bugün

ismini hatırlayamadığım bir türk filminde (yanılmıyorsam kemal sunal'ındı) bahsi geçen ve ramazan bayramı ile kurban bayramı arasında düğün yapmanın, nikah kıymanın uygun olmayacağı şeklinde mesaj verilen, tamamen k.çtan anlama sonucu çarpıtılmış söz.

asıl manası; vakt-i zamanında peygamber efendimize bir genç gelir ve nikahını kıymasını ister. gün olarak ramazan bayramının birinci günü olup cuma gününe denk gelmiştir. peygamber efendimiz ise diğer bayram olarak cuma vaktini işaret edip "iki bayram arası düğün olmaz" şeklinde bir beyanda bulunmuştur. yani o genç bu isteğini cuma namazından sonra iletseydi böyle bir söz ortaya çıkmayacaktı.
büyük islam alimi arjen robben tarafından doğruca açıklanmış ikinci bir entrye mahal bırakmamış konudur.

(bkz: arjen robben in fetva vermesi)
adile naşit, münir özkul, şener şen ve ayşen gruda'nın oynadığı bizim aile filminde düğün tarihi belirlerken baz aldıkları kavram.
ramazan ve kurban bayramı arası için söylenen geleneksel inanışı bahane ederek evlenmek istemeyen birinin kurban bayramından diğer ramazanı da kast ederek ve deveran halinde kullanabileceği özlü sözdür. hatta bu kişinin 23 nisan'la 19 mayıs'da da bahane etmesi mümkündür.
(bkz: ishalli çocuğun suyunu melekler verir) ölüyoruz her gün hurafelerimizden (bkz: yasemin cetin)
bu yıl muhtemelen bu tabunun yıkılacagı zaman olacak dediğim başlık. neden olmazmıs ki de denebilir ayrıca. düğün olmasada nıkah olur heralde kesın yani ...
çok mantıksız bir olaydır. ramazan ile kurban bayramı araları iki bayram arası ise, sonrasında kurban ile ramazan bayramı arasında ki zaman da iki bayram arasıdır.
(bkz: nikah)
(bkz: keramet)
bayramları bir döngü olarak düşünürsek(ki öyle) bizim düğünler sürekli iki bayram arasında kalır.. ee ne anladım ben bu işten o zaman!!
aslında düsünüldügünde sürekli iki bayram arasında kalıyorsun zaten böyle düsünen kişi hiç mi evlenemeyecek yani ?? * hayır korkuyorum bu durumu ciddiye alıp da bir de benim gibi düşünen birinin varlıgından.yazık yahu... ruhen çöküntü hali direk * allah yardımcısı olsun *
Tamamen yanlis anlasilmis bir kavramdir. Kurban ya da ramazan bayraminin 1.gunun cuma gunune denk gelmesi durumunda gerceklesir. Sabah kilinan bayram namaziyla, oglen kilinan cuma namazi arasindaki zamana iki bayram arasi denir.
Batıl inançtır.

--spoiler--
Halk arasında konuşulan bazı meseleler yarım ve yanlış anlaşılmıştır. Bunlardan birisi de "iki bayram arasında düğün yapılmaz, nikâh kıyılmaz" düşüncesidir.

Şartlar ve imkânlar hazır olduğu zaman senenin bütün gün ve saatlerinde düğün yapılabilir, evlenilebilir, nikâh kıyılabilir. Yani nikâh için belli bir zaman ve vakit yoktur. "Nikâh şu gün caiz olur, şu gün caiz olmaz" diye bir şart yoktur.

Bu meselenin aslına gelince, hâdise şudur: Bilindiği üzere, Ramazan ve Kurban gibi yıllık iki bayramımızın yanında bir de haftalık bayramımız vardır. O da Cuma günü. Yani Ramazan veya Kurban Bayramı Cuma gününe rast gelir, düğün de bugünlerde yapılırsa; bu arada nikâh kıyma ile meşgul olunur da Cuma namazına yetişememe gibi bir tehlike baş gösterirse o saat içinde nikâh kıymak caiz olmaz.
Çünkü bu saat içinde nikâhla meşgul olmak farz-ı ayn olan bir ibâdetin terkine sebep olmaktadır. Hayır yapalım derken, şerre sebebiyet verilmektedir.

