bugün

zaten hiç bir kuralı modern değildir. o zaman nasıl modern olacaktı. o soylar hala devam etmekte. modern diye düşündüren kurallar çeşitli tarikatların, cemaatlerin, islami kuralları modifiye, modernize etmeleridir. onların işi bunlar. yoksa ayrılmazdı din mezheplere.
--spoiler--
bu küçüklüğe düşme lütfen internet ortamında laf altında kalmamak için milleti etkileyebilmek için yorum yaptığın konuda kendini kariyer yapıyormuş gibi göstermene gerek yok.
--spoiler--

kendimi kariyer yapiyormus gibi gosterme derdim yok, ben sadece benim kariyerimi bilmeden neden boyle bir yorum yaptigini merak ediyorum, tekrar soruyorum bana senin kariyerin ne derken benim kariyerim hakkinda ne biliyordun? bu konuda kariyerim olmadigini hala nereden biliyorsun? ben kariyerim var demiyorum farkinda isen sadece olmadigini sen nereden bilerek yorum yapiyorsun? once bir ozelden sor o zaman yorum yapmadan once kariyerim hakkinda. burada beni yalancilikla sucladiginin farkindasindir umarim. eger kariyerim olsa idi bu dediklerim daha mi kiymetli olacakti onu da anlatmaya calisiyorum. insanlari etkileme gibi derdim de yok, allah askina boyle bir konuda insanlari etkileyip elime ne gececek karmam mi artacak, karma umrumda bile degil. bana ne faydasi var karmamin? basta da soyledim ve artik ucuncu kez soyluyorum; benim dediklerim benim icin onemli, bana inanmak veya benimle hemfikir olmak zorunda degilsiniz diye. ben sadece kendi mantik suzgecimden gecirmeye calisiyorum herseyi.

--spoiler--
açık demogoji başka hiç bişey değil aptal olmayın demek istiyormuş körü körüne inanmayın demek istiyormuş. arkadaşım sen hala süper ego kavramını oturtamamışsın insanlarla konusurken akıl vermene gerek yok. fikrini beyan et yeter.
--spoiler--

demagoji derdinde degilim, dediklerim yanlis veya haksiz mi peki? bu ulkede cep telefonundan tanimadigi bir numaraca aranip ben allahim diyene inanip servetinden pay verenler var, adamlarin boyle yaparak 2.5 trilyon topladigini biliyor muydun?

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/3896235.asp?gid=71

sen her denilene inanmiyor arastiriyor olabilirsin, o yuzden bu elestirimden kendine pay cikarmana gerek yok. benim lafim dini inanclarini suistimal ettirenlere. tekrar soyluyorum, kendi fikrimi beyan ediyorum, kimseye akil verme derdinde degilim. super ego kavramini oturtmak nasil oluyor onu da anlamadim.

benim fikrim nicin onemli olsun diyordun? ben de diyorum ki ben dusunen dogruyu bulmaya calisan bir bireyim, benim fikrim o yuzden onemli ama sadece benim icin onemli, baskalari katilir katilmaz o ayri, elestiriye de acigim fikirlerim icin ama sen senin fikirlerin nicin onemli olsun kariyer yapmamissan sus dersen ben kendi fikrimi ifade etme ozgurlugumden bahsederim (zaten bastan beri tek derdim bu), ilginctir ki son yazinda da fikrini beyan et yeter demissin, iste benim derdim de bu. eger bunda hemfikirsek sorun yok, ama bastan bu senin cumlen degil miydi "sen kimsin islam adına söz söyleyebiliyosun. kariyerin nedir. kaç tefsir okudun. sıfır sıfır kendisine göre bir adam olmuş o çok güzelmiş."

simdi sunu merak ediyorum ben dini konularda fikrimi beyan edersem yine kariyerin ne ki mi diyeceksin yoksa yanlis biliyorsun deyip dogruyu kaynaklariyla kendi bildigin dogruyu mu anlatmayi mi tercih edeceksin? benim gorusum ikincisinden yana, eger sen ilkinden yana ise o zaman hala zit kutuplardayiz demektir.

su konuda haklisin eger kurana inaniyorsan su bana sacma geliyor ama sunlar dogru demek sansin olmamali, kuran bir butundur, eger ona inaniyorsan tamami ile inanacaksin, inandigin dinin kitabinin bir kismini nasil sacma bulup o kitaba inanmaya devam edersin? allahin sacmalama ihtimali var midir gonderdigi kitapta?

