bugün

allah'ın ne dediğini anlamaktan aciz insan sözüdür. "tanrı" senin kafandaki saçmalıklara göre kural koymaz güzelim. onun kuralları vardır, biz ona inanıyorsak kurallarına da boyun eğeriz.
sen şimdi kafana göre takıl, başka tanrı bul kendine. yüzlerce yıldır sen gibi bir aklı evvel çıksa da aydınlansak diye bekliyorduk.
(bkz: fare dağa küsmüş dağın haberi olmamış)
bu cümleyi söyleyene şu soru sorulması gereklidir ki (bkz: iki loptan oluşan uzuvlar)*dan birisi olsun; kıçını aç deseydi neyin olurdu pezevengin mi tanrın mı?
hatta bu cümleyi kuran kişi çok tanrılı döneme geçsin orada kafasına göre tanrı diyebileceği bir put veya şişme bişeyler bulabilir. olmadı helvadan kendi bişeyler yapsın beğenmezse bu cümlede olduğu gibi sıçmaya devam etsin.
(bkz: bana bağıran öğretmen benim öğretmenim olamaz)
sebebi çok mantıklı olmasa da sonunda doğru sonuca ulaşmış kişi sözü.

o tanrı daha neler diyor neler.

mesela allah diyor ki namaz günde 50 kere, muhammed diyor ki olmaz çok dedin. 5'te anlaşıyorlar en son. hesap bilmeyen tanrı benim tanrım olamaz.

(bkz: hz muhammed in allah la namaz pazarlığı yapması)

sonra mesela aynı tanrı kitabında diyor ki muhammed isterse hangi eşiyle yatacağının sırasını değiştirebilir. kutsal kitapta diyor bunu. adamın cinsel hayatıyla ilgili vahiy gönderen tanrı benim tanrım olamaz.

diyor tanrı günah işleme, sevap işle cennete git. buraya kadar tamam. ama diyor ki ne kadar iyilik yaparsan yap, bana eş bulursan seni cennete almam. hataya hatayla karşılık veren tanrı benim tanrım olamaz.
(bkz: beyin osurması)
"hani allah yok ki ben neden görmüyorum" diyen insan beynine ait olabilecek olan söylemdir.Doğru olanı "allaha inanıyorum ama aynı allaha inandığımızı düşünmüyorum" olmalıdır.
zaten onu tanrı demez, dememiştir; kraldan cok kralcılar der.. ya da onların şeyhleri... o yüzden rahat olunuz. tanri yobaz değildir, hoşgörülüdür.
bak şimdi tanrı'yı çok üzdün şampiyon.
format dışı olacak ama; inan bana, kati suretle sana ihtiyacı yoktur...
o zaman çok tanrılı dinlerde her mesleğin bir tanrısı olduğu gibi her görüşün de bir tanrısı olsun. herkes kendi inançlarına uygun olan tanrıyı seçsin. (bkz: saçmalık) ayrıca din konusunda ihtisasım yok ama bazı din alimleri kur'an'da kadınların saçlarının kapatılması emrinin yer almadığını söylüyor. belki yorumlamayla alakalıdır.
keyfin bilir diye karşılık verilebilecek cümle. meseleye çok yanlış zaviyeden bakıldığı net olduğu için belki doğrusunu anlatmak adına bir girişimde bulunulabilir ancak o kadar. kişinin başını örtmeyeceği için cehennemde azap göreceği argümanı ile bu emir ne kadar yanlış mecralara çekildiyse, ''allahın da umrundaydı, sen kimsin'' gibi cevaplarla da üzerine düşen vazife hakkıyla ifa edilmemiş olur. kaldı ki; bu mesele daha başlangıç noktasında yapılmadığı takdirde sonunun cehennem olduğu sanrısıyla yolundan saptırılmıştır. işin muhabbet kısmını atlayarak sadece azaptan bahsetmek en hafifinden eblehliktir.
"kadına başını ört diyen tanrı benim tanrım olamaz" diyen kul benim kulum olamaz diyerek hemen cezalandırmayan, yanlışından vazgeçmesi için kuluna zaman tanıyan tanrının kuluna ait sözdür (bkz: el-halîk).
bir zavallının feryadı.dost tavsiyesi;helvadan tanrı yap acıkınca yersin.
- kadına başını ört diyen tanrı benim tanrım olamaz diyorum.
- tamamen senin tercihin dostum, ama gel bir de şöyle bakalım şu baş! örtüsü işine;

ayetin orjinalinde geçmeyen bir kelime 1400 yıldır insanların tartışma konusu olmuş.
nasıl yani değil mi?
şöyle;

vle yadribne bi humurihinne ala cüyubihinne...

hımar: tekil anlamıyla örtü, perde
humur ise hımarın çoğulu.

ceyb: tekil anlamıyla göğüs kısmındaki açık, sine, kalp.
cüyub ise ceybin çoğulu.

ilginç olan şey ise ayette res yani baş kelimesini kullanmıyor allah.

bize rehber olarak kuran yeter diyorduk değil mi?

o halde örtülecek yer kadının memeleridir. gayet net. tartışma götürmeyecek kadar gerçek.

orjinal ayeti bir kez daha parçalarına bölerek okuyalım;

ve çeksinler/koysunlar/vursunlar (velyadribne) örtülerini (bihumurihinne) üzerine (ala)
göğüsleri (cüyubihinne)...

son;

ve örtülerini göğüslerinin üzerine çeksinler...


baş örtüsü olarak anlayan var ise hala diyorum ki tercih ve idrak sizin. buyrun devam edin.
bunu diyene bakalım müminler neler demiş:

* gözüyle görmediği için inanmıyor*
* götünü aç dese mi iman edecektin
* hap almıştır ya da sarhoştur

şimdi bu zat,

"savunucuları çirkeflik yapan tanrı, benim tanrım olamaz" derse hiç şaşırmam. desteklerim bile.
çok doğru bi tespittir.ama üzülme tanrı kaynıyo zaten sen kendine uygun,oranı buranı aç diyen bi tanrı buluver.tanrıyla fikirlerinin uyusması önemli nitekim..
onu diyen tanrı değil allah'tır. önce bunu çöz sonra başını çözersin demek istiyorum. hoş tanrılar edinmişsin kendine ne desek boş.

zaten buna inanılmıyorsa tartışmaya da gerek yoktur. senin tanrın değilse değildir.
* çevresine zarar vermeyen hiçbir şey yasaklanamaz.

* bir kadının başını açmasının kimseye zararı yoktur.

* zararsız bir eylemi yasaklayan tanrı, uydurmadır.

diye düşünen insandır. yani tutup da "aman ben götümü açayım" diye debelenmiyordur. başını örtmeyen herkesin götünü açtığını iddia edene kendi allahı akıl fikir ihsan etsin.

(bkz: lafı götünden anlamak)
fazla alkol alıp kendinden geçmiş şahsiyettir. e şişe de durduğu gibi durmuyo tabi.

ya da öte dünya'ya geçerken şu diyaloğu yaşayayabilecek olan iki kafadar olabilir.
+abi hani başını ört demezdi senin tanrın, hanımın da durduk yerde başını yaktık.
-olum bi saniye ya bi yanlışlık var kesin dur ben konuşacam şimdi.
+hadi konuş bakalım.
(5 dk. sonra)
+nooldu abi hallettin mi?
-olum sıcaktan yanaşılmıyo ki yanına!
+abi yaktın bizi.
-naapalım olum "yananı görür allah" diyolardı birde belki birşey olmaz.
+abi hani tanrıydı allah ta nerden çıktı şimdi?
-şşş çaktırma.
+hay ben sana uyan aklımın ta ...

yazıktır yazık. aklınızı başınıza devşirin!
ister inan ister inanma, inancı olan insanlar üzerine baskı kurma yeter.
(bkz: senin dinin sana benim dinim bana)
sen de o zaman aramaya inanırsın.
bir tanrı olarak arama.
(bkz: aramaya inanmak)

he son sözü de şöyle koyarım ki; (bkz: lekum dinikum veliye din)
"onlara deyiniz ki; sizin dininiz size benim dinim banadır"
sen şimdi benim dinim bananadır diye anlarsın bunu da, olduk mu muz tarikatı.
neyse sen gene de devam et
aramaya inan.
o zaman; tanrılar çıldırmış olmalı
yanlış bir ifadedir. çünkü kadına başını ört(türban ile) diyen bir tanrı yoktur. ayrıca benzer ifadenin tanrı tarafından söylenişi için; (bkz: kadına başını ört diyen kul benim kulum olamaz)
öldüğünde gerçekleri anlayacak olan, ama kendisi için çok geç olacak olan bir vatandaşımızn açtığı başlıktır.
allah'ın mahiyetini bilmeyen ve allah'ı anlamamış olan bir insandan başka birinin söylemeye cesaret edemeyeceği bir sözdür.
cumhur başkanına "bana şuradan bir çay kap gel" demekten milyon kat daha düşüncesizce ve haddini bilmeyerek söylenen bir sözdür.
aynı allah senin rızkını hala veriyorsa esas büyüklüğünü burada göstermiştir zaten.
edit:"allah o tanrının belasını versin" necip fazıl kısakürek.
buram buram demagoji kokan bir ifadedir.
güncel Önemli Başlıklar