bugün

zina yapan kişi bekar ise 100 sopadır. eğer bu kişi evli ve eşini aldatarak zina yapıyorsa*, cezası idamdır efendim*. kur'an-ı kerim'de devlet yöneticilerinin uygulatması şart kılınan hükümdür.

--spoiler--
1. Zina eden kadın veya erkeğin ergin olması.

2. Akıllı olması. Akıl hastasına had uygulanmaz. Akıllı ve ergin bir kimse akıl hastası ile zina etse, yalnız kendisine had uygulanır.

3. Evli olan gayrı müslime recm yerine değnek cezası uygulanır. Şâfiî ve Hanbelîlere göre pasaportla Islâm devletine gelen gayrî müslim yabancılara ne zina ve ne de içki içme cezası uygulanmaz.

4. Zinanın zor kullanarak olmaması gerekir.

5. Zinanın diri bir insanla olması gerekir.

6. Zina edilen kadının da ergin veya kendisine cinsel istek duyulan bir yaşta olması gerekir.

7. Zinanın bir şüpheye dayalı olmaması gerekir. Fasit nikahtan sonraki cinsel temasa had gerekmediği konusunda görüş birliği vardır. Velisiz veya şahitsiz evlenme gibi.

Zinanın bir para karşılığında olması halinde Ebû Hanife'ye göre her ikisine de had cezası uygulanmaz. Çünkü bu durum bir mehir karşılığında nikâh akdine benzemektedir. Burada şüpheden dolayı had düşer. Ancak fiil haram olduğu için ta'zir uygulanır. Ebû Yusuf ve Imam Muhammed'e göre bu durumda da had cezası verilir (Ömer Nasuhi Bilmen, Istilâhât-ı Fıkhıyye Kâmusu, Istanbul 1968, III,197 vd.).

8. Cinsel temasın önden olması. Arkadan ilişki yani livata için Ebû Hanîfe'ye göre yalnız ta'zir cezası uygulanır. Ebû Yusuf, Imam Muhammed ve Hanefiler dışındaki üç mezhebe göre ise livata haddi gerektirir. Yabancı bir kadına ön veya arka dışında karın, uyluk gibi başka bir yere temas ise yalnız ta'zîri gerektirir. Çünkü bu, şer'an kendisine bir şey takdir edilmeyen münker bir fiildir.

9. Had cezalarının uygulanabilmesi için Islâm devletinin varlığı şarttır. Çünkü dârul-harp veya dârul-bağy (âsiler ülkesi) de had cezalarını uygulamaya Islâm devletinin velâyet yetkisi olmaz ve bu hükümleri uygulamaya gücü yetmez.

10. Zina eden erkek veya kadının halen veya daha önce sahih nikâhla evlenmiş olması ve bu nikâh devam ederken eşiyle bir defa da olsa cinsel temasta bulunması şarttır. Böyle bir erkeğe "muhsan", kadına ise "muhsana" denir. Recm cezası için bu son niteliğin bulunması da gerekir.

Recm için muhsan sayılmada erkek veya kadında şu yedi niteliğin bulunması gerekir: Akıllı olmak, ergin bulunmak, hür ve müslüman olmak, sahih nikâhla evlenmiş bulunmak ve bu nikâhtan sonra eşiyle guslü gerektirecek şekilde cinsel temasta bulunmak. Bu şartlardan herhangi birisi bulunmazsa ceza yüz değneğe dönüşür. Zina edenlerden birisi muhsan olur, diğeri bekâr bulunursa; bekâra yüz değnek, muhsan olana ise recm cezası uygulanır.

Ebû Hanife ve Mâlik'e göre, bir erkek veya kadının muhsan sayılması için müslüman olması şarttır. Bu yüzden evli olan gayrı müslimlerin zinasına recm cezası uygulanmaz, çünkü recm, günahtan temizlenme yoludur. Zimmî ise günahtan temizlenmeye ehil değildir. Onun temizlenmesi ancak ahirette azapla gerçekleşir. Hz. Peygamber; Allah'a şirk koşan kimse muhsan değildir" (Zeylaî, Nasbü'r-Râye, III, 327) buyurmuştur. Bu görüşte olanlar için iki yahudinin Hz. Peygamber tarafından recmedilmesi olayı, Tevrat hükmüne göre olmuştur. Daha sonra bu neshedilmiştir (Zeylaî, a.g.e, III, 326; eş-Şevkânî, Neylül-Evtâr, VII, 92).

Şâfiî, Ibn Hanbel ve Ebû Yusuf'a göre, recmin uygulanması için zina edenin müslüman olması şart değildir. Bir zimmî zina suçuyla Islâm mahkemesine gelse had uygulanır. Müslüman bir erkek zimmî bir kadınla evlenip cinsel temasta bulunsa, her ikisi de "muhsan" olur. Delil, Hz. Peygamber'in iki yahudiye recmi uygulamasıdır. "Dulun dul ile zinasında taşlama vardır" (Müslim, Hudûd,12-14; Ebû Dâvud, Hudûd 23; Tirmizî, Hudûd, 8) hadisinin genel anlamı da başka bir delildir. Diğer yandan zina bütün semavi dinlerde haram kılınmıştır (bk. eş-Şîrâzî, el-Mühezzeb, II, 267; Ibn Kudâme, el-Muğnî, Kahire 1970, VIII, 163; ez-Zühaylî, el-Fıkhul-Islâmî ve Edilletüh, Dımaşk 1405/1985, VI, 43).

Zina Suçunun Sâbit Olması:

Zina, ya ikrarla ya da dört şahitle sabit olur.

1. Ikrarla Tesbit:

Zina ikrarında bulunanın akıllı, ergin olması ve zorlama altında bulunmaması gerekir. Ayrıca ikrarın dört defa yapılması gereklidır. Çünkü Mâiz b. Mâlik'e Allah elçisi dört defa ikrar esasını uygulamıştır. Hanefi ve Hanbelîlerin görüşü budur. Şâfiî ve Mâlikilere göre ise tek ikrar yeterlidir. Bunlar da işçinin kendi patronunun eşiyle zina etmesi olayına dayanırlar. Çünkü orada dört ikrardan söz edilmemiştir (Buhârî, Âhad,I, Şurüt, 9; Müslim, Hudûd, 25; el-Bâcî, el-Müntekâ, VII,135; Ibn Kudâme, el-Muğni, VIII, 191 vd.).

Diğer yandan dört ikrarın ayrı meclislerde yapılması gerekir.

2. Zinayı dört şahitle ispat: Zinanın müslüman, erkek, adaletli ve hür dört erkek şahitle ispat edilmesi gerekir (en-Nisâ', 4/15; en-Nûr, 24/4,13). Şahit sayısı dörtten az olur veya dördüncü şahit "sadece bunları bir yorgan altında gördüm" gibi kesin zinaya delâlet eden beyanda bulunmasa, ilk üç şahide "zina iftirası (kazf)" cezası uygulanır. Zina isnat edilenden had düşer. Çünkü Hz. Ömer, Muğîre (r.a)'in zinasına şahitlik eden üç kişiye zina iftirası cezası uygulamıştır (bk. ez-Zühayli, a.g.e., VI, 48; "Kazf" maddesi).

Recm Cezasının Infazı:

Zina ikrarla sabit olmuşsa recm uygulamasına devlet başkanı veya infaz görevlisinin başlaması gerekir. Şahitle sabit olması halinde ise infaza şahitlerin tamamının hazır bulunması ve ilk taşı onların atması şekliyle başlanır. Böylece herhangi bir şüphe, vazgeçme yanlışlık vb. tüm ihtimallerin ortadan kalkması ve adli hataya düşülmemesi için gerekli önlemler alınmıştır. Hz. Ali'den şöyle dediği nakledilmiştir: "Önce şahitler taş atmaya başlar, sonra devlet başkanı, sonra diğer insanlar" (Zeylai, a.g.e., III, 319 vd.; es-Şevkânî, a.g.e., VII,108). Bekârların zinasında ise değnek cezasına şahitlerin başlaması gerekmez. Çünkü onlar bunun usul ve şeklini bilmeye bilirler ve bu durum zulme yol açabilir.

Recm cezası, ibretli olması için bir meydanda erkek ayakta, kadın ise tercih edilen görüşe göre göğsüne kadar bir çukura sokularak kendisine ölünceye kadar küçük taşlar atılmak suretiyle infaz edilir. Hz. Peygamber'in Gâmidiyeli kadın için, göğsüne kadar bir çukur açtırdığı nakledilir (Zeylaî, a.g.e., III, 325; eş-Şevkânî, a.g.e., VII, 109).

Recmle öldürülen kimse yıkanır. Kefenlenir, cenaze namazı kılınır ve defnedilir. Çünkü Hz. Peygamber, recmedilen Mâiz için Kendi ölülerinize yaptığınız şeyleri ona da yapınız" (Zeylai,
--spoiler--
Osmanlı hukukunda sanıldığı gibi 100 sopa değildir.
Sadece para cezasıdır ki Osmanlı hukuku adaletin gereği olarak kişinin parası ne kadarsa ona göre ceza vermiştir. Milyonluk adama 1000 lira ceza verirsen ve fakire yine 1000 lira ceza verirsen onun adı adalet olmaz.

Bakalım Osmanlı hukukunda zinanın cezası neymiş:

Evli (islamın önem verdiği nadide kurum) nin zinası için eğer zina yapan fakir ve orta halli ise cezası 50 akçe eğer zengin ise 400 akçedir.

(bkz: edna) (bkz: evsat) (bkz: a la)
Bekarın cezası ise, fakir ise 30, orta halli ise 50 ve zengin ise 100 akçe öngörülmüştür.
Ayrıca zina suçunu köleler işlerse yukarıdaki cezaların sadece yarısı alınır.
Osmanlı hukukunda bazı tazir suçlar için sopa başına bir akçe vererek sopadan kurtulunabilir. Yani zina yapan bekar 100 akçe vererek falakadan kurtulabilir.
--spoiler--

Nur Suresi 2. ayet:

Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüz sopa vurun; Allah'a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah'ın dininde (hükümlerini uygularken) onlara acıyacağınız tutmasın. Müminlerden bir gurup da onlara uygulanan cezaya şahit olsun.

--spoiler--
Sadece 100sopa, iyiymiş la..

not:eger evliysen cezasi islama göre idamdir benim bildigim, ama evlilik öncesi 100sopa dogru..
peygamber, toprağa gömün üstüne de iri iri taşlar fırlatarak öldürün demiş yani . ve buna rağmen islamın en mükemmel din olduğunu da söyleyebiliyorsunuz . ilginç .
recm cezasıdır. allah resulu uygulamıştır. aklı olan herkes bilir ki, 100 değnek yiyen birinin iç organları paramparça olur ve ölür. hüküm net. şeriatin tek bir gerçeğine bin canım kurban olsun.
Recm zina yapan kadın veya erkeğin taşlanarak öldürülmesi şeklinde olan cezanın gerdanlık olayından sonra 100 sopaya indirilen ceza.

edit: taşlayarak öldürmek mi? işte inanmamam için bir neden daha.
alan razı veren razı islam denen yobaz geleneklerine ne oluyor. laikliğe aykırıdır. net.
varsa bir cezası bırakın Allah versin. nedir bu aceleniz? bunun dozajını kim ayarlayacak? yahut bu cezanın uygulayıcısı bu hakkı nereden alıyor? hocalardan alimlerden her köşebaşında hüküm veren yobazlardan nefret ediyorum. bugün Allah dediğimizde ismini zikrettiğimizde -itiraf edin- kaçımız "korku"yu kaçımız "sevgi"yi hissediyor? büyük bir çoğunluk korkuyor ürküyor. sebebi bu yobaz takımı.
zina ağır bir suçtur. boynuzlanmak insanı ruhsal bunalıma götürebilir ya da insanı zevklerinin esiri yapıp alışkanlık yapabilir. intikam duygusu uyandırabilir cinnet geçirebilir.

100 sopa bekarlar için evliler için de cezası ölüm diye biliyorum ayetlerde yazıyor hepsi.
https://www.youtube.com/watch?v=bKFF4vYQ_k8

videonun başlığını zina yapınca her şey çözüldü.
fiilen yok gibidir. zira zinanın ispatı için dört erkek şahit gerekir. zina eden kişilerin yatakta basılması da yetmez, dört şahidin de zekeri ferc içinde gördüklerine dair şahitlik etmeleri gerekir. bu kadar şartın bir araya gelmesi ise neredeyse imkansızdır. tabi zina edenlerin itiraf etmeleri ayrı mesele...

özetle, islam'a göre karısını başka bir erkekle yatakta basan kocanın, karısını veya o erkeği öldürmeye hakkı yoktur. öldürürse ve dört şahidi yoksa kendisinin de kısasen öldürülmesi icap eder. tabi diyet teklifi kabul edilmezse...
islam ceza hukukuna göre evli erkek veya kadın farketmez cezası recm cezasıdır , bekar olanlar içinse dövülme ve sürgün cezaları öngörülmüştür

ancak uygulamada özellikle osmanlı'da recm cezasına pek rastlanmaz , türk hukuk tarihi bilgilerimden aklımda kalan sadece 1 kez uygulanmış olduğuydu , genelde sürgün cezası verilirmiş.
Gercekte rejm yahudi adetidir islamda 100 sopadir.
güncel Önemli Başlıklar