ozet olarak islam hakkinda fikrimi beyan etme hakkim var, cunku ben bir muslumanim ama insanlara hic bir sifat altinda manipule etme hakkim yok cunku bu isin uzmani veya alimi degilim, kariyerim de yok bu konuda (soracak olursan da cevabin hazir iste).

o yuzden derdim ne baskasini etkilemek ne demagoji yaratmak ne de seni etkilemek, benim derdim kendimle sadece.

not: bence birileri ile tartisirken, -mis -muslu anlatim tabiri hic hos olmuyor, yakisik almiyor. gidiyormus da anlatiyormus da gibi... katilmiyorsan bana sen de fikrini beyan et bitsin ama benim fikrimi beyan etmeme de izin ver, kariyerimi sorma.
mesela kurban kesmek tam bir totem ayini. yaşar hoca sağolsun bunları temizliyor.
--spoiler--
bastan beri savundugum sey kendini asan noktalarda alimlere ve bu isin uzmanlarina kulak vermenin en dogru sey oldugu, ama bunu yaparken de aptal olmayin demek istiyorum.
--spoiler--

--spoiler--
belki ilahiyat doktorasi yapiyorum, bilmeden neden senin fikirlerin nicin onemli olsun diyorsun? peki gercekten ilahiyat doktorasi yapiyorsam simdi soylediklerim kiymete mi binecek, dini bir takim fikirler olusturmam icin illa kariyere ve diplomaya mi ihtiyacim var?
--spoiler--
bu küçüklüğe düşme lütfen internet ortamında laf altında kalmamak için milleti etkileyebilmek için yorum yaptığın konuda kendini kariyer yapıyormuş gibi göstermene gerek yok. sözlükte isminin altın yeterince şey var zaten. bakıyorum bayağı bir yüksek lisansı birarda yapıyorsun.

açık demogoji başka hiç bişey değil aptal olmayın demek istiyormuş körü körüne inanmayın demek istiyormuş. arkadaşım sen hala süper ego kavramını oturtamamışsın insanlarla konusurken akıl vermene gerek yok. fikrini beyan et yeter. bizde zaten her gördüğümüz sakallıyı hoca sanıyorduk ya işte sanmadığımız için sana inanmıyoruz ya. yada turan dursun a. anladın mı meseleyi şimdi. her gördüğün sakallıyı deden sanmamak için mevlana oku git yunus emre oku git elmamlılı oku git ömer nasuhi oku. git imam gazali oku. bunların güvenilirliği tartışılmaz bunlarla alt yapını sağlama al ki sonradan ortaya çıkan şarlatanlara inanma. ki evliyalar bile oturup kafalrına göre yorum yapmamıştır her zaman referans göstermiştir öyle oturup din hakkında yorum yapmak ne kadar tehlikelidir ancak bu hassasiyeti yaşayanlar bilirler.

dine inanmak sistem işidir bazı insanalrda: evet bazıları yanlış ama çogu doğru diyorlar nasıl bir mantıktır bu anlamıyorum.
felsefenin soruları ile başlar bu nerden geldim niçin varım nereye gideceğim v.s v.s ...
inanırken ilk önce bu evrenin bir tesadüf olamayacağına inandım.
sonra bunu yaratanı aradım.
sonra yaratan biri vardı.
peki o kimdi dedim
evrenin tek yaratıcısı idi o. ve ideal di o. bizi yaparken herseyimizi bizden iyi bildiği kesindi.
ve o yaratıcının bana gönderdiği rehber kimdi diye sordum.
ve bana h.z muhammed tercihi en mantıklı geldi.
eğer bir yaratıcı olduğuna inanıyorsan gidip şu kural biraz saçma olmuş deme lüksüne sahip olamazsın. seni yaratan dan daha mı iyi bileceksin ki ukala ukala seni yaratanın karşısına geçip bak şu dediğin mantıklı ama bu biraz yanlış diyesin. ve mantıklı gelen bunca vahşet, zülum karşılıksız kalmamalıydı bunlar olurken bunların hesabıda bir yerde görülmeliydi. basit insan hukuku bir çok zülumu es geçiyordu ve hayat o modern dediğinin kurallarla bile hala alçak insanların işini kolaylaştırıyordu. bunlardan üstün bir yargıç olmalıydı. ve üstün bir mahkeme.işte o mahkeme de ahiret de kurulacak. orda ki kanunlar pik kimse endişelenmesin insan kusurlu varlık hiç bir işi tam yapamıyor ama orda olmayacağından endişeniz olmasın.