Fakat böyle bir sıkışıklığa meydan verilmeden Cuma namazından bir müddet önce veya namaz kılındıktan sonra nikâh kıyılırsa pekâlâ olur, bir mahzur da kalmaz.

Zaten böyle bir hal de pek vuku bulmamaktadır."iki bayram arasında nikâh olmaz" sözünün bâtıl da olsa târihî bir geçmişi vardır. Bilhassa bu inanç Islâmdan önceki Cahiliye Arapları arasında yaygındı. Onlar Ramazan'dan sonra başlayan Şevval ayında evlenmeyi uğursuz sayar, düğünlerini başka bir tarihte yaparlardı. Her Cahiliye âdetinde olduğu gibi, bu âdeti de bizzat Peygamber Efendimiz yıkmış, geçersiz kılmıştır. Resul-i Ekrem Efendimiz Hz. Âişe validemizle Şevval ayında nişanlanmış, üç sene sonra da yine Şevval ayında evlenmiştir. Böylece iki bayram arası olan Şevval ayında düğün yapmak ve nikâh kıymak sünnet olmuştur.(Müslim, Nikâh: 73)
--spoiler--
yani diyor ki her türlü düğün olmaz.
Ulan nikahta,düğünde keramet vardır vs diyende biziz.

2 bayram arası düğün olmaz diyende biziz.

hurafe bunlar ya inanmayın.
istediğiniz zaman kurun yuvanızı...
Geniş olarak bakarsak sürekli iki bayram arasındayız.Bu şekilde bu aforizma yılın hergünü için geçerli oluyor....
hurafedir.
buradaki ikinci bayram cuma günüdür. Ramazan veya Kurban Bayramı cuma gününe rast gelir, düğün de bugünlerde yapılırsa; bu arada nikâh kıyma ile meşgul olunur da cuma namazına yetişememe gibi bir tehlike baş gösterirse, o saat içinde nikâh kıymak caiz olmaz.

Çünkü bu saat içinde nikâhla meşgul olmak farz-ı ayn olan bir ibâdetin terkine sebep olmaktadır. Hayır yapalım derken, şerre sebebiyet verilmektedir.

meselenin özü de budur.
Ben her türlü yaparım benim için no problem. Hele bi evleneyim de inşallah u teâlâ.

Bi dakka ya, her türlü iki bayram arasında oluyoruz zaten. Oldu canım, hiç mi evlenmeyelim yani.
iki bayram arası üç aylar olduğundan; ne kadar tutucu olunursa olunsun düğün dernek ortamında haylice içilip sıçıldığından ailenin yaşlılarının bu mübarek aylarda günah neyin olmasın deyu ortaya attıkları iddia. Fıkhen Aslı astarı yok ellam.
Saçma sapan bir gelenek. Bu görüş Bazı kesimler de dine girmiş bile.
Düğün düşünmeyen bünyelerin umurunda olmayan hurafedir.
Gerçi düğün durumunda bile, umursanmayacak durumdur.
Biz, keyfimiz ve kahyalarımız oturup tarih belirleriz.
Mantik olarak dusununce hep iki bayram arasindayiz zaten amk.

Ramazan bitiyor, kurban. Kurban bitiyor, sonra ramazan.

2 tane olan seyin arasindan nasil cikacaksiniz?
Nikah olsa olur mu?
Kambersiz de olmaz.
duyduğum şu;
aynı gün içerisine denk gelirse bayram namazı ile cuma namazı (bu da bayram sayılıyor) arasında olmuyormuş.

öyle demişti bir sofi.