bugün

yukarılarda bir yerlerde de kadınların fazla sevilmediğini gösteren hadisedir.
tanrının kadın olduğunun göstergesidir. erkek olsa bu kadar erkekle ne işi olurdu. yanlış olmasın hani.

(bkz: peygamberiye)
mantıklı olarak düşünürsek kadınların sözünün erkekler kadar geçmeyeceğinden ortaya çıkmış durumdur diyebiliriz. tabi tamamen sallıyorum ve bir doğruluk taşımıyor.
belki de tanrının gerek duymamasındandır.

kadın zaten annelik olayı ile kutsal bir anlam kazanıyor. ekstra bonus bir de peygamber olmalarına gerek görülmemiş olabilir.
kısa bir araştırma ile cevabı bulunabilir.

--spoiler--
Kadının mizacı, peygamberlik vazifesine uygun değildir

Peygamberlik vazifesinin gayet ağır şartları vardır. Kadın ise yaratılış ve huy itibariyle bu ağır görevin sorumluğunu taşımaya elverişli değildir.

Gerçi Allah u Teâlâ dilerse bir kadına da o gücü ve tahammülü ihsan edip sonra da ona peygamberlik verebilir. Fakat bu, onun yaratılışını ve mizacını bir erkek mizacına dönüştürmek demek olur. Binaenaleyh insanlar içinde peygamberlik göreviyle görevlendirilecek kimselerin de sıradan erkeklerden değil, onlar arasında en seçkin, en iradeli ve en güçlü kimselerden seçilmiş olması da ilâhî hikmet icabıdır.
(Elmalılı Hamdi Yazır Tefsiri)

Kadının biyolojik yapısı, peygamberlik vazifesine uygun değildir.

Kadının biyolojik yapısı da bu ağır vazifeyi yüklenmeye uygun değildir. Kadınların ayın belli günlerinde ibadete mani hallerinin olması ve çocuk sahibi olmaları gibi peygamberlik vazifesini yapmaya mani durumları vardır. Bu sebeple ümmetlerine hem imam, hem önder, hem de yeri geldiğinde kumandanlık vazifesi yapan peygamberlerin kadın olması elbette düşünülemez.

imam-ı Eşari'ye göre Allah, kadınlardan "Resul" göndermemiş fakat "Nebi" göndermiştir.

Resul; yeni bir kitap ve yeni bir şeriat ile bir ümmete veya bütün beşeriyete Allah tarafından Peygamber olarak gönderilmiş olan zattır.

Nebi ise; yeni bir kitap ve şeriatla gelmeyip kendinden evvelki Resulün getirdiği kitap ve şeriatı devam ettiren Peygamberdir.

Allah kadınlardan resul göndermemiştir. Fakat kadın olmak vahye engel bir hal değildir. Nitekim Cenab-ı Hakk bazı müstesna hanımlara vahiy göndererek nübüvvet vazifesi vermiştir.

imam-ı Eşari'ye göre kadınlardan altı tane "nebiye" gönderilmiştir. Bunlar:
Hz. Meryem, Hz. Asiye, Hz. Havva, Hz. Sare, Hz. Musa'nın annesi, Hz. Hâcer!dir.
(Zebidi, Tecridi Sarih Tercümesi ve Şerhi)

Kadınların cazibedar güzellikleri, elçilik vazifesinin mahiyet ve neticesine manidir.

Cenab-ı Hakk erkeği celalî, kadını cemalî sıfatlarıyla donatmıştır. Ve insanda yaratılış icabı güzele perestiş (tapma) derecesinde bir muhabbet bulunuyor. Cemalî saıfatların üzerlerinde görünmesiyle cazibedar yaratılmış kadınlara karşı -oluşabilecek- perestiş derecesindeki muhabbet, Allah ile kullar arasında elçilik demek olan peygamberliğin mahiyet ve ulviyetine münasip düşmeyecektir. Nitekim tarih boyunca birçok kadın tanrıçaların ortaya çıkmasının sebebi kadındaki bu fıtri cazibedir.

Bütün bunlar göz önünde bulundurulduğunda, Cenab-ı Hakk'ın kadın peygamber göndermemesinde ne kadar büyük hikmetler olduğu anlaşılır.

--spoiler-- **
hepimiz biliriz. peygamberler değişik insanlar. diyelim bir peygamber erkekse onun takımları olduğu için rahatça uçuşlarından sonra iniş yapabilir. ama kadın nasıl yapsın be abi? asfalta mı sürtsün?
tanrı'nın işi.
(bkz: dünyadaki ataerkillik saçmalığı)
erkek islam alimleri tarafından tamamen saçma birşeyi topluma inandırmak için kılıf uydurarak oluşmuş durumdur. neden peygamberler hep erkek olur? çünkü erkek güçlüdür, peygamberlik ağırdır, duygusuz bir meslektir, kumandanlık gerekir.