ama bana gelipde herkes kendisi dinini istediği gibi anlar dersen evet vardır böyle bir özgürlük ama bunun öbür tarafta pek geçer akçe olacağını sanmam. son olarak binlerce yıllık birikimi o kadar mütefekkirin görüşlerini atıp birbaşına baştan başlama yalanı ile insanlar kandırmaya çalışanlara şunu tekrar yazıyorum:

bu islam alimlerine güvenmemek çağrısı o kadar saçmadır ki güneşi her defasında yeniden keşfetmeyi önermek gibidir. böylece müslümanların hep taş devrinde yaşamasını sağlamaktır amaç. böylece örgütlenememiş sürüleri kontrol etmek kolay olacaktır. çünki fikri akımlar olmayınca insanlar da etrafında örgütlenebileceği birşey bulamayacak haliyle...
kuran-ı kerim yüzyıllara hükmeder.

olayın özü budur, ilahi dille yazılmış bir kitaptır ve bugün okuduğumuzda cümlenin anlattığı durum belki 1000 sene sonra başka bir şeyi anlatacaktır şu an haberimiz olmayan şeyler de hayatımıza girdiğinde. aynı şekilde de şu an anlamlı gelen şeylerden bazıları o zaman anlamsız gelecektir.

aynı şey şu an için de geçerlidir, kuran-ı islamiyetin doğuş yıllarına dayanarak yorumlamaya kalkışmak aptallıktır. gelenekçilik kuran'ı bozmaktır. şu an alim atfedilen kişilerin de yaptığı budur. islamiyetin tarihini okuyup, geçmişine takıldıkça şu an için olan yorumun farklı olabileceği gerçeğini beyin almakta zorlanabilir. bu nedenle işte şu an islamiyet bu kadar gerici, yobaz ve kapalı toplumlar oluşturmaktadır, yüzyıllar boyunca bize yön verebilecek ilahi bir dille yazıldığı unutulmuş hala yüzyıllar öncesini yaşatmak zorunda bırakılmıştır.

beyni olan herkes kuran'ı okur anlar. alim olmak en fazla tarih ve söylentiler hakkında bilgi katar. kuran yeterlidir ötesi yoktur. benim anlayacak kadar kafam çalışmıyor diyorsanız da korkmayın zaten muafsınız.

sıfırdan okumak, tarihini çok iyi bilip de ister istemez birleştirmeye, devam ettirmemeye çalışmak en iyisidir, o zaman kuran'ın gerçek mucizesini anlayabilir, gerçeği görebilirsiniz.
modern olmayan şey islam değil, onu hala 1000 yıl öncesinin şartlarına göre yorumlamaya çalışanların saçmalıklarıdır.
(#7456677)

yazilanin ozetine bakilirsa yine benim dedigim seyleri ozetliyor.

"Muhkem olan ayetleri alimlerin yanı sıra ilmi olmayanlar da anlayabilirler."

bunun uzerine senin kariyerin ne ki, sen kimsin ki islam uzerine fikir beyan edebiliyorsun denmez.

"bir mevlana veya iamam-ı azam gibi ilimde ve aşkta derinleşenlerin sözlerini hiçe sayıp kendi kafamızdan yaptığımız yorumlar ne kadar mantıklı olabilir."

hice saymak gibi bir iddiam ne zaman oldu merak ediyorum sanirim yazdiklarim dikkatli okunmuyor. bastan beri savundugum sey kendini asan noktalarda alimlere ve bu isin uzmanlarina kulak vermenin en dogru sey oldugu, ama bunu yaparken de aptal olmayin demek istiyorum. bir daha da ayni seyleri yazip vakit kaybetmek istemiyorum eger yine anlasilmazsa.
Kuranda Zahir ve Bâtın

Bir hadis-i şerifte:

Kuranın her ayetinin bir zahirî bir de bâtınî manası vardır. (ibnu Hıbban, Sahih) buyurulmaktadır.

Bu hadis-i şerifte Kuran-ı Kerimde bulunan muhkem ayetlerin dahi bâtınî manalarının bulunduğuna dikkat çekilmektedir.

yani, Cenab-ı Hak dostlarının kalbini manaya açmış,

Kurandaki bilgilerin özüyle kabuğunu,

hakikati ile suretini onlara ihsan eylemiştir.

