1. 1.
    toplumlarda erkeklerin baskın olmasından kaynaklanıyor. sonuçta erkeğin kadınla girdiği ilişkide ,kadının namusunun gittiği düşünülürse karşı tarafa senin namusunu elinden alırım mesajı veriliyor. bence olay bu.
    2 ... van li gog
  2. 2.
    insanların zayıf noktalarının cinsellik olması olabilir. Ve bir insana verilebilecek en büyük zararlardan bir tanesi yine cinsel yolla, rizasi olmadan saldırmak olacaktir. Bu küfürler de o saldirinin gerceklestirilebilecegine dair birer tehditlerdir.
    1 ... missandeeii
  3. 3.
    çoğu değil aq hepsi öyle zaten.

    Lan bak "aq" dedim, açılımı bile cinsellik içeriyor işte amk. Bak yine cinsellik içeten küfür ettim. Evet!
    -1 ... kazakistanli ii
  4. 3.
    gayet normaldir.

    Cinsel içerikli olmayan küfür yok amk.
    ... kazakistanli ii
  5. 4.
    Toplumsal yapıdan dolayıdır yani dünyada genel olarak hakim olan ataerkil yapıdan kaynaklıdır ki bir çok latin dilinde cinsiyet eki olan artikeller mevcuttur.

    Bundan önceki dönemde, aydınlanma ve rönasans öncesinde din temelliydi küfürler yani bir 'allah belanı versin'e o zamanlarda ana avrat sövmüş gibi tepki görür ve öyle kullanılırdı, ki bazı koyu katolik veya meshebinden bağımsız olarak aşırı dindar insanların yanında 'goddamn it' diyerek tepki verildiğinde 'o kelimeyi kullanma' diye kendisine sövülmüşçesine tepki alabilirsiniz.*
    -1 ... shadowassasin
  6. 5.
    doğu toplumlarında erkeğin kendini gerçekleştirdiği ve iktidarını kurduğuna inandığı alan cinselliktir. fanteziden veya seks esnasında söylenen sözlerin erilliğinden bahsetmiyorum. bizzat bunun sosyal hayatta böyle olması sorunundan bahsediyorum. (yoksa küfürün bizatihi kötü olması türünden politik doğrucu söylemlerle işim yok)

    seksin erkek için baskınlık, tahakküm, öfke kusma ve en önemlisi intikam aracı olarak algılanmasıyla ilgili.

    bunu anlamlandırabilmek için o meşhuuuuuuur anadolumuzun gezelim görelim köylüklerinde, köklerimizde, genetiğimizde yatan pisliği deşmek gerekiyor.

    "anası, avradı, bacısı vs" türünden küfürlerin altında yatan bir gerçeklik var. kaybolan mesleklerimizi icraya sadakatini koruyup kaşık yontan, semer yapan dayıdan harman kaldıran hatça anaya, çifte çubuğa giden elif kıza kadar herkesin bildiği ve yüzyıllardır toplumun iliklerine işlemiş iğrenç bir realite: düşmanının anasını, avradını, kızını hedef alarak canını yakmak. öyle lafla da değil, mümkünse eğer ayartarak düşmanının karısını, kızını "sikebilmek"; değilse kızını karısını kaçırıp tecavüz edebilmek, o kültürün tabiriyle dağa kaldırabilmek; o da mümkün değilse kızının karısının kaçırılmasına ön ayak olabilmek, hatta civar köylerin gençlerine haber salıp fiştekleyerek gönüllüler yaratmak şeklinde vuku bulan bir gerçeklik.

    zira o iğrenç kültüre göre, bu, bir şekilde gerçekleşirse artık düşmanına, dövmekten, hatta öldürmekten daha büyük bir hasar verebildin demektir. artık bunu yedi düvele duyurabilir, en ufak bir tartışmada o hanenin erkeklerini "gavatlıkla" suçlayabilir ve onların başını öne eğdirebilirsin.

    o yüzden doğu kültüründe ve pek tabii caaanım anadolu'da kadın ve hatta daha çocuk yaştaki kızlar düşmanlıkta açık hedeftir. hem de ırzı üzerinden. o "kadına, çocuğa düşmanlık edilmez" muhabbetleri (ki, bu tür sözler daha çok fiziksel şiddete atfen söylenir, cinselliğe değil) lafta yaygın olsa da, pratikte, düşman sahibi olan kişinin ailesi artık bu yönden tehdit altındadır.

    zira kendini gerçekleştirememiş, birey olamamış, ürettiği veya ortaya koyduğu ile adam yerine konulmamış, aslında hiçbir sik olamamış erkeğin kendini müktedir görebildiği yegane alan cinselliktir. zaferi burada gerçekleşir ve asıl mağlubiyeti buradan olur. bu iktidarsızlığın kökleri asırlar öncesine, derebeylerinin tahakkümüne, topraksızlığa ve mülksüzlüğe, ağa malı sayılmaya, hanedan köpeği olmaklığa kadar gider de, işin orasını kısa geçelim. (dönem dizileri ile gaza gelip hanedan güzellemesi yapanlar, işin bu yanından haberdar olmadıklarından kılıç kalkan takılıyorlar)

    bu kültürde, hanede erkeğin öldürülmesi o ailenin şerefini yere düşürmez. hiç değilse erkek gibi ölmüştür vs. bir gün allah ya onlara, ya düşmana verir, intikamı alınır, nasiptir. ama o hanedeki kız çocuğu kaçırılıp ırzına geçildiyse o ailenin toplumda beş paralık itibarı kalmaz. acilen ve hatta mümkünse aynı şekilde intikamı alınmalıdır. yoksa kimsenin yüzüne bakamazlar. sanki çocuklarının tecavüze uğramasını istemişler ve suçlu onlarmış gibi!