şimdi; kadının güçsüz olduğunu(biyolojik ya da psikolojik) ağır bir mesleği kaldıramayacağını kadının duygusuz bir meslek olan peygamberliği sırf duyguları için icra edemeyeceğini savaşamayacağını erkeklere imamlık edemeyeceğini kim kanıtlayabilir?

bu erkek islam alimleri daha o zaman da kadını nasıl anlamışlardır? o zaman bizim bu erkeklerimiz salak mı ki hala bir kadını anlamak için kafa patlatıyor?

kadınlar güçlüdür, ağır görevleri yapabilecek her durumda her şeyin üstesinden kalkabilecek kadar güçlüdür. kadının duygulu olduğu da yalan. çoğu kadın duygusuzdur kardeşim. duygulu kadın istisnaen vardır.

tarihte savaşçı kadınların(amazon) olduğunu bilmesem kumandanlık zırvasına da inanacağım ama o da tutmadı.

ee tamam bu nedenler tutmadı! peki bu peygamberler neden erkek? erkek allah ın gözünde gerçekten üstün mü? yoksa peygamber denilen meslek türü yok mu?
(bkz: hiç zenci peygamber olmaması)
derin mevzu vesselam...

şimdi, peygamberliğin anavatanı arabistan'a baktığımızda siyasi entrikalarla örülmüş topraklara erkeklerin egemenliği sözkonusu. ve araplar vahşi, arsiz, cüretkar. bir kadın cıkıpta,
-beyler, yeni peygamberiniz karşınızda hayde namaza, deseyidi eminim ki, (bileğine sağlam bu kadın zeyna olsa dahi) sözünü tamamlamadan ya kellesi ucurulurdu yada tecavüze ugrardı.

neden budur işte. gördünüz mü ırz, namus yine devrede...
ilkçağın erkek egemen yapısını özetleyen durum.
doğal bir olaydır erkek sistem kurar, kadın ilişki olay budur yani.
ilk toplum yapılarının anaerkil olduğu türk ırkı için şaşılması gereken durumdur.
HZ HAVVA PEYGAMBER DEĞiLMiŞ DEMEKKi.
olayı günümüz şartlarında değerlendirenler tarafından olumsuz bakılacak durum. zaten peygamberler döneminde kadınlar üniversitelerden mezun olup üstüne yüksek lisans katıyor sürekli.

ulan son peygamber hz. muhammed döneminde kız çocukları diri diri toprağa gömülüyordu hiç okuyup hatırlayan var mı? hz. ömer kendi öz kızını diri diri toprağa gömmüştü hani okuyanlar varsa? şimdi sen öyle bir coğrafyada tut kadın peygamber olmasını bekle. inanmamanı anlarım da tutup üstüne saçmalamak, konuşup gülünecek mevzu bile değil yanarım ona.
biyolojik faktörleri düşünüpte yorum yapılması gereken durum. bir kadın her gün ibadet yaptıramayabilir.
128.000 peygamberden bahsediyoruz,kuranı kerim'de kadın peygamberler olduğundan bahsetmez fakat 28 peygamber ismi hariç diğer peygamberlerde dillendirilmez,çeşitli tasavvuf düşüncelerine göre (bkz: eşarilik) kadın nebilerin varlığından söz edilmektedir.her kavime nebi geldiği düşünülürse anaerkil kabilelere dahi nebi gelmiştir anlamı çıkmaktadır.bu nedenle kadın nebi yoktur diyemez kimse çin'den peygamber çıkmadı demek gibi olur ki manevi iklime aykırıdır.
(bkz: doğrudan kadınlara seslenen ayet olmaması)
ne hadis-i şeriflerde ne de kur'an-ı kerim'de kadın peygamber "olmadığına" dair bir ibare geçmemekle beraber, "olduğuna" dair bir ibare de bulunmamaktadır. dolayısıyla bize bildirilenlerin erkek olmalarından hareketle ne kadın peygamber olmadığı ne de olduğu sonucuna varamayız.
zaten insanların yaratılması konusundada tüm konuyu adem adlı erkek etrafında çevirip onun yaratılışını betimleyip, havva yı ise sadece şeytanın kandırdığı ve elma alan bir dişi olarak anlatan bir inançtan başka bir şey beklenemezdi.

ataerkil düşünce ile oluşturulmuş olduğu belli olan bir kavramı neden savunurlar o da merak konusu.
günümüzde kadının fazlaca sahneye çıkmasıyla, akla gelebilecek konulardan biridir. kadının her yerde, her alanda erkekle yarışır hale gelmesinden mütevellit, peygamberlik konusunda da sorgulanması şaşırtmamakla birlikte, kadın peygamber olup olmamasının sanıldığı kadar bir önemi olmasa gerektir.
islamiyet'te kadına verilen önemin altının çizildiği yüzlerce hadis, ayet vardır. ama anlamak, görmek istemeyene birşey ifade etmez. yarım bilgilerle büyük olgular hakkında peşinhükümlü olup, dar çerçevelerinden çıkarımlar yapmak saflara, enayilere yakışır zaten...

(bkz: sucker love is heavensent)
eğer kadın peygamber olsaydı, sırf erkekler ona kadın diye inanırlardı. abaza her devirde abaza kardeşim. 2 bin sene öncede abaza vardı, şimdide var. nasıl ki, halı saha maçı esnasında tribünlerde bir kız var iken, erkek kişi performansının doruk noktalarına varmak için çabalarsa, kadın peygamber olduğunda da sırf kadının gözüne girebilmek için ''he evet tanrı var süper'' diye uğraşan erkekler olurdu.
tanrı'nın bütün zor işleri erkeklere verip, cinsiyet ayrımı yaptığınında göstergesi olabilir. günümüze gelelim (come) bütün kolay işleri bayanlar, bütün zor işleri erkekler yapıyor.
güncel Önemli Başlıklar