bu konuda fikrin mi var? buraya entry ekle. üye ol
  1. 1.
    siyah bir fon... bir silah... tek el ateş... ve son... * *
    3 -4 ... nickless cage
  2. 2.
    adam gece yarısı yürüyor... adamın elinde sigara... ve adam düşünceli... adam sigarayı bitiriyor, atıyor yanından geçtiği bir bahçeye... sigara çok güzel bir çiçeğin üstüne düşüp, bir iz bırakıyor onda... adam farkına varmadan hiç bunun, yürüyor yürüyor... karanlıkta kayboluyor...
    son
    4 -2 ... sesli
  3. 3.
    karanlığın esaretinde bir hücre... hücrede keskin amonyak kokusu ve genç adamın bedeninden sızan kanın ıslaklığı...
    yüzükoyun yerde... uzun, derin kırbaç izleri ve artık tanınamayacak bir surat...
    genç dirseklerini kırarak yere baskı uygular ve dizlerinin üstüne kalkar...
    doğrulup ayaklarını yere sürerek kenara çekilir ve sırtı soğuk duvara gelecek şekilde çömelir. ağlamaya başlar... sesi gittikçe gürleşerek ağlar...
    'artık dayanamıyorum. ' diye haykırır. sesi hücrelerin bulunduğu koridorda yankılanır.
    ağlamaklı sesi yavaş yavaş bir kahkahaya dönüşür...
    birden ayağı fırlar ve kahkahasını kesmeden zorla seçebildiği karşı duvara doğru koşar ve yere yığılır. bu sefer biraz daha zorlanarak ayağa kalkar yavaşça... ve bu sefer diğer duvara doğru atılır.
    tekrar yığılır ve tekrar koşar... tekrar ve tekrar...
    sonunda bir daha doğrulmamak üzere yer yıkılır ve artık o özgürdür...
    ... zican adam
  4. 4.
    sanıldığının aksine uzum metraj film senaryolarından bile daha zor olan şeydir.
    çünkü, uzun metaj film yazarları bu işten para alırlar ve bolca zamanları vardır genelde. profesyoneldirler. düşünürler yazarlar. çok saçma bir konuyu bile allayıp pullayıp, üzerine etkileyici replikleri de ekleyerek süper bir film senaryosuna dönüştürebilirler. sıkıcı yada yaratıcılıktan uzak bir sahneyi ardından gelen diğer sahnelerle zenginleştirebilir, hatta kötü olan birçok yerini bir iki sahneyle kapatabilirler.
    kısa filimde ise olay çok risklidir. senaryo ve replikler oldukça kısıtlı olduğundan en ufak bi hata zort diye gözümüze girer. hayalgücünüz çok geniş olsa bile, senaryo yazmaya başladığınızda o kadar çok seçenek gelir ki beyninize, seçmekte zorlanırsınız. iki fikri aynı anda bir filimde genelde kullanamazsınız çünkü süre yetersizdir. ayrıca kısa filimle uğraşanlar profesyonel olmadıklarından bu iş için para ve zaman bulmada sıkıntılılardır.
    bütün bu öğeler kısa filim çekmek daha zordur demek değil. ama kısa filimler ki özellikle senaryosu, sanıldığından çok daha ciddi bir uğraştır.
    ... devilscry
  5. 5.
    yazılması zor senaryolardır. önemli olan kurguyu çok iyi yapabilmektir. kafadakiler kağıda tam anlamıyla ulaşmalı kameraya da yansıması açıklayıcı olmalıdır.
    ... viva la fidel
  6. 6.
    çoğu insanın uzun metraj sekanslarını kısa film senaryosu diye nitelendirmesi sonucu safkanına zor rastlanan senaryo türü.

    oysa ki kısa film senaryosu uzun metrajdan tamamen farklıdır. nedensellik içinde olması gerekmez. başı sonu açık olabilir. filmi jüriye ya da yapımcılara satmak gibi bir niyet yoksa tamamen kişisel bile olabilir. ve bu yüzden güzeldir.
    1 ... amoresperros
  7. 7.
    yüzünü görmediğimiz fakat bedeninden anladığımız bir kadın, kadın olduğunu.

    leğen kemiği üzerinde, iyileşmeye yüz tutmuş irice bir yaranın kabuğunu kanırtıyordur,

    koparır sonunda,

    kabuğun ten den en zor ayrıldığı nokta dan koyu kırmızı bir leke büyürken,

    bir tekila bardağının içine atar kadın kabuğu.

    sonra tuz, sonra atış, tuz yine belki, limon sonra..
    -1 ... havada panik
  8. 8.
    (bkz: apandisit çalan organ mafyası) soundtrack henüz belli değil.
    (bkz: anadol fikriye vs mustang sally) soundtrack olarak mustang sally çalar...
    ... pezzo-soprano
  9. 9.
    kısa süre zarfında anlatmak istediğini genellikle anlaşılmaz biçimde anlatmaya çalışan senaryolardır. lakin aralarında çok iyi ve anlaşılır olanları da vardır.

    senaryo şöyledir: adam bilgisayarının başına oturmuş senaryo yazmaya başlar. hayalinde ormandadır ve birden güzel bir kız çıkar. abimiz hayallerine gem vurmaz ve işi ilerletmek ister. tam kızla öpüşecekken dışardan densiz bir simitçi, simiiiiyee diye bağırır ve senaristimizin bütün dikkati dağılır. bu hal böyle devam eder. kimi zaman çöp arabası kimi zaman asfalt çalışması. her seferinde bir başka dış etken yüzünden bir türlü olaya giremeyen senarist sonunda silahına sarılır. ve iki kurşun sıkar. biri sağ kulağının yanına diğeri sol kulağının yanına. böylece kulakları geçici süreliğine duymaz olur. ve böylece abimiz senaryosunu, ya da fantezisini yazmaya devam eder.
    1 ... umberto da silva junior
  10. 10.
    odtülü iki genç evlilik hazırlığı yapıyor. erkek, yatak odasını görmeyeceksin evlenene kadar, sana sürpriz olucak diyor.
    evlilik günü geliyor. kız bir şekilde eve gidiyor nikahtan önce. şeytan dürtüyor ve yatak odasının kapısını açıyor bir şekilde. simsiyah bir odada iki beyaz tabut görüyor kız odanın kapısından baktığında. arkasından omzuna bir el dokunuyor. bitiyor.

    gerçekten yaşandığı rivayet edilmektedir. çektik biz bunu ayrıca. hey gidi günler be sözlük.
    1 ... yalnis