1. 1.
    benim bildiğim Kur'an'ın tanrısı zaten 7.gunden beri arş da sırt üstü yatıp bacak bacak üstüne atmış oturmaktadır.
    yani evi orasıdır diyebiliriz hadislere göre.
    bkz. kaynak .
    Müslim,es Sahih Kitabul Libas.
    ayrıca bu durumda kabe de Allah'ın evi değil müslümanların dayatmasıdır.
    3 -2 ... chocolatefish
  2. 2.
    Kabe orjinalinde putların evi olduğu için putların güçleri birleştirilerek oluşturulan allaha kalmıştır. Defalarca sel baskınlarıyla depremlerle vs. Yıkılan kabe nasıl kainatı yaratabilen allahın evi olurmuş komik.
    2 ... ebu zindik
  3. 3.
    Bir zamanlar Kâbe'nin yerini ibrahim'e şu şekilde hazırlamıştık: Sakın bana hiçbir şeyi ortak koşma; tavaf edenler, orada (kıyama) duranlar, ruku edenler ve secdeye varanlar için EViMi tertemiz et" (Hac Suresi 26)

    Ayetten de anlaşılacağı gibi Beytullah Allah için ibadete mahsus hane demektir Bu sebeple sadece Kabe için değil; Allah için ibadete mahsus olan tüm camiler ve mescitler için aynı tanımlama kullanılır Allah'ın evi tabiriyle Camilerde Allah için olmayan hiçbirşeyin yapılamayacağı; sadece Allah için ibadete mahsus olması gerektiği vurgulanmıştır "Evimi tertemiz et" ifadesiyle de Allah için olunan yerin maddi ve manevi kirlerden arındırılması emredilmiştir
    Allah'ın evi ifadesinin Kabe için hususi olarak kullanılması ise onun diğer mescidlerden üstünlüğündendir Çünkü Kâbe, Yüce Allah'ın Hz ibrahim'e, binanın duvarlarını yükseltmesini; tavaf edenlere, itikafa girenlere, rükû edenlere ve secde edenlere tahsis etmesini emrettiği ve mübarek kılmak suretiyle alemlere hidayet kaynağı kıldığı günden itibaren yeryüzünde ibadet için kurulan ve sırf ibadete tahsis edilen ilk evdir Yoksa buradan Kabe'nin haşa Allah'ın ikamet ettiği bir yer olduğu anlamını çıkarmak doğru değildir Nitekim Kuran'da "Allah'ın Eli", "Allah'ın Kürsüsü" gibi tanımlamalar hep Kuran'ın ve islamın temel yapısına uygun olarak Allah'ın eksiksiz sıfatlarına bir temsil anlamında kullanılır
    Kabe aynı zamanda bir semboldür insanda Allah'ın anıldığı yer olan kalb gibidir Hadis-i Kudside;
    "Beni yerim göğüm almaz ancak mümin kulumun kalbi alır, ben hiç bir mekana sığmam ancak mümin kulumun kalbine sığarım" Buyurulmuştur
    Hadisten anlaşılacağı gibi Allah'ın mümin kulunun kalbine sığması mekansal bir hadise değildir Nitekim Müminin kalbi mekan değil, bir tecelligahtır. Kırk Hadis (imam Nevevi)

    Bence gayet anlaşılır bir aciklama.
    ... gogocu
  4. 4.
    Beytullah mescidlere verilen bir isim. içinde Allah'ın anılması için bina edilen her yapı aslında Allah'ın evidir. Bu tarz bir yapı Mescid'il Haram da.
    1 ... ahmet can zehir