1. 1.
    islam dininin emirleri doğrultusunda, peygamber efendimizin de yaşantısı, hadislerinden yola çıkılarak ve de günümüz biliminin de desteği ile her müslümannın elinden geldiğince uygulaması gereken tavsiye.

    18 yaşından sonra bir kız şeytanın ağına düşmeye başlar, çünkü ailesinden soğur, şehveti duygulara kapılır, yaratılışı öyledir. çağındaki şeytani işler ne ise onlara yönelir. mesela günümüzdeki iğrençlikler. partiler, gezmeler, sözlükte erkeklerle sırnaşmalar, zirvelere katılmalar vesselam. yahu ne işin var senin oralarda, amacın belli, allah muhafaza.

    derin derin izahata gerek yoktur, savunma her ihtimalde saçmalığa çıkar. islam ne buyuruyorsa o. tüm gelişim ele alındığında kızların 18 yaşından sonra artık bir kocaya varması gerektiğini anlıyoruz.

    zaten 18 yaşını geçip de evlenmeyen kızların durumu ortadadır. bu çok açık, hergün günaha meyil, yazık. oysa evlenseler, kocalarının yanında, kafaları rahat olur, sorumlulukları olur. erkek ortamlarında sırnaşıp dünyasını ve ahiretini kaybetmez.

    ee tabi acele etmek lazım ama öyle herkese de vermemeli kızlarımızı. beş vakit, oruçlu yani namuslu müslümanlara verilmeli.

    zaten şimdiki kızlar 30'una geliyor evleniyor, bilimsel izahat yapmayacağım dedim ama dayanamayacağım. kaliteli foliküller gitgide azalıyor, kötü. şimdi bilimsel izahata gerek yok, islam öyle buyuruyor ama artislik yapıp bilimsel değil diyen varsa da açıklamasını yaparız, o da o çok güvendiği bilimin islam'ın nasıl bir kölesi, onaylayanı olduğunu görecektir, sosyolojik, psikolojik ve biyolojik. evet, aslında herkes özellikle işin sosyolojik ve psikolojik durumundan haberdar, ama allah'a şirk koşarlar, saçma sapan şeyler söylerler, yahu sanki savunduğunuz saçmalıklardan biz haberdar değiliz. ben senin bildiğin şeyleri biliyorum ama sen benimkileri bilmiyorsun bilsen bile kalbin mühürlü, şeytanın eğlencesi olmuşsun ama söylemek de bizim görevimiz.
    15 -60 ... drnirvana
  2. 2.
    25 *yaşındaki bazı yazarların gücüne giden önerme.
    15 -6 ... karin
  3. 3.
    eline kız değmemişin fantezisi.
    20 -4 ... bl
  4. 4.
    (bkz: pedofili)
    11 -1 ... luke skywalker
  5. 5.
    yaşının gençliğinden dolayı sevdiği kızı alamamış buna bağlı olarak kendini dine vermiş, fenafillaha ermiş insan söylemi.
    6 -1 ... irishstorm
  6. 6.
    (bkz: sübyancı)
    8 ... derindusunur
  7. 7.
    "ben gari isterem babo" cümlesini ,dolaylı yoldan söylemeye yarayan cümledir. söyleyen bünye tez vakit baş göz edilmelidir.
    9 -1 ... yamuq
  8. 8.
    kızların bir gözü açıldı mı bir daha evlenmesi zor olur. 18 yaşından sonrada iyice kendilerini geliştirip akıllanırlarsa o zaman erkeklerin vay haline.. diye düşünen tutucu, saçmalık taraftarı topluluğun düşüncesi olabilir.
    6 ... kursunkalem
  9. 9.
    çocuk pornosunun hızla yayıldığı bir ülkede olağan ama bir o kadar da iğrenç bir cümle.

    everelim 18 yaşından önce. tabi şimdilik resmi nikah mümkün olmadığı için çağırın imam efendiyi. tabi bu kızımızın artık evle ilgilenmesi lazım. okumak falan da neymiş. zaten üniversiteler de paralı olsun diyor sayın yök. otur evde. mesela çocuk bak. çocuk yaşta. daha (afedersiniz) adet görmek ne demekmiş yeni öğrenmişken, nurtopu gibi bir evlat. hayırlı olsun. tabi cocuk olunca para yetmiyor. sen de işe gir. tabiki asgari ücret. hem de 16 ytl zamlı. ek mesailer falan filan, koştur eve gel. yemek falan. hareketli bir hayatın oldu daha ne istiyorsun.
    12 -2 ... mr crowley
  10. 10.
    çağa göre herşeyin ne kadar değişiklik gösterdiğini düşünen birisi için üzerinde bir daha düşünülmesi gereken önerme. hz. peygamber zamanını düşünürsek bırakın kadınları erkekler için bile bir 8 yıllık eğitim, onun ardından gelen bir lise, bir üniversite eğitimi yok. uyum sağlanması gereken büyük bir metropol yaşam yok, kariyer yok, toplumlar genelde tarım toplumu, aile kavramı son derece basit, aile içi görevler kesin hatlarla birbirinden ayrılmış, toplumda tam anlamıyla bir denge var. karmaşadan uzak, basit bir hayattan bahsediyoruz ve bu hayat içinde insanları evlilikten alıkoyabilecek hiçbir şey yok. böyle bir toplumda 13-14 yaşları normal evlenme yaşıdır, bu sadece arabistan'da değil kuzey avrupa'dan çin'e kadar böyledir dünyada o dönemlerde. insanın ortalama yaşam yılı ortalamasının da son derece düşük olduğu o dönemlerde çok normaldir insanların bugüne göre erken yaşlarda evlendirilmeleri, hele de kültürel faktörleri de eklersek buna.

    ama günümüz öyle değil, hz peygamber'in her sözünü söz olduğu şekliyle değil mantığıyla kavramaya çalışsak, hani örneğin misvak sünnetinin aslında günümüzdeki gelişmiş diş fırçalama sistemlerine tekabül ettiğini görüp, o dönemde fırça diye birşey olmadığını düşünüp yorumumuzu da buna göre yapıp misvak kullanmak yerine (ya da bunun yanında olsa daha güzel olur) diş fırçası kullansak bütün müslümanlar olarak. kısa ve kestirme yola da sapmadan kızlarımıza gerekli eğitim ve özeni göstererek onları hayata hazırlasak, onları 18 yaşından önce başımızdan atıp sorumluluktan kurtulmak gibi değil de, günümüzdeki karmaşık hayatı onlara göstererek, onları hem hayat hem de din yönünden geliştirsek fena mı olur? peygamberimiz bize kızlarımızın namusunu koruma yollarını gözetmemiz gerektiğini söylemiştir, 18 yaşından önce evlendiriniz demek, evlilik çağı geçmeden evlendiriniz demektir ve günümüzün evlilik çağı da 13-14 değildir. bir evi çekip çevirmek, annelik etmek o zamanlardaki kadar kolay değildir artık. bunları da hesaba katmayı öğrenirsek hadis yorumlamak asıl nasıl olur sorusuna cevap bulabiliriz diye düşünmelidir akıllı mümin.
    19 -4 ... westphalia