bugün

amerika nın 1954 yılında bikini adasında infilak ettirdiği castle bravo adlı (bkz: hidrojen bombası) sonucu ortaya çıkan nükleer serpintiden etkilenen (ki tekne o sırada patlama noktasından 100 mil kadar uzaktadır) Daigo Fukuryū Maru adlı balıkçı teknesindeki 23 balıkçı adına yazılmış harika nazım şiiridir.
artık yaşlandığını düşündüğüm kişi yaşamıyor bile olabilir.
ünol büyükgönenç tarafından besteleneni en iyi olan muhteşem şiir.
"boynuma sarılma gülüm, benden sana geçer ölüm, badem gözlüm beni unut..."

ünol büyükgönenç: http://www.facebook.com/v.../video.php?v=421472399048

burak bora: http://www.facebook.com/v.../video.php?v=425488774048

emin igüs grup: http://www.facebook.com/v.../video.php?v=423570879048

sümeyra çakır: http://www.facebook.com/v.../video.php?v=427511284048
--spoiler--
Gerçekleri bilmek kadar, gerçekliklerinin inanmaktan ilerü geldiğini de bilmek gerekir. Ama biz gerçekleri bilsek de bir şeyi daha iyi biliriz: Unutmak. Umursayışımızla alakalıdır bu. Bize bir şeyi umursatmak zordur, kendimizden gayrı. Bu sebeple: Önce kendimizden saymalı, saydırmalı. Kardeş saymalı insanı. Önce insan, insanı dinlemeli. Önce insan anlamalı. Önce fark etmeli kendini. Önce bilmeli, adım atarken adım atıyor olduğunu. Önce insan, insan olmalı. Önce insanlar, insanlığı tanımlamalı. Sonra insanlar, N.Hikmet'in "Nerdesiniz?" yakarışına cevap vermeli, ortaya çıkmalı...
--spoiler--
http://galeri.uludagsozlu...japon-balıkçısı_15744.jpg
evet, evet...en güzel ünol büyükgönenç yorumladı. en bi yürekli insanındı zaten sözler.
hayır, hayır...nazım hikmet yazdı, ünol büyükgönenç okudu.
keman solosuyla vurup, gitar solosuyla deviren burak bora parçası.
(bkz: çürük yumurtadan çürük benden yapacağın çocuk)

bilirsiniz kimi şairler lafı dolandırmayı çok severler, içine romantizm katmayı, devrik cümeleler kullanmayı.
hatta çoğumuz şiir denemeleri yazarken, bu tarz şeyler kullanırız.

işte nazım hikmet'in ustalığı burdan gelir. bunların hiç birini yapmaz. sadeliği vurur suratımıza.
yky nazım hikmet serisi' nin 6. kitabında yer alan şiir.
ünol büyükgönenç'ten dinleyene kadar en iyi yorumlayanın burak bora olduğunu düşündüğüm nazım hikmet şiiri.

kesinlikle ünol büyükgönenç'ten dinlenilmesi gerekiyor.

(bkz: güzel günler göreceğiz)
nazım'ın okurken acayip tonlamalar yaptığı şiirdir. ilginçtir, acaba yazarken de vurguları böyle mi düşünmüştü?
burak bora'nın seslendirği şarkının son bölümleri enfestir. müzik tarihimizde yeri ayrıdır.*
unol buyukgonenc den yorumlanması mutlaka dinlenmesi gereken bir nazım hikmet şiiridir.
http://www.youtube.com/watch?v=C6XR-dakBsk

şiire konu olmuş hidrojen bombası denemesi ve japon balıkçıları için :
http://www.american.edu/ted/lucky.htm
http://www.youtube.com/watch?v=Kb4rjAmUHUk
kesinlikle nazım hikmet'in kendi sesinden dinlenilmesi gerekendir.
Bir insanlık dramı bu kadar mı güzel anlatılır ? dedirten şiirdir. Sen ne büyük adamsın Nazım Hikmet dedirtir insana.
Ey insanlar nerdesiniz? nerdesiniz ?

Ayrıca Burak Bora'nın yorumladığı ve dinlenilmeye doyulmayan parçadır.
rivayetler doğrudur.

ancak yine de eksik kalmış bir şarkıdır bende...

"Badem gözlüm beni unut.
Boynuma sarılma, gülüm,
benden sana geçer ölüm.
Badem gözlüm beni unut."
http://www.youtube.com/watch?v=-TA9-TMkqXk

burak bora isimli sanatçının seslendirdiği mükemmel şiirdir. nazım hikmet'in bu şiiri japonya'ya atılan atom bombası için yazdığı rivayet edilmektedir.
yeni bir yazar.

(bkz: hoş geldiniz)
nazım'ın bitirme tezi.
mükemmel bir nazım hikmet şiiri.
burak bora yorumunu dinleyin, daha sonra oturup ağlayın saatlerce ''ne biçim insanız lan biz'' diye.
ezginin günlüğü'nün ölüdeniz albümünde de emin igüs seslendirmiştir.
çok çok güzel bir nazım hikmet şiiri.. ki bence burak bora da güzel yorumlamıştır.
Ünol büyükgörenç tarafından sarkıya uyarlanan nazım hikmet şiiri.
güncel Önemli Başlıklar