    o yüzden hanede erkek sayısının çokluğu daha avantajlıdır. erkek, karıyı kızı korur, düşmanlıkta vuruşur, dağa kaldırılmaz ve çok olsa öldürülür. bir diğer deyişle; kadın yoğunluğunun dezavantajı, sadece tarla tapanda fizik gücüne duyulan ihtiyaçtan değil, kadının ekstradan koruma gerektirmesinden de kaynaklanır.

    işte bu iğrenç altyapının günümüz tezahürü küfürdeki cinsel içeriktir. hem müktedir olduğunu gösterebilmek, hem de düşmanlığını kavileştirmek açısından içeriği bu alt yapıya uygun olarak çeşitlenmiştir. küfürdeki içerik ve çeşitlilik, hayal gücü veya yaratıcılığın değil, bu gerçekliğin neticesidir.

    padişahlık özlemi çeken sik kafalı cahillerin beğenmedikleri cumhuriyetin bu millete en büyük getirilerinden biri, erkeğe cinsellik dışında kendini gerçekleştirme imkanı sunması, karısının kızının ırzına sahip çıkabilecek sosyal ve hukuki dayanaklar yaratması ve bu gibi olguları, ('amına koymak' da dahil olmak üzere) realitede çok fazla yeri olmamakla birlikte yer yer kullandığımız güncel sözler ve küfür dilimizde gün yüzüne çıkan kalıntılar derekesine indirebilmesidir.

    kadının ırzını hedef alarak intikam alma kültürünün edebiyattaki yansımaları da distopik bir dünya yaratma çabasının eseri olarak tezahür etmemiştir. bilakis, yaşar kemal'in "dağın öte yüzü" serisinde yer yer anlatılan bu tür olaylara, konuya haybeden seks içeriği serpiştirmek için değil, gerçekliğe tekabül ettikleri için yer verilir. keza, fakir baykurt'un "yılanların öcü" eserinde ırazca'ya "köy yerinde erkek çocuk eyidir" dedirtmesi de, boşuna değildir.
    1 -2 ... jetaim
  7. 6.
    Her şeyi anladım, ama niye doğu toplumları.

    mother fucker (türkçesi: lanet olsun) lafını da biz mi icat ettik.
    Pain in the ass.. stupid bastard.. son of a bitch.. bimbo.. you, asshole..
    ... prifesor lepistes
  8. 7.
    Oha bu kadar alıngan olduğunu bilmiyoduk bu kadar uzun yazman gerekmiyodu başlıktan anlaşılıyor zaten neyi kastettiğini. Artık sokmalı sarkmalı küfür etmicem.

    Şaka bi yana cinsel küfürler kötüdür diye anlatmak gerekmiyor hele bizim gibi küfürlerin hiç ağızlardan çıkmadığı toplumlarda küfür zaten kötü bi şey.
    ... hercool
  9. 8.
    (bkz: Yaran yanlış okumalar)

    (bkz: kürtlerin çoğunun cinsel içerikli olması)
    2 -1 ... trinitrotoluen
  10. 9.
    bu konuda doğu-batı farklılığı, kadının batı'da tarih boyunca çok değer görmesiyle falan alakalı değil. farklı süreçler, farklı sonuçlar doğurur.

    mesela, motherfucker lafzı, kişiyi anasına, bacısına sahip "çıkamamaklıkla" değil, sapkınlıkla itham eden bir küfür. (ayrıca bu husus, batı toplumlarında hiç yok değil ama doğuya göre çok daha az) batının ahlaksızlığı meşhur, malumunuz. ama gel gör ki, o kültürde "düello" denilen bir hesaplaşma yöntemi var mesela.

    diğer yandan, batı'da kadının hükmetmesi, hiç değilse son 1000-1200 yılda (prenseslik, kraliçelik vs) daha yaygın kabul gören bir şey. oysa doğu toplumlarında kadının hükmetmesi daha nadir ve çoğunlukla erkek üzerinden dolaylı yollardan.

    diğer yandan, batı'da (katolik kilisesinin etkisi ile) kadın düşmanlığı, erkeğe hasar verme gibi dolaylı bir saikle değil, daha doğrudan ortaya çıkıyor: cadılık suçlaması. bununla yaşatılan kıyım ve katliam ise, akıl alır cinsten değil. mesela bu da doğuda yok.

    onlar da yıllarca monarktan, derebeyinden çok çekmiş ve onlarda da toplum genelinde erkeğin kendini gerçekleştirmesi günümüz değerleriyle kıyaslandığında oldukça geri kalmış. ama doğu toplumlarında kadının sahip olunan "şey" statüsüne indirilmesi yine daha yaygınken çeşitli sebeplerle ona bazı değerler (namus vs.) yüklenmiş. haliyle, yaşanan düşmanlıklarda kadının, o erkeğin veya o hanenin zaafı, yumuşak karnı olarak görülmesi (bu gibi sosyolojik nedenlerle) çok daha yaygın.

    (batı'da yer yer kralın "ilk gece hakkı" gibi sapıkça bir adet olsa da, bu, kadının şahsından ziyade, bütün toplumun kral/hükümdar nezdinde "şey" statüsüne indirilmesi ve monark tahakkümüyle ilgilidir.)
    1 -1 ... jetaim