Bunlar ummana dalıp inci mercan çıkarırlar.

Kuranın hem zahirini hem de bâtınını bilirler.

Kuran ayetleri muhkem ve müteşabih olarak ikiye ayrılır.

Basit bir tarifle,

manası açık ayetlere muhkem,

manası gizli olan ayetlere ise müteşabih adı verilir.

Muhkem ve müteşabih birbirleriyle mukayese edildiği zaman

muhkeme zahir, müteşabihe de bâtın denilir.

Bunlardan birincisi,

islâmî bilgilerin ve hükümlerin kaynağıdır.

ikincisi, hakikatlerin ve sırların hazinesidir.

Bunlar çok gizli ve derin manalardır.

Muhkem olan ayetleri alimlerin yanı sıra ilmi olmayanlar da anlayabilirler.

Çünkü bunlar sarih,

yani açık lafızlardır.

Fakat müteşabih ayetleri yalnızca râsih ulema yani ilimde kök salıp derinleşen(Âl-i imran, 7)

büyükler anlayabilirler. ve allah (c.c) her dönemde alimler göndererek bizi bu yolda yalnız bırakmayacağını bildirmiştir. basit bir örenek verecek olursak bir mevlana veya iamam-ı azam gibi ilimde ve aşkta derinleşenlerin sözlerini hiçe sayıp kendi kafamızdan yaptığımız yorumlar ne kadar mantıklı olabilir. ha bu arada coğrafyamıza gönderilen son aliminde bediüzzaman hz. olduğu söylenmektedir. yani inanıp inanmamak size kalmış tabi.
Bektaşi'ye sormuşlar. - Niye namaz kılmıyorsun? Kuranı açıp göstermiş. -Burada;namaz kılmayın diyor. -iyi ama, üstünde abdestiniz bozulmuşsa namaz kılmayın diye yazıyor. Bektaşi başını sallamış. - Valla, benim gözüm orasını seçmiyor.

bu başlıkta onun gibi olmuşş cımbızla ayıklayıp koymuşsunuz. tefsirleri incelidiniz mi?
böylesine kusursuz işleyen bi evreni yaratan allahın son dini hakkında böyle düşünmek sizin düşünceniz, ama bi silkinin modernlik kavramını ortaya çıkaran insanları kimin yarattığını ve yaratanın size bağışladığı aklı her şeyi kendi ruhundan üflediğini unutmayın. yani bi bakıma modernlik kavramını bile kendi yaratmıştır.

islamiyetin ilk yayıldığı zamandan bu zamana kadar inananlarının olacağını bilen yaratan bu zamanın nasıl olacağını düşünmemişmidir yani?
--spoiler--
senin fikrin niçin önemli olsun. senin kariyerin bilgin nedir. ben yazdıklarımda zaten atıf yapıyorum dikkat edersen diyorum ki uzmanların görüşlerini dikkate almak lazım.
--spoiler--

boyle bir tepki alacagimi tahmin ettigim icin ozellikle "benim nacizane fikrim" diye lafa baslamistim ama hala benim fikrimin baskalari icin cok onemli oldugu dusuncesine kapilmis bazilari.

kelimenin anlamini bilmeyenler icin gelsin:
(bkz: nacizane)
tanimlara guvenmeyenler icin tdk ne diyor ona bakalim:
1. Önemsiz bir şey olarak, haddi olmayarak.
2. Çok küçük, önemsiz bir şey olarak.

benim fikrimin cok onemli oldugu gibi bir iddia da mi bulundum acaba? benim fikrim sadece beni baglar ve benim icin onemlidir.

benim kariyerim bilgim nedir sorusuna gelince? belki ilahiyat doktorasi yapiyorum, bilmeden neden senin fikirlerin nicin onemli olsun diyorsun? peki gercekten ilahiyat doktorasi yapiyorsam simdi soylediklerim kiymete mi binecek, dini bir takim fikirler olusturmam icin illa kariyere ve diplomaya mi ihtiyacim var? benim anlatmak istedigim bu isin uzmanlarini takip etmekte sakinca yok, ama uzman alimleri takip ederken de dini hisleri suistimal edenlere karsi uyanik olmak lazim, bunun icin de koru korune her duyulana inanmamak ve anlatilanlari arastirmak ve sorgulamak, farkli goruslere sahip olanlarin her ikisini de dinlemek ve oyle bir yargiya varmak gerek. yani bu allahin sana bagisladigi beyni bu islere yormakta ve islam hakkinda en dogru olani arastirmakta bir sakinca yok. herkesin islam hakkinda bilgi ve fikir sahibi olmasi gerekir, aptal misin da bu isi "tamamen" senin yerine baskalarinin yapmasina izin veresin. bu isi kariyeri olarak benimseyenleri takip et, oku, dinle ama aptal olma, bunu anlatmaya calisiyorum. fikir sahibi olman icin bu konuda kariyer yapmana gerek yok cunku herkes kendi dini inanclarindan sorumludur, bu baska bir meslege benzemez, cunku bir cerrahin yaptigi is hakkinda fazla fikir beyan edemezsin cunku seni alakadar etmez ama din konusu herkesi alakadar eder ve herkes bu konuda inancini ve dusuncesini kendisi belirler, bu yuzden arastirin dusunun sorgulayin olcun tartin. her duydugunuz sakalliya koru korune inanmayin diyorum ki siz de islam hakkinda fikir sahibi olasiniz ve konusaniz, benim inancima gore allah sizi bu konuya kafa yordugunuz icin yargilamaz aksine dogruyu aradiginiz icin takdir eder. tekrar soyluyorum belki anlamamissinizdir, bu da benim inancima gore, sizin icin onemli olmak zorunda degil, inanmak zorunda degilsiniz, ama benim bu konularda laf soylememe ve fikirlerimi ifade etme hakkim olmadigini soylersen ben orada sana dur derim iste.

yapacagin tek sey; benim fikirlerim yanlis ise sadece kendi bilgi donaniminla beni alt etmektir, karsindakilerini susturmakla olmaz bu isler, ne zaman ki benim cumlelerimi curutursun bilgilerinle iste o zaman kariyerin, alimligin konusur. kariyerin kadar konus demekle ya sadece karsindakini kucumsuyorsundur ya da karsindakinin tezini curutecek donanima sahip degilsindir.
(bkz: islamiyet in bazı kurallarının anlaşılamaması)
(bkz: forum uludag)
Hırsızlık, zina ve kötü yol modernlik ise şayet, önermene sonuna dek katılıyorum. Yok öyle değilse sen bize katılıyormusun ?
(bkz: nerem doğru ki)
çok sık rastlanan bir durumdur, şaşırmamak gerekir
öncelikle yazılarımı hiçbir artı-eksi oy beklentisi olmadan yazıyorum verdiğiniz eksi oylar için şimdiden yobaz arkadaşlara teşekkür ediyorum.

islamiyetin bazı kuralları modern olmamasına + olarak da çelişkili olması da göze çarpar. bu çelişkili ayetleri tek tek yazmıyacağım buraya tabiki ama isteyenlerin pm atmaları yeterlidir.

bazı arkadaşların savunduğu yazılar var burda yok efendim "islamın doğduğu döneme göre modern kurallardır" diye fakat islam doğduğunda 2000li yılları hiç mi düşünülmemiş? gerçekten yaratıcının bu kadar dar görüşlü olmasına inanıyormusunuz?

nisa suresi 89. ayette küfüre bulaşanları gördüğünüz yerde yakalayın öldürün. dost, eş edinmeyin falan yazar. başka bir ayette de allahın verdiği canı ancak allah alır yazar. anlamlandırılması çok zordur lakin yobaz kesim buna da genelde bir kılıf uydurur sağolsunlar.

recm ayetine gelince de kimi dinciler var der kimisi yok der.
"zina yapan erkeğe 100 sopa vurun" "zina yapan kadını sadece kafası toprak üzerinde kalacak şekilde gömün ve taşlayın" "zina yaparken 2 kadının veya 1 erkeğin şahitliği gerekir" *. daha da yazıyım mı?

bazı embesil ötesi arkadaşlar beni ateist zannedebilir umursamıyorum. şüphesiz ki onların beyinlerini örümcek ağından oluşmuştur.
islamiyetin amacı insanları modern değil, mutlu, huzurlu ve ahlaklı insanlar haline getirmek olduğundan önemini yitiren önermedir.

modernlik bugün içinde yaşadığımız dünya ise üstad akif'in bir sözü akla gelmelidir: "...medeniyet dediğin tek dişi kalmış canavar..."

uzun uzun anlatmaya gerek yok ilk ayet için eşinin huysuzluğu ve dengesizliği yüzünde yuvası yıkılmakta olan bir erkeği, ikinci ayet için ise kapkaç tan dolayı hayati tehlikeler bile atlatabilen insanları düşününüz.

bu örnekler de yetmezse, önyargısız ve mantıklı düşünerek okuyacaksanız;

nisa 34 ile ilgili : http://www.sorularlaislam...hp?s=show_qna&id=2161

maide 38 ile ilgili: http://www.sorularlaislam...p?s=article&aid=10184
tarihi dönem,ne göre düşünmek gerekir. günümüz koşullarına göre değil. bu yüzdendir ki sonsuza dek doğru bir kitap olarak kalmayacaktır. dünya sürekli değişen gelişen bir yapıdadır. ama inanmasamda o kitapta yazanlar zaten insanın kendi cıkrabilecegi seylerdir. insansanız eğer ki doğru olanı zaten bulursunuz.
din dedigimiz sey insanin kendi gotunden uydurdugu sey oldugu icin uymamasi gayet normaldir. niye sasiriyorsun ki?
islamiyet bir dindir. bir din olduğu için de sorgulamaya kapalıdır. modern olmak gibi bir kaygısı yoktur. burada belirtilen kadın erkeğine boyun eğmez, itaat etmez ise dövün, ağzını burnunu dağıtın görüşünü kendi zamanının şartlarında savunur. he aynı şey bir kadın için neden geçerli değildir? orası bilinmez..
yani erkek kadının sözlerine boyun eğmez, itaat etmez ise erkeği dövün dövemiyorsanız bir silah alıp topuklarına sıkın gibi bir yorum yapılmaz..
böle bir yorum yapılmaması da kimse tarafından tartışılmaz.

zina dediğimiz olay islamiyette karınızın sizi aldatması demek değildir. evli olmayan iki kişinin cinsel ilişkiye girmesi demektir.ki 600 700 lu yıllarda zaten ınsanlar 14 - 15 yaslarında coktan evlenmıs oldukları ıcın kendı ıcınde mantıklı olabılır ancak gunumuz sartlarında bır erkegın evlenmesı ıcın ıdeal sartları saglaması 30 yasını bulabılır, ki bulmasa bile en azından benım gozumde evlenılecek ıdeal yas 30 dur. bu yasa kadar da cınsel ılıskı olmaz dıye 20 lı yaslarımı cope atacak degılım.. *
eger serıat ıle yonetılen bır ulkede yasıyor olsa ıdık bu sebepten taslanmakta ıstemezdım acıkcası...

not: bu arada tarikatları cemaatlerin yasak olmalı bu dar kafalıların zihniyetinde dediğin dar kafalı tarikatları cemaatleri yasaklayan atatürkten mi bahsediyor acaba geniş vizyonlu, ileri görüşlü arkadaş
islamiyetin çağa ayak uyduramaması gibi bir durum söz konusu değildir, sorun çağın islamiyete göre bozulmuş olmasından kaynaklanır, islamiyette değişmezler vardır her dinde olduğu gibi birde bunun dışında islamiyetin var olduğu toplumun islama uyan örf ve adetleri vardır.ahlaki yozlaşma sebebiyele bunlardan ve dini kaidelerden uzaklaşılır sonucunda bir boşluk ortaya çıkar bu boşluk bir hata gibi görünür insanlar genelde kendilerine hata ve yanlışı yüklemeyi sevmediği için suçu dine atarlar ama aslında suçlu onların kendisi olur.
1500 yıl önceki hadiselerle şimdiyi karşılaştırmak olmaz. islamiyet içinde çağdaşlaşma yanlısı bir tutum da taşır ancak gel görelimki bizim milletimizin din adamları bu kısımlarda pek de açıklayıcı değiller. dini doğru anlatsalar, her şeyi zamanın gereklerine göre yorumlasalar bu tip tartışmalara gerek kalmaz.
(bkz: islam acilimi)
(bkz: sağlam binalar yapıp allah a karşı gelmek)
islam, zaten modern olma savında olan bir din değildir, her semavi din gibi iyinin peşindedir ki modernliğin iyi bir şey olduğu da çok yönden tartışöalıdır. meraklıları için türlü modernizm eleştirisi yapan makaleler önerebilirim...