bugün
- fenerbahçe'nin bu sene de şampiyon olamaması14
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı11
- boşuna yaşıyorum hissi10
- arda güler11
- futbolcu ismiyle nick almak11
- icardi190511
- icardi1905 silik olsun kampanyası24
- haçta iken sevgili ile sevişmek günah mıdır11
- yunanistan bizden çalsa rahatsız olmayacağınız şey11
- sözlük kızlarının ayakkabıları14
- akp seçmeni16
- online olup entry girmeyen yazarlar9
- bebek kokusu10
- evlenmezsek yaşlanınca ne yapacağız sorunsalı10
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler12
- karınıza range rover alır mısınız18
- ekşi sözlük9
- şu anda çalan şarkı9
- susmayan durmayan israile gemi ticareti10
- ali erbaş11
- anın görüntüsü17
- bülent uygun15
- chp genel merkezi önündeki aşırı üks araçlar10
- chp'li o tekin'in öcalan'ın fotosu ile pozu21
- güzel kızların size abi demeye başlaması12
- çirkin erkeği yakışıklı gösterecek şeyler10
- belediyeler el değiştirince bütün foyalar döküldü23
- ismail kartal12
- sivasspor'a verilen penaltı27
- sinemaların batma aşamasına gelmesi22
- patiswiss17
- 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı14
- bir kadında ilk baktığınız yer neresi19
- 22 nisan 2024 sivasspor fenerbahçe maçı31
- trollerin karışması8
- fenerbahçe12
- sözlük yazarlarının pankekleri13
- yoga eğitmeni uzun boylu motorcu şamatacı erkek9
- her yaptığı yemeği paylaşan kızın amacı8
- profesyonel fotoğraf makinası tavsiyeleri10
- türk kızlarının beğenmediği erkek tipi13
- inmesi binmesinden daha zor olan şeyler14
- stanleywhite10
- siklememenin getirdiği huzur9
- galatasaray9
- bakire misin diye soran erkek12
- xdearm8
- johnny bellington13
- icardi1905'in adam gibi adam olması15
- binali yıldırım'ın servet15
hazreti mevlana'nın sözüdür.
ve dahi doğrudur.
ve dahi doğrudur.
çok doğru bir söylemdir.
kuran'daki saçmalıklara cevap veremeyen müslümanların savunması.
islamiyet'e her seferinde hakaretler etmek için bahane arayan kemalist entel liboşlara mevlana hazretlerinin verdiği cevaptır.
dinde hata yoktur yaşayanlarda inanlarda hata vardır.
her müslümanda hata varsa demek ki islam'da da olabilir. zeka küpü!
gerçekten yalan olmayan bir sözdür.
mevlana'nın nasıl satışçı olduğunu gösteren söz...
anında müminleri inanmışları satmış....
çıkıp "bu kadar müdehaleci, kısıtlayıcı, zorlayıcı bir dinle olmaz" demek zor tabii.
anında müminleri inanmışları satmış....
çıkıp "bu kadar müdehaleci, kısıtlayıcı, zorlayıcı bir dinle olmaz" demek zor tabii.
kuran'daki hataları dine mal etmeye götleri yemeyen müslümanların psikolojilerini rahatlatmak için söyledikleri laftır. zırvadır.
--spoiler--
iman dinin özü, ibadet-ler dindarlığın âdeta simgesi olarak bilinmekle birlikte Müslümanlığın bunlardan ibaret olmadığı açıktır. Her ne kadar geniş halk kitlesi arasında ibadetlerin şekil kısmı, dinin ve dindarlığın göstergesi olarak algılan-makta, hatta bu alanda yoğunlaşıp hayatın diğer alanla-rında alabildiğine hoyrat, bencil ve çıkarcı davranabi-len müslüman tiplerine sıkça rastlanmakta ise de, bu fevkalâde yanlış bir kanaat ve yanıltıcı bir görünümdür. Şekil kolay, şeklin arkasında yatan mânayı kavramak ve yaşamak zordur. Belirli davranışları, dindarlık adına da olsa yapmak kolay fakat bu davranış biçimlerinin götür-mek istediği hedefe ulaşmak zordur. Dindarlığın zor ve önemli olan kısmı da ikincisidir. Müslümanın med cezir hali yaşayarak seccade üzerinde veya ibadetlerin şeklî ifası konusunda titizlik göstermesi ancak aile hayatın-dan ticarî hayata, insan ilişkilerinden sosyal ödev ve sorumluluklara kadar diğer alanlarda ise âdeta ikinci bir kimliğe bürünerek pragmatist, bencil ve aldırmaz bir biçimde davranabilmesi dinin ve dindarlığın yanlış anla-şılmasının tipik örneklerinden biridir. Halbuki gerçek dindarın dindarlığı hayatın her alanına yayması yaratıcıya bağlılığın göstergesi sayılan şeklî davranışlarda olduğu kadar sosyal ilişkilerde, üçüncü şahısların hak-ları konusunda ve toplumsal hayata ilişkin alanlarda da dinin öğütlediği şekilde hak bilir, âdil, ölçülü ve fedakâr olması gerekir.
