezhebinin öncüsü ve müctehid imamlardan biri olan (bkz: muhammed b idris eş şafii) (bkz: imam şafii) hazretlerine yapılmış saygısızlık ötesi bir durumdur. (bkz: kınıyoruz) cahil cehaletinde zaten boğulacaktır. saplar samanlar birbirine karıştırılmış cehaletin boyutu kendini birkez daha belli etmiştir.
neyin kiminle nasıl tartışıldığı önemlidir.

böylesi canlılara cevabı hazret versin;

"delilsiz ve hüccetsiz olarak bilgi toplayan kimse gece karanlığında odun toplayana benzer; topladığı bir arkalık odunu yüklenirken bunun içinde kendisini sokacak bir yılanın bulunduğunu bilmez" (bkz: imam şafii hz)

hazretin şu dörtlüğü de yine ihtiyaç sahibine gelsin;

"hafızamın bozukluğunu (hocam) vekî'e şikayet ettim.
bana günahları terketmemi tavsiye etti.
ve bana şunu bildirdi ki; ilim bir nurdur
ve allah'ın bu nuru âsilere verilmez. "
(bkz: imam şafii hz)
bahsi geçen abdest türü boy abdesti değil, namaz kılmadan önce alınması gereken abdesttir. bunu bilmeyen cahiller abdestin bozulmasını abazanlığa bağlar. karşı cinse dokunduğunda abdestin bozulduğunu bilen insanın azgın bir abazan olduğunu düşünmek, işte asıl mallık budur.

kadınla tokalaştığında abdesti bozulan kişiyle dalga geçen maldan daha zeki ve daha az abazan olduğuna emin olduğum kişidir.
Şafi meshebine göre doğru bi kavramdır. kızı, karısı yahut annesi haricinde ki kadına dokunduğunda abdest'ini tazelemesi gerekir.
insanları yaftalamadan önce onun inandığı $eyi bi ara$tır sonra laf söyle. yoksa itin pe$inden ayırtmazlar insanı.
(bkz: kadınla tokalaştığında abdesti kaçtığını sanan nal)
(bkz: yaran yanlış okumalar)
(bkz: üst komşu)**
bazı ahmakların farklı mezheplerde yorum farklarını bilmeden kendisi hakkında atıp tuttuğu normal bi şafidir.
güncel Önemli Başlıklar