bugün

berkun oya'nın yönetmenliğini yaptığı bir türk filmi. kırkdördüncü antalya altın portakal film festivaliulusal uzun metrajlı türk filmi kategorisinde yarışacakmış bu sene.
gun itibari ile vizyona damlamis filmdir. *
zuhal olcay'ın, bir nevi konuk oyuncu gibi, arzı endam ettiği sinema filmi.
http://www.iyisenelerlondra.com/
tiyatro oyuncusu ülkü duru'nun da rol adlığı filmdir.
basında çıkan haberlere göre berkun oya filmini çekebilmek için ihtiyaç kredisi bile çekmiştir.
imdb'de 18 oyla 6.7 puana sahip filmdir.
tırnak uçlarına kadar gerilim.
bir üçlemenin ilk filmi.
(bkz: iyi seneler bolvadin)
(bkz: iyi seneler istanbul)
berkun oya'nın ilk yönetmenlik denemesi ve iyi seneler bolvadin ve iyi seneler istanbul ile birlikte oluşması planlanan üçlemenin kafa karıştıran ilk filmi. bebek durduk yere niye öldü? * enver kim? Gerard'ın yaşar ile alakası ne? o niye öyle oldu bu niye böyle bitti gibi sayısız soru işaretini umarım diğer iki filmde açığa kavuştururuz. firuz karakterine dikkat *
soru işaretleriyle bitmiş, izleyene bu ne lan dedirten film. iyi seneler bolvadin ve iyi seneler istanbul filmlerini merakla bekliyoruz.
başrollerinde ülkü duru, ali atay ve zuhal olcay'ın yer aldığı, yönetmenliğini berkun oya'nın yaptığı film. oyunculukları takdir etmemek mümkün değil. özellikle ali atay'ı.
firuz'un "just kidding la"* lafını dilime pelesenk eden film.
insanı iliklerine kadar geren film.

(bkz: iliklerine kadar gerilmek)*
çok başarılı yönetmeninin de etkisi ile teatral yanı ağır basan sinama filmidir. Filmde ülkü duru çok başarılı bir oyunculuk göstermiş olsa da filmin gizli yıldızı gerilim boyutunu artıran ali ataydır.
kıssadan hissesi ''bebekleri yüz üstü uyutmayın'' olan film.

sonra boka sarıyo her şey.
Yolun kenarındaki banka oturmuş perişan bir adamı, o sırada o sokaktan tesadüfen geçerken gören ve ona yardım etmek isteyen bir çiftin kafasına yukardan düşen bir adamla açılır film. Filmin sonunda balkondan atlayarak intihar ettiğini anladığımız bu havadan düşen adam, üzerine düştüğü çiftin de hayatlarını altüst eder. Kopuk, zamansız ve her an her şeyin olmasının doğallaştığı postmodern dünya algısı, iyi Seneler Londra filminin doğrusal zaman kurgusu çizgisini bozmasıyla sinemasal zamanı ters yüz eder ve çarpıcı bir anlatım oluşturur. Film, bu açılış sahnesiyle ve Mesih’in dünyaya geliş hikâyesiyle başlatılan sene sayımının oluşmasını selamlayan ismiyle, zaman kavramını postmodern bir noktaya çekme amacında olduğunu müjdelemektedir.

ali atay her zamanki gibi harikadır.

Afyonkarahisar’ın Bolvadin ilçesinden Londra’ya gelen otel çalışanı Firuz’da, bu ekonomik üretim biçiminin yenileşmesiyle ortaya çıkan küresel boyutta yeni sektörlerin neden olduğu kültürler arası etkileşimi görmekteyiz ki Firuz Londra’da beş yıldızlı bir otelde, David Harvey’nin adlandırdığı “esnek birikim”in yaratmış olduğu bir hizmet sektörü çalışanıdır. Ekonomik olarak varlığını bu otelde çalışarak oluştururken kültürel çatışma içerisinde kalmış iyi ingilizce konuşan Bolvadinli olarak postmodern-geleneksel bir karakter şeklinde karşımıza çıkar.

berkun oya nın ilk yönetmenlik deneyimi olmasına rağmen müthiş bir iş çıkarmıştır. cast'ın zenginliği filmin karakterlerini ne kadar içinize çektiğinizle doğru orantılı olarak süslemiştir.