--spoiler--
iman dinin özü, ibadet-ler dindarlığın âdeta simgesi olarak bilinmekle birlikte Müslümanlığın bunlardan ibaret olmadığı açıktır. Her ne kadar geniş halk kitlesi arasında ibadetlerin şekil kısmı, dinin ve dindarlığın göstergesi olarak algılan-makta, hatta bu alanda yoğunlaşıp hayatın diğer alanla-rında alabildiğine hoyrat, bencil ve çıkarcı davranabi-len müslüman tiplerine sıkça rastlanmakta ise de, bu fevkalâde yanlış bir kanaat ve yanıltıcı bir görünümdür. Şekil kolay, şeklin arkasında yatan mânayı kavramak ve yaşamak zordur. Belirli davranışları, dindarlık adına da olsa yapmak kolay fakat bu davranış biçimlerinin götür-mek istediği hedefe ulaşmak zordur. Dindarlığın zor ve önemli olan kısmı da ikincisidir. Müslümanın med cezir hali yaşayarak seccade üzerinde veya ibadetlerin şeklî ifası konusunda titizlik göstermesi ancak aile hayatın-dan ticarî hayata, insan ilişkilerinden sosyal ödev ve sorumluluklara kadar diğer alanlarda ise âdeta ikinci bir kimliğe bürünerek pragmatist, bencil ve aldırmaz bir biçimde davranabilmesi dinin ve dindarlığın yanlış anla-şılmasının tipik örneklerinden biridir. Halbuki gerçek dindarın dindarlığı hayatın her alanına yayması yaratıcıya bağlılığın göstergesi sayılan şeklî davranışlarda olduğu kadar sosyal ilişkilerde, üçüncü şahısların hak-ları konusunda ve toplumsal hayata ilişkin alanlarda da dinin öğütlediği şekilde hak bilir, âdil, ölçülü ve fedakâr olması gerekir.
--spoiler--
mevlana gibi insancıl ve hoşgörülü bir bakışa sahip olmadıkları ve bu kafada gittikleri müddetçe söylenmeye devam edilecek sözdür.
basit şekilde anlatıyorum;
insanlar kulların yaptıklarına bakıp "bakın inandıkları yanlışmış" diyorlar.
sevgili Peygamberimiz (sav):"Nefsim kudret elinde olan Zât'a yemin ederim ki, eğer siz hiç günah işlemeseniz, Allah sizi toptan helâk eder; sonra günah işleyen, arkadan da istiğfar eden bir kavim yaratır ve onları mağfiret ederdi." diyor.(Müslim, Tevbe 9.)
allah "ben bir gizli hazine idim bilinmek bulunmak için alemleri yarattım" diyor. (kutsi hadis)
tüm resme bakıldığında amacın nihai başarmak olmadığı aşikar. allah hatasız nesneler dileseydi onu yaratırdı. o kendilerine irade verdiği insanları yarattı. iyilik ve iyilik eksikliği olmadan bu varlık aleminin rengi yok. her şey güzel olsaydı güzelliğin anlamı olmazdı.
hata yapan müslüman imtihanında bir merhalededir ve imtihan sürdükçe (ömrü sürdükçe) herşeyini kurtarma fırsatı var.
yaşayan, yaşamış ve yaşacak her bir insanın muhatabı allah'dır. onunla allah'ın arasındadır olan.
her bir bireyin de kendisine allahın varlığı tebliğ edildi, ediliyor; edilecek. ve bu mesuliyet de kendisi ile allah arasında. başkaları değil, yaşayanlar değil, yaşamışlar değil, yaşayacaklar değil; allah ile kul var. bir insanın imanı tüm kuramları ile varlık aleminin üzerinde. gerçekleştiğinde iman; diğer tüm ihtimaller, tüm realiteler detay bile sayılayamayacak kadar küçükler.
levh-i mahfuz'un son cümlesi ise şöyle:
muhakkak ki rahmetim gazabımı geçmiştir.
insanlar kulların yaptıklarına bakıp "bakın inandıkları yanlışmış" diyorlar.
sevgili Peygamberimiz (sav):"Nefsim kudret elinde olan Zât'a yemin ederim ki, eğer siz hiç günah işlemeseniz, Allah sizi toptan helâk eder; sonra günah işleyen, arkadan da istiğfar eden bir kavim yaratır ve onları mağfiret ederdi." diyor.(Müslim, Tevbe 9.)
allah "ben bir gizli hazine idim bilinmek bulunmak için alemleri yarattım" diyor. (kutsi hadis)
tüm resme bakıldığında amacın nihai başarmak olmadığı aşikar. allah hatasız nesneler dileseydi onu yaratırdı. o kendilerine irade verdiği insanları yarattı. iyilik ve iyilik eksikliği olmadan bu varlık aleminin rengi yok. her şey güzel olsaydı güzelliğin anlamı olmazdı.
hata yapan müslüman imtihanında bir merhalededir ve imtihan sürdükçe (ömrü sürdükçe) herşeyini kurtarma fırsatı var.
yaşayan, yaşamış ve yaşacak her bir insanın muhatabı allah'dır. onunla allah'ın arasındadır olan.
her bir bireyin de kendisine allahın varlığı tebliğ edildi, ediliyor; edilecek. ve bu mesuliyet de kendisi ile allah arasında. başkaları değil, yaşayanlar değil, yaşamışlar değil, yaşayacaklar değil; allah ile kul var. bir insanın imanı tüm kuramları ile varlık aleminin üzerinde. gerçekleştiğinde iman; diğer tüm ihtimaller, tüm realiteler detay bile sayılayamayacak kadar küçükler.
levh-i mahfuz'un son cümlesi ise şöyle:
muhakkak ki rahmetim gazabımı geçmiştir.
allah hata yaparak kendisine geleni yapmadan gelene göre daha fazla sever.
içi boş güruhun kabullenemeyeceği gerçek.
islamda hata oldabiliceğini düşünmek bile bi hatadır.
Yeni nesillerle birlikte düzeltebileceğimiz hata. Eğer istersek.
doğrudur. islam'ın dolayısıyla kur'an'ın ve sünnetin yorumlanışında düşülen hataları kapsar. daha dikkatli olmak gerekir.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar