1. 1.
    islam Dininde "imanın Şartlarından" altıncısıdır, "Kaderin, hayrın ve şerrin Allah'tan geldiğine inanmak"

    Yani müslümanlar der ki ; "benim başıma ne gelecekse ben doğmadan önce Allah yazmış. Ben bunu değiştiremem."

    Yine müslümanlar der ki ; "Biz bu dünyaya imtihan olmak için geldik. Allah bizi imtihan ediyor. Sınavı geçenler cennete, geçemeyenler cehenneme gidecek."

    Saçmalığı gayet net ve rahat olarak gördünüz sanırım.

    inandığın Allah'ının senin bu dünyadaki rotanı çizdiğine yani kadere inanıyorsan o zaman sınavdan nasıl bahsedersin. Sonuç baştan belli. Sen daha doğmadan Allah cennete mi, cehenneme mi gideceğini görüyor. Bu durumda Allah'ın seni sınava soktuğuna inanmak saçmalıktan başka birşey değil mi?

    Yok gerçekten sınava girdiğine inanıyorsan o zaman kader neyin nesi ? Eğer sınavdaysan Allah'In senin rotanı çizmemiş, başına gelecekleri önceden yazmamış ve görmemiş olması gerekir.

    Ancak müslüman hem kadere hem de sınavda olduğuna inanıyor. Kader ve sınavın ikisinin birarada olmasının saçmalık olduğunun, birbiri ile çeliştiğinin farkında bile değil.

    Çünkü çocukluktan beri beyni bu doğmatik, ilkel insan uydurmaları ile doldurulmuş. Bu çelişki ve saçmalıkları tartışmaya açması, sorgulaması da cehennemde yanma korkusu empoze edilerek, uyanıp gerçekleri görmesi engellenmiş. Beyni tutsak edilmiş.

    Beyni bu şekilde tutsak edilen insanlarla dolu ülkelerin gelişip, ilerlemesi ise imkansızdır.
    3 -9 ... benimhalaumudumvar
  2. 2.
    imanın şartı şurtu olmaz.
    allah'a iman eder, kuran'ı okur,
    okuduklarınla amel edersen,hala imanlısın demektir.
    imanını korumak ve dahası ziyade edebilmek için kuran'ı her gün gece saatlerinde kolayına geldiği kadar (1 ayetse 1 ayet) sessizce, dura dura düşüne düşüne okuman lazımdır.

    "ey iman edenler, allah'a iman ediniz...." ayeti imanın öyle "bir iki kere kuran'ı okudum yeter" demek ile olmadığının delilidir:
    https://acikkuran.com/4/136

    ayrıca kuran'dan ayetler seçerek imanın şartları bu kadardır demek neyin kafasıdır?
    "herkes bir yerlere şartla alınıyor. bizim de islama alma islamdan atma yetkimizin olduğuna insanları inandırmak için şartlar bulmamız lazım" diyen din tüccarlarının olabilir mi?

    kadere gelince:
    allah bize bir seçim yaptırıyor. yapacağımız seçimi allah biliyor. hatta öyle ki bir kitaba yazmış. fakat enteresan olan neyi seçeceğimizi biz bilemiyoruz. kıyamet günü amel kitabımız önümüze konulduğunda öğreneceğiz.

    allah adil olduğu içindir ki, "ben şu kullarımın suçsuz, şu kullarımın ise günahkar çıkacaklarını zaten sınırsız ilmimle biliyorum, hiç imtihana yapıp uzatmaya gerek yok, atın günahkarları cehenneme" dememiş, o günahkarlara seçim hakkı vererek günahkar veya suçsuz olmalarının ellerinde olduğunu ve günahkarlıklarının kendi seçimleri olduğuna şahit olmaları için bu imtihan düzeneğini kurmuştur.

    yani iş başından belli.
    allah galib geldi.
    günahkarlar onun nurunu söndüremediler.
    kendi nurlarını söndürdüklerini ise mahşer günü anlayacak ve allah'ın adaletine şahit olarak cehenneme girecekler.
    1 -2 ... cilveloy nanayda
  3. 3.
    bazı insanlar sadece okuyor akledemiyor heralde. herkes duyar ama işitmek istediğini. sadece cevap vermek için dinleyen gibi.
    1 ... minmimeranim
  4. 4.
    bu konuyla hiç alakan olmamış. açmışsın açık aramışsın. elin de birşey zaten yok. birşey kazanmayacaksın
    ? madem merak ediyorsun yorumsuz sağlam kaynaklarla araştırma yap. arayan bulur.
    2 ... bittimiacaba
  5. 5.
    Sübhanallah islamı çökertti herif herkes atauiz olur artık bunu neden düşünemedik.
    ... ojallayamarsho
  6. 6.
    islamın şartı 5. Hacca gidilemiyor şimdi.

    Şart olandan biri yok. Ama şart.

    Şart.

    Ne olacsk şimdi?
    1 -2 ... lipsos
  7. 7.
    Kader: Allah'ın önceden olacakları bilmesidir.
    Bir değiştiremediğiniz kaderiniz vardır. Anneniz, babanız, doğum tarihiniz gibi...
    Birde sizin seçimleriniz vardır. Buda size sorumluluk yükler.
    Neyi seçerseniz ne olacağını Allah bilir ne olacağını ama insan bilemez.
    1 -1 ... gorme engelli ulucu
  8. 8.
    Benim buradan yazacaklarım, kendi cüz-i iradem ve ihtiyarımda olan bir amel. Neticede böyle değil de bir başka şekilde de yazabilirdim. Ama yazmadım. Çünkü sana böylesi lazım. Fakat senin cephenden bakınca bu sana kader oldu. Neden? Çünkü sen bunu istesende değiştemezsin. Bak, Burada başkası devreye girdi.

    Cüz-i iradeyle değişebilenler amelin. Değişmez mutlak gerçeklerin ise hakkında kesinleşmiş kaderin. Sen sadece gayret etmekle ve çaba göstermekle mükellef ve sorumlusun. Değiştiremediklerinden ise sorumlu değilsin. Şayet eğer herşey cebriyet (zorlama) olsaydı zaten kadere de itiraz edemezdin. Hayır ve şer namına seçim yapacak bir kalbin ve nefsin de olmazdı o taktirde. Melekler gibi sadece tabi olur, emir ve yasakları harfiyyen yerine getirir imtihan da yaşamazdın. Ama yüce allah (c.c.) bunu böyle murad etmedi. Keyfiyeti sana ait değil. Yani dünya düzeni böyle. Yani işte bu mutlak kader. O halde niye itiraz edip safını şerrden yana belirliyorsun ki? Hayra dön ve kadere boyun eğ. iman et. Niye inkâr ediyorsun ki? Zaten asla bu düzeni değiştiremeyeceksin. Sadece bu seçimin helakine sebep olacak ve bunu sen istedin. Seçimi yapan sadece sensin Cenabı hakk değil..
    ... gazeloglu
  9. 9.
    Of ne tartışmaya değer bir konu. Bir gün üşenmez isem döşeyeceğim bu başlığa.
    3 ... mordorr
  10. 10.
    3 kardeş olayı var, mutezile mezhebinin oluşmasında etkenin bu olay olduğu söylenir. Kafa karıştırıcı bir durum. Rivayetler odur ki Eşari bu 3 kardeş olayı için tatmin olmadığı için sünniliğe geçmiştir.
    -3 ... eliyazer