1. 1.
    şimdiye kadar pek çok kişiden duyduğum tecrübedir. ateist ya da deist olduğunu bildiğim pek çok insana sorduğumda iyi bir müslüman olmaya çalışıp dinini öğrenmeye başlayınca saçma geldiğini ve inandıklarının bu olmadığını fark ettiklerini söylüyorlar.

    ben benimkini anlatayım.

    üniversitenin ilk yıllarında biraz ruhani sıkıntıya düştüm ben. rahatlamak için başvurulan en kolay yol da namazdı. hani şu herkese müthişşş huzur veren. uzun bir süre devam etmeme rağmen (bir buçuk sene, hiç kaçırmadan) bana huzur vermedi. olsun dedim. heralde benim kalbim mühürlenmiş. (o ne demekse) kuran okuyayım dedim. küçüklükten bir şekilde öğretiliyor ya herkese. ben de bir yaz tatilinde ilkokuldayken kuzenimle beraber kuran kursuna gidip öğrenmiştim. okudum, o da huzur vermedi.

    bir süre sonra fark ettim ki ezbere sureleri okurken içimden "ne yapıyorum ben? konuşuyorum ama ne diyorum?" diye merak etmeye başladım. bu sırada sözlükten sosyal medyadan ateist dindar tartışmaları sürüp gidiyor. okuyorum arada.

    amacım ateistlere haddini bildirmekti ne yalan söyleyeyim. kuranı okuyacaktım, öğrenecektim. gerekirse hafız da olacaktım. insanlara anlatacaktım. ama sadece isteyenlere. zorlamadan. kafası karışanlara yardımcı olmaya çalışacaktım. yani hedefim modern görünen, okumuş, bilgili, kültürlü aynı zamanda da dindar biri olmaktı. küçüklerin idol alacağı biri.

    derken işler tam tersi yönde yürüdü. kuran meali (diyanet işleri başkanlığının) okudukça "bu kitabı tanrı yazmış olamaz, yazdıysa da ben o tanrıya inanmam." diye düşünmeye başladım. ne düşünüyorum ben diye korktum. ama sonra dedim ki "tanrı bana akıl verdi. anlamamı istemese akıl vermezdi. ben tanrı olsam akıl verdiğim biri onu hiç kullanmadan bana ezbere inansın istemezdim. benim inandığım tanrı buna kızabilir bile."

    daha çok okudum. bu durum biraz şuna benziyor. elazığ'da insanlara incil olduğu söylenip ayetler okunuyor. herkes "olmaz öyle saçma şey" diye itiraz ediyor. sakallı bıyıklı sarıklı amcalar bile. aynı durum oldu. neden? çünkü birileri size "bu okunanlar incilden" dediğinde aklınızı kullanmakta tereddüt etmiyorsunuz. çünkü korkmuyorsunuz. günah olmuyor incili yargılamak. korkunuzu bir kenara attığınızda işler değişiyor.

    sonuç: ben sanırım en başından beri deistmişim. fark etmiş oldum. neye niyet neye kısmet.

    edit: kimsenin inancını sorgulamıyorum. sonuna kadar saygı duyarım herkese. krem peynire de tapsa biri eğer ruhani durumu iyi ise amacına ulaşmıştır zaten. sadece sıkça gördüğüm bir durumu yazmak istedim.
    8 -2 ... nammu
  2. 2.
    yeni moda bu mu? beynim var o halde dinsizim.düşünenler dinsiz olsun.çok saçma ulan çok saçma.
    3 -4 ... feministmiyimneyim
  3. 3.
    ya kıl namazı tut orucunu siktir et belki vardır ne kaybedersin.
    1 -2 ... egehansen
  4. 4.
    (bkz: dimyat a pirince giderken evdeki bulgurdan olmak)
    5 -1 ... kale3112
  5. 5.
    Ateist olacam derken de iyi bir mümin olmayı akla getirir.
    Olabilir mi böyle bir şey.
    2 ... ceviz agaci golgesinde
  6. 6.
    Kur'an'ı, diyanet'ten öğrenmeye kalkmayın. tek bir meale bağlı kalmayın. mümkünse karşılaştırmalı okuyun. Kur'an'ı anlamaya çalışırken, devasa boyuta ulaşmış olan rivayet ve hurafe kültürünün etkisinden kurtulmaya gayret edin. hadisleri dinde kaynak kabul etmeyin. şu an ortada bir indirilen din ve bir de uydurulan din olduğunu; uydurulan dinin ise malesef indirilen dinden daha yaygın olduğunu iyi gözlemleyin.

    örneğin bunun için size şu kitabı önerebilirim:

    http://istanbulyayinevi.n...andakiDin50Bask%C4%B1.pdf

    Kur'an'ın Allah'ın kitabı olduğuna dair, Kur'an'daki mucizeleri derleyen kitap için ise sizi bunu öneririm: http://www.quranmiracles....anHicTukenmeyenMucize.pdf

    Kur'an'ın Allah'tan kitabı olduğunu ispatlayan bir matematiksel sistemle gönderildiğini ispatlayan çalışma için ise size bu kitabı öneririm: https://drive.google.com/...MmEtNzk1ZGY5MjQ0YjMx/view

    Allah yardımcımız ve doğru yolda kılavuzumuz olsun...
    1 -1 ... lunarliftoff
  7. 7.
    (bkz: mü’min)
    ... hurmaresal
  8. 8.
    ne zaman kütüphaneden kutsal denilen kitaplardan birini çıkarıp bakmaya kalksam ya kapı çalar, ya telefon çalar, ya acil bir işim çıkar, bir şekilde bırakmak zorunda kalırım. bence tanrı bana "ya okuma boş ver kanka salladım zaten onları" demek istiyor. bunun başka bir açıklaması olamaz. onları da sırf bu kadar insanın peşinden gittiği şeylerde ne yazıyor acaba bi' inceleyeyim, fikir sahibi olup beni yormayacak argümanlar geliştireyim diye aldım ama yok okuyamıyorum dostum.
    1 -2 ... 7476874734586416